Algemene Loopthread

Lopen jullie met een verkoudheid ? Voel me toch wat suffig en loopneus. Normaal gezien heb ik vandaag een temporun maar dat zie ik niet zitten. Stel ik me aan en beter gaan of idd beter een dag "uitzieken"?
Ja ik loop soms met een lichte verkoudheid. Maar dan doe ik wel geen tempo of intervallopen. Die skip ik dan wel.

Lichte intervalsessie

Dit was een goeie eerste test om te zien of ik de HR na 5x versnellen telkens terug naar zone 2 kreeg. En dat was het geval.
Ik had daar weinig problemen mee. (Negeer de HR van de warming up. Polar had weer kuren)

Interval-5-pieken.jpg

Interval-5-pieken.jpg

Voor 1u20 gaan! Vandaag vernomen dat ik pacer ben op de 10 miles Antwerpen voor 1u20m.
Zie hierboven mijn eerste echte intervalsessie (11 km). Ik weet niet of ik er al klaar voor ben tegen eind april. 1:20 is sneller dan 5:00 / km hé!
I will try. :tongue:

Update: Voila ik heb mij ingeschreven. Ik was het nog bijna vergeten en straks is het alweer volzet. Bedankt voor de reminder :D

Laatst bewerkt:
Kan zijn dat het hier staat, maar niks gevonden met de zoekfunctie.

Lopen jullie met een verkoudheid ? Voel me toch wat suffig en loopneus. Normaal gezien heb ik vandaag een temporun maar dat zie ik niet zitten. Stel ik me aan en beter gaan of idd beter een dag "uitzieken"?
Ligt eraan hoe je u voelt. En wat uw andere parameters zijn naar hartslag en HRV enzo.

Het verstandigste is niet gaan en uw lichaam rust geven. Maar als je zin hebt en het voelt oké en je bent alert voor zaken die te hard afwijken dan kan je ook niet heel veel verkeerd doen.
Vooral dat eerste is belangrijk, zin hebben is meestal wel een signaal dat het niet super ernstig is.

Amai, ik moet vanmiddag mijn 3-minuten-test gaan lopen, en ik heb nu al tegengoesting :D
Was een 2-minuten-test :D gelukkig net op tijd gezien... Wel bijzonder, het was mijn eerste eigenlijk sinds april. Ik heb voor het eerst het gevoel dat ik weer in een schema zit, of op z'n minst weer een schema kan opstarten na de blessureperikelen. Eigenlijk een hele zomer en herfst krachtoefeningen gedaan tot nu. Natuurlijk voel ik daar vooruitgang: oefeningen die ik maar 4-5x kon doen, doe ik nu 2x15. Of met zwaardere banden. Mijn spierscheur is bijna weg. Dus op dat vlak wist ik dat er vooruitgang was.

Ik loop mijn CP-test graag op hetzelfde stukje en daar zit ook een segmentje. Fijn om te vergelijken. Vorig jaar januari zat ik al een paar maanden aan basisloopjes van 1u15 (nu 45min). Segmentje van 1:23. Vandaag dat segmentje aan 1:18. Dàt is verrassend. Oké, het was helemaal op na 2', maar dat is de bedoeling :D Maar ik had nu wel verwacht dat de snelheid er als eerste uit ging gaan!

Hoe vettig ligt die? Een beetje modder kan ik wel aan, maar weinig zin om daar bambi on ice te gaan spelen met mijn loopschoenen.
Kijk naar het weerbericht zou ik zeggen, ik ben ooit in het Zoniënwoud een wedstrijd gaan lopen de dag na de natste nacht van het jaar. Na 1km lag ik languit in de modder (ik had geen trailrun schoenen) 😕

Kijk naar het weerbericht zou ik zeggen, ik ben ooit in het Zoniënwoud een wedstrijd gaan lopen de dag na de natste nacht van het jaar. Na 1km lag ik languit in de modder (ik had geen trailrun schoenen) 😕
Weerbericht zegt niet alles natuurlijk. De onverharde paden bij ons zijn momenteel halve moerassen, zelfs als het enkele dagen droog blijft.

Meerdaalwoud had goeie training kunnen zijn maar zie dat "mijn" afstanden al uitverkocht zijn.

Hoe is het parcours van Natuurloop Zonnebeke @Radbraker?
Prachtige lus doorheen heel wat privé stukken, zo goed als plat dus gelijkaardig met het Meerdaalwoud qua hoogtemeters en 90% onverhard. Ik zal aan de laatste bevoorrading staan op zondag trouwens.

