Algemene Loopthread

Het was ook eerder een grapje, want ik weet ook dat ik dat niet ga halen. Ook vooral om ik me ook nog heb ingeschreven voor de 5km.

Zou het vooral fijn vinden om eens BG-loper te ontmoeten ;)
Ik zal de enige pacer zijn (met een vlagje of ballon vermoed ik) voor dat tempo, dus kom gerust voor de start / aan de finish eens hallo zeggen :)

Steigerungske, starten aan 6:00 en elke 500m het tempo met 10s versnellen. Ik had gepland tot aan 3:40 te geraken maar het is helaas 3:50 geworden

IMG_5240.jpeg

Ik ben wel serieus aan het twijfelen over m'n kleding keuze voor morgen.

Eerst gaven ze zon en 8 graden op dus ik dacht dat een t-shirtje voldoende zou zijn maar nu is er risico op regen en die 8 graden is 4-6 graden geworden. :sop:
Voorlopig geen regen. Een korte broek zal het idd niet worden. Ik zal waarschijnlijk een legging aantrekken en werken met twee laagjes: t-shirt met korte + lichte t-shirt met lange mouwen. Het parcours is ook meer offroad dan ik dacht dus ben benieuwd hoe modderig het zal zijn op sommige plaatsen.

Voorlopig geen regen. Een korte broek zal het idd niet worden. Ik zal waarschijnlijk een legging aantrekken en werken met twee laagjes: t-shirt met korte + lichte t-shirt met lange mouwen. Het parcours is ook meer offroad dan ik dacht dus ben benieuwd hoe modderig het zal zijn op sommige plaatsen.

Het stukje bos rond kilometer 3 zal waarschijnlijk goed kapot gelopen en drassig zijn maar vooral op het einde, kilometer 19 wordt een modderpoel als ze daar niets aangelegd hebben maar buiten die twee punten gaat het er wel goed bij liggen hoor.

Ik doe het meestal andersom, korte broek maar lange mouwen :lol:

Van de week nog niet gelopen wegens ziekte. Zaterdag toch terug proberen.

Hoe zwaar weegt dit door voor een HM volgende zondag? Vorig jaar niet ziek geweest met de voorbereiding.

En iemand tips voor een dropoff in gentbrugge? Zijn er lockers? Voor de sofimo is het duidelijk op de site, nu toch wat minder...

Ja, je kan je rugzak afgeven aan de organisatie op de atletiekpiste in Gentbrugge voor de Bashir Halve marathon. Is een kleinschalig event dus zeker niet stressen, is allemaal goed georganiseerd en niet te druk.

Ja, je kan je rugzak afgeven aan de organisatie op de atletiekpiste in Gentbrugge voor de Bashir Halve marathon. Is een kleinschalig event dus zeker niet stressen, is allemaal goed georganiseerd en niet te druk.
Heel wat anders dan Sofimo dus. Ben benieuwd. Doeltijd is sneller dan 2u15.

Ik voel dat ik nu 5:17 kan lopen op ne goeie loopdag en dit minstens 10km kan volhouden (soms zelfs al langer, tijdens ne test was het 13km). Ik heb er een goed oog op dat ik op 2 maanden tijd dit kan uitbreiden naar 10 miles (van Antwerpen). Ik ga wel nog iets sneller moeten kunnen lopen (Ruw geschat rond 05:10) omdat bij een massa evenement er altijd volk in de weg loopt maar ook dat zal wel lukken. (of daar ga ik vanuit)

Ik acht echter de kans dat ik eind april aan een tempo van 5:00 kan lopen tijdens de 10 miles op 0% (nope zelfs met ne superdag niet). Ik krijg dat absoluut niet dichtgefietst op 2 maanden tijd. 17 sec / km lijkt niet veel meer aan dat tempo is dat gewoon echt veel.
Kom kom nog twee maanden om u te prepareren op uwe berg in Heist om dan uwe berg af te dalen, geprepareerd met alle legale middelen en de Nike Vaporflys om de voeten in het zog van pacer Zubrowka die 10miles binnen het uur en 20 minuten af te haspelen. Ik kom u persoonlijk de konijnenpijp op duwen wanneer ge richting het asfalt begint te zwijmelen.

Voorbije twee maand zes casuele HMs gelopen. Sinds enkele dagen na een korter loopje (10 km) voel ik mogelijks posterior shin splint aan 1 been, maar het ongemak komt en gaat precies. Nja, tijd om minstens een week niet te lopen. Spijtig maar dat betekent meer zwemmen. Tips of leesmateriaal om van posterior shin splint te herstellen of te voorkomen zijn welkom. edit: als het überhaupt nuttig is om een onderscheid te maken tussen posterior en anterior shin splint - heb de indruk dat vele websites zich vooral richten op anterior.

Nieuwe "milestone": dit was de eerste winter waarin ik bleef lopen :shy:

Laatst bewerkt:
Buiten een trap of dijk naar beneden is alles zo plat als een pannenkoek.
Come again? 😂 Ik vond dat er toch veel op en af gelopen moest worden. Ok, enkele stijle stukken maar zo plat als een pannenkoek zou ik het nu ook niet noemen. Dat gezegd zijnde vond ik het wel een zwaar parcours, met een irritante start. Dat Fien Germijns haar grappigheid maar op TV laat in't vervolg.

