Algemene Loopthread

Vorig jaar rond de 4200, dit jaar ben ik er met 3700 niet aan geraakt.
Ook minder hoogtemeters. 76K ipv 100K+
Wel af en toe eens gefietst.

We zien wel wat er volgend jaar gebeurd.

1622.9 km dit jaar (Gemiddeld 31 km / week)
Dat zijn de meeste km's sinds 2018 (1844)

Ik heb vooral voor het eerst sinds lang geen pauze genomen en elke maand doorgelopen.

Laatst bewerkt:
1517km dit jaar. Ook mijn beste jaar ooit denk ik.
Op de fiets heb ik de 3000km nog net gehaald door een ok december.

Beperkte cijfers… maar moeilijk meer te halen met een 2de baby begin dit jaar.

Wel gelukt om al mijn loop PR’s te verbeteren.

Nog steeds geen doelen voor 2025. Maar ik hoop nog een stapje te zetten en op korte afstanden wat PR’s te lopen.

Dit jaar gaan we eindigen rond de 1750 km. 200 km meer dan in 2023. Zonder omgeslagen enkel was het een pak meer geweest. In elk geval hoop ik voor het zoveelste jaar op rij eens niet tegen een blessure te lopen en eens constitent te blijven.

In elk geval zijn we goed op weg om de weekvolumes richting de 80 km te duwen en de hoogtemeters ook te verhogen.

Straks mijn laatste lange tocht van dit jaar met 24 km en 600 hm.

Straffe cijfers allemaal..👌

Ik gestopt met lopen na de HM in Gent. Had er genoeg van. Sinds december terug wat beginnen lopen, moet vooral regelmatig te leren lopen, hou het een aantal maanden vol en als het beter weer wordt spring ik op de fiets 🤣

Ik zal eindigen op een kleine 1700km met een dipje van amper 50km's per maand begin en eind dit jaar. Een goeie 1000 meer dan vorig jaar :oi22:.
Op naar die sub 35's op de 10 en een sub 17 op de 5.
Sinds begin december terug wat km's beginnen oprapen, motivated voor het EK in april!

Laatste kilometers van het jaar net gelopen. 717 km dit jaar, bijna 100 km meer als vorig jaar.

Niet echt specifieke doelen voor volgend jaar. Misschien 10 km onder 50 min (dit jaar net onder de 51 min geraakt) of terug opbouwen naar 15 km.

Ik speel ook met het idee om triatlontraining te starten omdat ik toch al loop en af en toe ga zwemmen. Maar dan heb ik eerst een nieuwe fiets nodig (en waarschijnlijk een indoor trainer want veel te weinig tijd om vaak buiten te gaan fietsen helaas).

Straffe cijfers allemaal..👌

Ik gestopt met lopen na de HM in Gent. Had er genoeg van. Sinds december terug wat beginnen lopen, moet vooral regelmatig te leren lopen, hou het een aantal maanden vol en als het beter weer wordt spring ik op de fiets 🤣
Dat is nu eens de nagel op de kop.

Vergeet de duurzaamheid niet. Sommige mensen hebben ook een gezin en je kan moeilijk zeggen: Sorry ik heb nu geen tijd schat ik ga lopen! Die 3000 km moet en zal ik nog halen dit jaar! :tongue:

Het heeft ook geen zin een jaar heel veel km's te lopen om dan één jaar later er de brui aan te geven en te zeggen: Ik ben het al weer beu.

Uiteindelijk is het ook maar dat: Prioriteiten stellen ;)

Straks nog 20km en de 31e nog een kleine 10, dan komen we net boven de 2200km uit. Vorig jaar had ik net de 2000km niet gehaald dacht ik. Zeer consistent kunnen lopen, telkens een PR op beide halve marathons en dus zeer tevreden. :)

Als ik vanavond nog uit mijne zetel geraak maar ik vrees er voor, voel me nog steeds niet top. Zal ik afkloppen op 800km.