Ben wat op zoek naar een najaarsmarathon volgend jaar eind 2025. Op 07/09 heb ik nog de 70.3 ironman knokke gepland maar wil graag aansluitend ergens midden/eind oktober ook eens een tijd neerzetten op de wegmarathon. Dit in kader van een geplande full distance ironman het jaar er op. Ik zag nu als mogelijkheden antwerpen 19/10 & amsterdam 19/10 langs komen.
Amsterdam zijn er al heel wat plaatsen uitverkocht in Area A. Enkel Area B is nog open, wat moet ik me hier bij voorstellen? Bedoeling is wel om sowieso onder de 3h te gaan & eerder richting de 2h55. Dit zijn toch volledig verschillende startvakken denk ik?
Iemand voorkeur voor een parcours of andere wedstrijd rond die tijdspanne?

Ben wat op zoek naar een najaarsmarathon volgend jaar eind 2025. Op 07/09 heb ik nog de 70.3 ironman knokke gepland maar wil graag aansluitend ergens midden/eind oktober ook eens een tijd neerzetten op de wegmarathon. Dit in kader van een geplande full distance ironman het jaar er op. Ik zag nu als mogelijkheden antwerpen 19/10 & amsterdam 19/10 langs komen.
Amsterdam zijn er al heel wat plaatsen uitverkocht in Area A. Enkel Area B is nog open, wat moet ik me hier bij voorstellen? Bedoeling is wel om sowieso onder de 3h te gaan & eerder richting de 2h55. Dit zijn toch volledig verschillende startvakken denk ik?

Frankfurt? Is op 26/10. Zelf nog niet gedaan, maar volgens mij ook wel een snel parcours.
Dan heb je ook net nog wat meer tijd om specifiek te trainen voor de marathon.

Frankfurt? Is op 26/10. Zelf nog niet gedaan, maar volgens mij ook wel een snel parcours.
Dan heb je ook net nog wat meer tijd om specifiek te trainen voor de marathon.
Goed idee maar is wel al 6u rijden van waar ik woon. Amsterdam is al max qua afstand voor mij. Had graag het vrouwtje mee gekregen en met 2 kleine kids..

Eindhoven! Aangenaam parcours, veel toeschouwers, veel meer mensen dat 2h55-3u lopen dan Antwerpen waardoor je heel de tijd een groep zal hebben, ...

Voor 1u20 gaan! Vandaag vernomen dat ik pacer ben op de 10 miles Antwerpen voor 1u20m.
Ik heb vorig jaar 1:29:52 gelopen. Maar ik ben toch zeker 2-3 minuten verloren (als het niet meer is) doordat ik continue gehinderd werd door trager volk. Misschien moet ik id gewoon voor 1:20:00 gaan zodat ik minder hinder heb van al dat shitvolk.

Vandaag eens een eerste 'echte' test gedaan. 3 km warming up en dan 6 km gelopen aan een tempo dat "lichtjes ongemakkelijk" aanvoelde = dat is normaal exact het tempo dat ik dan kan lopen tijdens een 10 miles. En dat was tussen 5:11 en 5:17/km, dat is toch al redelijk 'ok' want ik heb nog even tijd hé ;)

De 10 miles is trouwens al reeds volzet. Dat is elk jaar precies sneller en sneller. :S

Laatst bewerkt:
Was een 2-minuten-test :D gelukkig net op tijd gezien... Wel bijzonder, het was mijn eerste eigenlijk sinds april. Ik heb voor het eerst het gevoel dat ik weer in een schema zit, of op z'n minst weer een schema kan opstarten na de blessureperikelen. Eigenlijk een hele zomer en herfst krachtoefeningen gedaan tot nu. Natuurlijk voel ik daar vooruitgang: oefeningen die ik maar 4-5x kon doen, doe ik nu 2x15. Of met zwaardere banden. Mijn spierscheur is bijna weg. Dus op dat vlak wist ik dat er vooruitgang was.

Ik loop mijn CP-test graag op hetzelfde stukje en daar zit ook een segmentje. Fijn om te vergelijken. Vorig jaar januari zat ik al een paar maanden aan basisloopjes van 1u15 (nu 45min). Segmentje van 1:23. Vandaag dat segmentje aan 1:18. Dàt is verrassend. Oké, het was helemaal op na 2', maar dat is de bedoeling :D Maar ik had nu wel verwacht dat de snelheid er als eerste uit ging gaan!

STIJF

Terug
Bovenaan