sluysen
Well-known member
Linkje? Want ze zien er nu ook niet allemaal naadloos uit op het eerste zichtIk doe er tegenwoordig een sportonderbroek van de decathlon onderaan, 0 last na zelf een marathon.
Wel enkel in loopbroek zonder binnenbroek
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Linkje? Want ze zien er nu ook niet allemaal naadloos uit op het eerste zichtIk doe er tegenwoordig een sportonderbroek van de decathlon onderaan, 0 last na zelf een marathon.
Wel enkel in loopbroek zonder binnenbroek

Awel, en ik heb net de tegengestelde ervaringGisteren ook de marathon gelopen. Het idee was sowieso om de marathon als training/"rustig" te lopen dus mij vlak bij de pacer van 3u30 gezet. Was iets te druk in de groep dus na een kilometer of 10 mij vlak voor de groep gezet en dan rustig blijven verder lopen. Los van de hoogtemeters/zwaarte van het parcours vond ik het best aangenaam lopen met massaal veel supporters langs de zijkant. Vanaf km 38 begon ik men quadriceps wel te voelen maar continu kunnen genieten van de omgeving en de sfeer en gefinisht rond 3:28 (met volgens mijn horloge 400 meter teveel). Ik had wel serieus wat voorsprong op de pacer gepakt (zag ik aan de vaart) dus ik denk niet dat die optijd binnen gekomen is. Mij ook wel mispakt aan die brug bij het opdraaien van de laatste bocht en mijn versnelling te vroeg ingezet
Gezien de opzet van het EK liepen er denk ik ook (nog meer als normaal?) veel mensen die niet voorbereid genoeg waren. Ik zag in de tunnels op kilometer 3 al meerdere mensen wandelen, op KM10 mensen zwalpen langs de weg, ... Niet genoeg voorbereid zijn en dan een parcours met toch wat hoogtemeters lijkt me niet de beste combinatie![]()
Zal zeker ook liggen aan de afstand, maar ik was vertrokken in het vak sub-1u, en ik zag toch echt vooral mensen die heel goed wisten wat ze aan het doen waren, en eigenlijk een redelijk "hoog" niveau gemiddeld. Met hoog bedoel ik dan tov de eenmalige lopers enzo. De overgrote meerderheid hield rechts, gaf obstakels aan, was redelijk in zijn vak gestart... De marathon straft dat natuurlijk veel harder af, maar toch. Vaak merk je bij die 10km-loopjes toch heel veel die "ergens vooraan" gaan staan, en uiteindelijk 6:30 lopen links van het midden.Deze zijn aan de duurdere kant en ik heb er hard over getwijfeld, maar ze is met voorsprong mijn favoriete short geworden.Iemand tips voor loopshorts zonder naden (of zo weinig mogelijk) in de binnenbroek?
Die van decathlon laten hun sporen na als ik meer dan 10k begin te doen![]()