Op gegeven momenten had het eerder de aard van een veldcross. Naast de modder ook vol wind op kop vanaf km 8 gezien die N-NO was. Vanaf km 14 vaak in zone 5 gelopen. Die modder en onverharde paden hebben toch veel energie uit de benen gezogen, vooral dat laatste stuk vanaf km 19 was de doodsteek. Daar net niet op mijn bakkes gegaan in de modder, maar eens de trappen omhoog toch nog wat extra eruit geperst. Desondanks het zware parcours toch een PR gelopen van 1:37:52, net geen 2 minuten verbeterd in vergelijking met Brugge vorig jaar. Mocht dit een vlakke stadsloop geweest zijn dan had ik er nog een minuut of twee kunnen afpeuzelen.

Dus zeer tevreden met de conditie momenteel, mijn trainingsplan heeft dus zijn vruchten afgeworpen. Volgende HM wedstrijd is in het najaar, wss die van linkeroever.

Wat was je uiteindelijke uitslag.
De omstandigheden waren ook niet ideaal voor een toptijd natuurlijk, redelijk koud en veel wind.

Ik heb een tijdje de vlag van 1u50 gevolgd en dat ging heel vlot maar na 45 minuten denk ik, kwam plots een heel warm zonnetje piepen en smolt mijn pace weg. Zelf een tempo van 5:20 ging amper. Gestrand op 1u54, mijn motto is meestal ‘een slechte dag is geen slecht jaar’ maar voor een thuiswedstrijd vond ik heb wat zuur.

Het is verre van de Vlaamse Ardennen hè maar misschien ga ik er wat lucht over gezien het mijn ‘achtertuin’ is. :unsure:

laatste stuk vanaf km 19 was de doodsteek.

Het enige wat er toen in mijn hoofd rondspookte, was dat mijn loopschoenen de vuilnisbak in zouden gaan 😅
Knappe tijd trouwens!

Ik zag trouwens dat de pacer van 1u50 in de BG Strava groep zit? Wie was er nog in Kruibeke?

Laatst bewerkt:
Vandaag met de club 33km in een heerlijk zonnetje, tempo iets te snel en met 300hm toch zeer stevig.
Maar allemaal een goede voorbereiding op het EK.

17 km LSD Loopje 100% op onverhard langs de nete: 1:47:53 (6:21)

Neteloop.jpg

Er waren op bepaalde plekken enorm veel molshopen en in het midden echt ook diepe tractorsporen.
Dit was echt zo'n pattattenveld zoals ze dat noemen. :tongue: Het tempo was wel OK voor een LSD op dit parkoers.

Vooral mijn hielen hebben echt hard afgezien en waren toen ik mijn loopschoenen uitdeed ferm opgezwollen.
Ondertss is de zwelling weg maar ik voel het toch nog.

Laatst bewerkt:
Jaja, Googke heeft laat door dat trailrunnen eigenlijk al telt als het niet lopen is op asfalt of tarmac.

Wilde met een lokale wedstrijd eens mikken op 47 min op de 10km wat doenbaar is, maar de zuigende modder, nauwelijks 150 HM en de toch soms smalle passages om in te halen dachten er anders over.

Ik had nog reserve voelde ik, maar wanneer voelen jullie dat het vat af is bij een race? Ik nam als maatstaf bloedsmaak in de mond maar dat is nog niet voorgekomen eigenlijk.

Ik had nog reserve voelde ik, maar wanneer voelen jullie dat het vat af is bij een race? Ik nam als maatstaf bloedsmaak in de mond maar dat is nog niet voorgekomen eigenlijk.
Dat hangt hier van de dagvorm af.

Op een slechte dag als het vat af is heb ik nog amper macht in mijn benen. Ik ben zwaar gebouwd voor een loper en géén goeie benen? = Ik mag dan zoveel vechten en karakter tonen als ik wil: Dan vecht ik letterlijk tegen de bierkaaien. Ik begin gewoon te zwalpen en ik ga steeds trager en trager en finaal moet ik dan beginnen wandelen (willen of niet). Dan weet ik het: Het is echt 'op'.

Op een goeie dag voel ik mijn benen niet en dan kan ik op conditie en karakter met de verzuring achter mijn oren nog lang doorgaan (langer dan gemiddeld). Dat doet enorm veel pijn en voelt echt als een marteling aan maar dat lukt dan wel.

Zo liep ik vorig jaar tijdens de 10 miles de laatste km aan een gemiddelde HR van 187 terwijl mijn max in 99,99% van alle scenarios niet boven de 180 uitkomt. Ik kan dan blijven gaan tot ik "figuurlijk" bijna doodval. Ik ben dan echt beenhard.
[Nu goed ik kan niet 100% zeker zeggen of die HR dan echt klopte maar zone 5 was dat dus wel, ne hele km lang]

Ik nam als maatstaf bloedsmaak in de mond maar dat is nog niet voorgekomen eigenlijk.
Ik ben al dikwijls in het rood gegaan (zone 5) of er zelfs over en ik heb nog nooit ne bloedsmaak in de mond gehad. Ik begin gewoon zwaar naar adem te happen. Alles doet precies pijn. Maar ne bloedsmaak? Neen nog nooit.

Eerlijk? Ik ben nog nooit zo diep gegaan in mijn leven als vorig jaar tijdens de 10 miles (het was nog +-500 meter verder toen ik dacht dat ik al aan de finish was) Ik kon even geen A meer zeggen (letterlijk) en ik lag even tegen de grond aan de finish. Het zag even zwart voor mijn ogen maar ik had nog steeds geen bloedsmaak in de mond.

Ik denk eigenlijk dat sommige mensen dat wel kunnen hebben maar dat dit niet iets is dat iedereen ooit zal krijgen bij heel zware inspanningen ?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan