Nu er toch geen wedstrijden georganiseerd worden, zat ik gisteren wat weg te dromen bij toekomstige wedstrijden in buitenland.
Wie heeft er aanraders in het buitenland?
Zelf al vaak meegedaan aan voornamelijk halve marathon in de provincies Noord-Brabant, met de de halve marathon van Valkenswaard als jaarlijks hoogtepunt, een van de mooiste halve marathon die ik ken. Is vlak over de grens met Limburg. Ook de halve marathon van Cranendonck (gelijkaardige parkoer) en Swartbroek-Ell in de buurt, zijn een aanrader. Vroeger had je nog de halve marathon van Best (bij Eindhoven, maar wordt niet meer georganiseerd).
Heb ooit tijdens een reis door de Balkan, de halve marathon van Sarajevo meegedaan, schoon parkoers, echt de moeite om eens te doen, binnekort vliegt Wizzair vanuit Eindhoven naar Sarajevo. Mooi land.
In Vietnam ook ooit meegedaan aan halve marathon van Ho Chi Minh stad (wordt georganiseerd in de vroege ochtend in januari, dus temperatuur viel nog wel mee, +-23graden, schoon parkoers, wordt wel in dure buitenwijk gelopen, goed georganiseerd ook, aanrader, tegenwoordig wordt er ook marahton georganiseerd)
Wat betreft marathons, vind ik de marathon van Dusseldorf een echte aanrader (vlakbij Belgie, snel en vlak parkoers, qua deelnemers vergelijkbaar met Antwerpen, sowieso is Dusseldorf leuk om een keer te bezoeken. Ook de marathon van Zeeuws-Vlaanderen heeft op zich wel een mooi parkoers, wel niet om een snelle tijd te lopen, viel me destijds zwaar tegen.