Ik was consequent m'n rugoefeningen aan het doen en voelde me elke dag beter. De pijn in m'n been was na enkele dagen de rug te mobiliseren wel weg en ingeruild voor lichte lage rugpijn die elke dag minder werd, wat blijkbaar normaal is. Lopen ging op zich wel, maar ik voelde het ongemakkelijke gevoel duidelijk langs een bepaalde zenuwbaan steeds 'zakken' langs m'n been. Dat was echt heel raar. Na 2 kilometer leek ik irritatie bovenaan m'n bil te hebben om na 5 kilometer irritatie in m'n hamstring te voelen zonder nog last te hebben in m'n bil. De theorie van zenuwirritatie leek dus bevestigd.Ondertussen heb ik een nieuwe terugval gekend, deze keer zonder te lopen. Nu ook de rug terug in het verhaal betrokken is, denkt de kine mee in de richting van een hernia of toch iets wat voor beklemming van zenuwen zorgt. Ik zit ook met tintelingen in m'n been zonder directe aanleiding, dus die kans is heel groot. Uiteraard is dat kut, want het doet pijn en voorlopig geraakt de pijn niet echt verlicht.
Als positieve noot durf ik wel te zeggen dat ik blij ben dat het vermoedelijk geen zware overbelastingsblessure is. Ik let -sinds mijn vorige tendinopathie- altijd wel op met hoe ik opbouw en was al maanden gefrustreerd omdat ik dacht dat ik, ondanks voorzichtig op te bouwen, mezelf geforceerd had. Mijn ego speelt wel een beetje op op dat vlak. Ik ben liever een jaar out met iets wat niet mijn eigen schuld is dan een half jaar out met iets wat ik had kunnen voorkomen, waardoor ik de hele tijd kwaad ben op mezelf.
Een hernia zou momenteel alles verklaren en perfect kunnen. Ik heb afgelopen zomer enkele dagen niet gelopen nadat ik veel lage rugpijn had door dom uitgegleden en hard gevallen te zijn. Het meest jammere is dat mijn frank nu pas valt, ik had hier al enkele maanden geleden aan kunnen denken als ik goed alles op een rijtje had gezet, maar alle symptomen wezen aanvankelijk richting een peesblessure en het voelde voor mezelf ook zo.
Ik voel nu duidelijk uitstraling naar m'n been, ook naar andere plekken dan voorheen, en m'n onderbeen tintelt al enkele dagen. 99% zeker een hernia dus.
). Gelukkig was dat in de schaduw.
. En dan meer dan 1km in dalende lijn naar de Vaart. Na goed 7km zat ik aan een gemiddelde van 4'01"/km, terwijl ik 4'05" beoogd had op voorhand, maar de benen voelden goed, ik had wat volk rondom mij dat quasi hetzelfde liep, dus alles goed.
) vindt het fijn om zo lang rechtdoor te lopen.Een lumbago (die dus al 9 maanden aanwezig is) met nog wat bijkomende ontstekingen rond de heup en een niet nader te verklaren pijn in de liesstreek is het verdict. Vooral de 'niet nader te verklaren pijn' stelt me echt gerust als diagnose.Ik was consequent m'n rugoefeningen aan het doen en voelde me elke dag beter. De pijn in m'n been was na enkele dagen de rug te mobiliseren wel weg en ingeruild voor lichte lage rugpijn die elke dag minder werd, wat blijkbaar normaal is. Lopen ging op zich wel, maar ik voelde het ongemakkelijke gevoel duidelijk langs een bepaalde zenuwbaan steeds 'zakken' langs m'n been. Dat was echt heel raar. Na 2 kilometer leek ik irritatie bovenaan m'n bil te hebben om na 5 kilometer irritatie in m'n hamstring te voelen zonder nog last te hebben in m'n bil. De theorie van zenuwirritatie leek dus bevestigd.
De kine dacht btw dat het toch geen hernia was maar gewoon irritatie aan een zenuw en zei dat deadliften wel mocht om de rug te versterken. Zo gezegd, zo gedaan. Ik was rustig begonnen, in m'n eerste training opgebouwd naar 5 reps van 100%BW na een goede opwarming. Ik stond precies pluimpjes omhoog te trekken, m'n hamstrings zijn wel wat meer gewoon dan dat na ze al 4 maanden 3 keer per week te trainen, maar ik ben van het motto 'beter voorkomen dan genezen'. Schiet m'n rug toch niet vast bij de vijfde rep zeker?Ik voel nu duidelijk uitstraling naar m'n been, ook naar andere plekken dan voorheen, en m'n onderbeen tintelt al enkele dagen. 99% zeker een hernia dus.
Ik bekijk het wel positief, want nu gaan de klachten eindelijk wel serieus genomen worden gezien ze eindelijk concreet zijn. Straks mag ik naar de dokter.![]()