De eerste 6 maanden van het jaar geen loopschoenen gezien dan in gang geschoten maar terug gedemotiveerd geraakt en wat geslabakt tot november. Nu gelukkig consistent vier loopjes per week aan het doen en het doet deugd.

Hopelijk kan ik van 2025 een sportief jaar maken!

Ik ben op zoek naar een goede wandelhorloge voor Strava. Heb nu Strava op mijn smartphone, maar dat doet soms rare kuren. Het is belangrijk dat het een goede batterij heeft, want het moet de Dodentocht kunnen volhouden zonder herladen. Iemand tips? Heb niets van Apple, dus geen Apple watch.

Ikzelf heb mijn beste loopjaar tot nu toe gehad en zal net de 3500km aantikken. Heb ook in maart/april een maand stilgelegen dus heel tevreden met dat volume. Ook veel PR's verbroken (eigenlijk allemaal behalve de 10KM, die hopelijk op 18/01 volgt) en het gevoel dat ik zeer grote sprongen heb gemaakt.

@MichielD4 Hoe lang is jouw rust tussen die T blokken? Beide trainingen zien er wel zeer brutaal uit. Ik weet van mezelf bv dat ik op training quasi 20km aan MP nooit zou kunnen (en zeker niet met dan die T blokken ertussen). Als ik 3x15min (2' rust) aan treshhold moet doen is dat ook echt al serieus harken die derde rep :unsure:

Het ging goed op de corrida, doel was dus 50’ en uiteindelijk afgeklokt op 48’ 04”. Tweede passage Bondgenotenlaan was ik vorig jaar al halfdood maar nu ging het verrassend vlot.

De koude was goed te doen, en gelukkig ook geen motregen oid.

@BG123 Die thresholdtraining van donderdag was met 5, 4, 3, 2 en 2min joggen als rust na elke set. In werkelijkheid heb ik wel nog een minuut of twee langer gerust omdat ik mijn lactaat telkens gemeten heb. Mijn drempel ligt rond de 3:36 - 3:38 en ik probeer er net een paar seconden onder te blijven (trager te gaan dus).

Vandaag was de training zonder rust, dus na de blokken van 9,5km aan marathonpace meteen versnellen naar/rond drempel en dit gedurende 1,6km en dan weer vertragen naar MP voor de volgende 9,5km etc.

Ik was blijkbaar zo in de zone vandaag want bij de tweede blok aan MP heb ik per ongeluk 10,5 ipv 9,5km gelopen :unsure:

Doel voor 2024
  • een keuze maken tussen HM Gent of 10 miles (wat met vrienden en collega’s zou zijn.)
  • Elk kwartaal een hm-afstand lopen
  • 10k in sub 52 min
  • 750km in totaliteit

1. Ten miles gelopen (en cava qua tijd, geen toptijd)
  2. 2x hm gelopen, dus gefaald
  3. 10k in sub 48 gelopen
  4. Ipv 750km rond ik af op net geen 1200 km

Al bij al wreed content. Hop naar het volgende.

Van maart tot en met midden oktober veel (voor mij toch) gelopen en mijn gemiddelde hartslag is gedurende die periode ook serieus gedaald (zelfde afstand, hoger gemiddelde snelheid, veel lagere hartslag (gemiddeld 135-140).

Eind oktober dan serieus ziek geweest (mss Corona?) en twee maanden niet echt meer gelopen.

Gisteren wou ik er terug aan beginnen, ik vertrek vol goede moed aan een gezapig tempo en ik krijg na 400meter al een melding van mijn horloge dat hartslag boven mijn ongestelde grens van 160 gaat. Heb uiteindelijk 5km gelopen en ondanks echt traag lopen kreeg ik die niet terug onder de 160-180…

Lijkt me toch niet normaal dat mijn conditie helemaal weg is… Ook als ik trappen doe ben ik snel buiten adem en schiet mijn hartslag de hoogte in.

Ben naar dokter geweest en niks te zien in bloed en geen infectie of iets dergelijk.

Wreed ambetant

Terug
Bovenaan