Algemene Loopthread

21h45 effectief "gelopen", met drinken en eten en 3x kakken 23h20. Alles omhoog gewandeld,alles op het platte en downhill "gelopen". Mid stuk is het meest technisch/zwaarst maar dat viel al bij al wel nog mee. Veel mogelijkheiden tot bijvullen water aan bronnetjes/fonteintjes onderweg. Eerste dag slechts 4man tegengekomen! Was veel chiller dan een wedstrijd imo, je voelt u minder opgejaagd en kunt veel meer genieten. Staat ook heel mooi aangeduid. Offroad 70%//road 30%. Fuck,ik wil terug. Is zeker een parcours waar jij een mooie tijd op zou kunnen lopen,met een paar extra kilometers maak je er zo een 100 miles van.

21h45 effectief "gelopen", met drinken en eten en 3x kakken 23h20. Alles omhoog gewandeld,alles op het platte en downhill "gelopen". Mid stuk is het meest technisch/zwaarst maar dat viel al bij al wel nog mee. Veel mogelijkheiden tot bijvullen water aan bronnetjes/fonteintjes onderweg. Eerste dag slechts 4man tegengekomen! Was veel chiller dan een wedstrijd imo, je voelt u minder opgejaagd en kunt veel meer genieten. Staat ook heel mooi aangeduid. Offroad 70%//road 30%. Fuck,ik wil terug. Is zeker een parcours waar jij een mooie tijd op zou kunnen lopen,met een paar extra kilometers maak je er zo een 100 miles van.

Knap gedaan, nog relatief vlot gelopen dan lijkt mij, sterk werk!

Ik wil hem sowieso doen zonder het in etappes onder te verdelen, gewoon met hier en daar een rustpauze/dutje. Daarvoor moet die avondklok eerst wel verdwijnen, hopelijk nog iets voor later deze lente.

Als je wil geef ik een seintje wanneer ik het inplan en dan kan je mee 😁.

Nice!

Misschien doe ik het ook wel eens, maar zeker ook met overnachting ;-)

Als ik ooit eens een 100 miles loop is het zeker op het vlakke haha. 100km daar zou wel gelukt zijn. Laatste dag ook met stokken gelopen,damn wat maakt dat verschil. Eens je ver genoeg bent en niemand kunt tegenkomen die je kent zijn zo een stokken toch nog zo belachlijk niet. Omhoog wandelen was een goede strategie van ons. De zin in ultra's is wel terug en 1mei staat de 5e ultra van het jaar al op de planning!

Als ik ooit eens een 100 miles loop is het zeker op het vlakke haha. 100km daar zou wel gelukt zijn. Laatste dag ook met stokken gelopen,damn wat maakt dat verschil. Eens je ver genoeg bent en niemand kunt tegenkomen die je kent zijn zo een stokken toch nog zo belachlijk niet. Omhoog wandelen was een goede strategie van ons. De zin in ultra's is wel terug en 1mei staat de 5e ultra van het jaar al op de planning!

100miles op heuvelachtig terrein is in mijn ogen gemakkelijker, dan heb je minder kans om u te vergalopperen als je van bij de start bergop wandelt, zo heb ik het toch ervaren.

Wat staat er op 1 mei op de planning? Trail des Cisterciens? Daar loop ik de 100km (als hij doorgaat).

Wie loopt er met onderbroek? Niemand toch.
Ik, op alle afstanden van 5km tot een marathon :unsure: Whatever works denk ik dan :p

@MichielD4 Sterk werk op 1/2 marathon, proficiat! Als dat gedasjter met mijn been/voet hier gedaan is, is zo een snelle 1/2 toch ook een doel dat ik is wil halen (op lange termijn weliswaar, ergens in 2021). PR staat nu op 1h38, maar zou toch graag eens richting de 1h30 gaan :)

Hier is het dus wel eens weekje plat, gaat lastig worden met dat prachtig weer van de komende dagen. Maar ik voel tijdens het sporten toch nog altijd dat het niet 100% genezen is, dus beter even een weekje tanden bijten om er daarna zonder zorgen te kunnen invliegen :)

Bedankt iedereen. Ook motiverend en hartverwarmend om te zien dat mijn prestatie van dichtbij gevolgd werd. 9lives/BG-lid EmP had zich dus kandidaat gesteld om vandaag haas te spelen voor mij. Hij heeft dat uitstekend gedaan. Ook altijd leuk om eens iemand van het forum IRL te ontmoeten.

Rond 11u zijn we eraan begonnen, na een opwarming van +-5km en drie korte versnellingen. De wind was aanwezig, maar het was niet zo erg zoals ik de afgelopen dagen gevreesd had toen ik op de app van KMI keek. De eerste 10km wind op kop van Hoeke naar Brugge en dan 11km terug in de andere richting, met wind in de rug.