Hah, dat is wel een typische, hoor. Trouwens, ik heb zelf een overbelasting van de adductor links gehad, waarschijnlijk doordat de hele keten een klein beetje uit balans was getrokken door een piriformis rechts en dan gewoon blijven lopen. Zulke dingen gaan niet zeker de verklaring zijn, maar mogelijk wel. En op zich is het gewoon dan de stabiliteit daar weer een beetje verstevigen.Een lumbago (die dus al 9 maanden aanwezig is) met nog wat bijkomende ontstekingen rond de heup en een niet nader te verklaren pijn in de liesstreek is het verdict. Vooral de 'niet nader te verklaren pijn' stelt me echt gerust als diagnose.![]()

Vorige keer zei 'm al krak, maar deze keer deed hij veel meer pijn. Sinds vrijdag mooi blauw onder het gewricht, maar niet te groot. Dus als m'n ligamenten zijn gescheurd, dan niet veel. Ondertussen lukt belasten en vooruitlopen oké, maar zijwaarts en in uiterste standen doet het echt nog wel pijn. Ik ga echt geen meter kunnen doen voor de 10 Miles, hèGodverdomme, zeg... gisteren recuuploopje, daarna ff buiten op mijn wandelschoenen, Nike Pegasus 40. Sla ik mijn enkel wéér om! Derde keer op een maand tijd! Ik weet het, zodra je hem één keer omslaat is de kans groter dat het nog eens gebeurt. Maar elk putje doet die schoen volledig kantelen. Daar zitten nu ongeveer 1.000km op, maar allemaal wandelen. Kan toch niet dat dat daarmee komt?

Ik denk dat het wat van jezelf afhangt en je loopstijl, maar voor mij is die stabiliteit (duidelijk) wel nodig. Ik zou dan toch voor die Hoka gaan... maar ik heb nog nooit getraild. Misschien toch een idee om naar een Runner's Lab te gaan om te zien of er meer opties zijn?Nieuwe trailschoenen besteld maar ik kan niet beslissen: merrell ap5 of hoka speedgoat 6 gtx. Beiden een volledige EU maat groter dan mijn schoenmaat. De hoka’s voelen enorm stabiel aan vooral aan de hiel, maar mijn grote teen lijkt net de tip te raken wanneer ik zou afdalen. De merrell’s zitten puur qua maat aangenamer en geen last van de tip, maar ik mis de stabiliteit van de hoka. Mijn hiel slipt er zelfs lichtjes uit.
Na wat opzoekwerk de heel lock methode toegepast voor beide schoenen. Resultaat:
- hoka: minder last van de tip maar toch twijfel
- merrel: minder slippage van de hiel maar het blijft een lossere schoen met minder stabiliteit dan de hoka.
Tips?
25km trail gepland voor volgend weekend met redelijk wat hoogtemeters, idealiter met nieuwe schoenen (maar misschien geen goed idee).
Ik heb in exact dezelfde situatie als jou gezeten: slechts 1 oplossing vrees ik -> operatie en je ligament herstellen + verstevigenVorige keer zei 'm al krak, maar deze keer deed hij veel meer pijn. Sinds vrijdag mooi blauw onder het gewricht, maar niet te groot. Dus als m'n ligamenten zijn gescheurd, dan niet veel. Ondertussen lukt belasten en vooruitlopen oké, maar zijwaarts en in uiterste standen doet het echt nog wel pijn. Ik ga echt geen meter kunnen doen voor de 10 Miles, hè![]()
Dat is heel veel drastischer dan ik in gedachten hadIk heb in exact dezelfde situatie als jou gezeten: slechts 1 oplossing vrees ik -> operatie en je ligament herstellen + verstevigen
Pijnlijk verhaal en lastige revalidatie maar ik loop nu 100km trails, dus het hoeft zeker niet het einde van je loopcarrière te betekenen.
Ik moest wel aandringen op operatie want dokters lijken vooral graag spuiten met cortisone te zetten en te kijken of het daarmee verbetert, maar als je zoals ik "losse gewrichten" hebt dan is dit geen long term solution. (ik ben ondertussen geopereerd aan linkerschouder, rechterschouder en rechterenkel... voor één of andere reden is linkerenkel sterk genoeg)
gewoon ff een goeie week rust en dan zien we wel.