Het plan was om de eerste 10km niet te panikeren in het geval de tussentijden tegenvielen en om m'n motor niet op te blazen. Ik wist dat ik alles in het terugkeren kon goedmaken. Uiteindelijk toch meestal km's van rond de 4:09 gelopen. Bij het terugkeren liepen we tussentijden van rond de 3:50 bij momenten.

Ik denk dat ik het wel lastig kreeg vanaf km 16. EmP is dan meer op kop beginnen lopen en heeft me mee moeten sleuren (ook was het wind in de rug). Uiteindelijk nog een bescheiden versnelling van een paar 100 meter geplaatst om de HM te eindigen in: 1:24:30 (officiële tijd Strava).

Heel blij met de mooie PR. Zeker gezien het uurtje minder slapen door het zomeruur.
Deze PR blijft waarschijnlijk even staan. Hopelijk kan de marathon van Gent gewoon doorgaan op 18 april en kan ik de goede lijn doortrekken. Theoretisch gezien zou een sub 3u er al in kunnen zitten (4:15/km) maar ik ga blij zijn met alles onder de 3u15. Vervolgens zal ik rustig verder bouwen en in het najaar in Rotterdam een poging ondernemen voor de sub 3u marathon.

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen. Ook motiverend en hartverwarmend om te zien dat mijn prestatie van dichtbij gevolgd werd. 9lives/BG-lid EmP had zich dus kandidaat gesteld om vandaag haas te spelen voor mij. Hij heeft dat uitstekend gedaan. Ook altijd leuk om eens iemand van het forum IRL te ontmoeten.

Rond 11u zijn we eraan begonnen, na een opwarming van +-5km en drie korte versnellingen. De wind was aanwezig, maar het was niet zo erg zoals ik de afgelopen dagen gevreesd had toen ik op de app van KMI keek. De eerste 10km wind op kop van Hoeke naar Brugge en dan 11km terug in de andere richting, met wind in de rug.

Het plan was om de eerste 10km niet te panikeren in het geval de tussentijden tegenvielen en om m'n motor niet op te blazen. Ik wist dat ik alles in het terugkeren kon goedmaken. Uiteindelijk toch meestal km's van rond de 4:09 gelopen. Bij het terugkeren liepen we tussentijden van rond de 3:50 bij momenten.

Ik denk dat ik het wel lastig kreeg vanaf km 16. EmP is dan meer op kop beginnen lopen en heeft me mee moeten sleuren (ook was het wind in de rug). Uiteindelijk nog een bescheiden versnelling van een paar 100 meter geplaatst om de HM te eindigen in: 1:24:30 (officiële tijd Strava).

Heel blij met de mooie PR. Zeker gezien het uurtje minder slapen door het zomeruur.
Deze PR blijft waarschijnlijk even staan. Hopelijk kan de marathon van Gent gewoon doorgaan op 18 april en kan ik de goede lijn doortrekken. Theoretisch gezien zou een sub 3u er al in kunnen zitten (4:15/km) maar ik ga blij zijn met alles onder de 3u15. Vervolgens zal ik rustig verder bouwen en in het najaar in Rotterdam een poging ondernemen voor de sub 3u marathon.

Knappe negatieve split in ieder geval, de wind zal wel hebben geholpen, maar je moet het nog doen.

Sub 3u wordt volgens mij echt gemakkelijk voor u mits een deftige voorbereiding. Als zelfs een trage ultraloper als ikzelf dat kan zonder echt gericht te trainen moet u dat zeker lukken.

Bedankt ieder....

As said, dikke proficiat! Goed doorgebeten op het einde. Ik vond het heel leuk om te doen :)

Onze km splits waren in elk geval uit het boekje

splits.jpg

Laatst bewerkt:
Wat een knalprestatie, @MichielD4!!

Ik heb ook mijn eerste HM ooit gelopen. M'n vorige langste was de 10 Miles, waarop ik me geblesseerd heb en prompt een halfjaar niet meer kon lopen. En daarna bij de "revalidatie" van een andere blessure in een hartonderzoek gerold. Supertrage opbouw dus naar deze toe. Maar het heeft geloond!

Op voorhand had ik me voorgenomen dat uitlopen brons was, onder de 2u zilver, en tussen 1:50 en 1:55 goud. En voor het allereerst ook de week ervoor serieus genomen. Dus tapering, beetje letten op het eten en tijdens het lopen ook wat koolhydraten mee.

1,5km opwarming was voor mij voldoende, Michiel. Meer heb ik niet nodig 😬 . Was wel een toffe ervaring, ik had een rondje Antwerpen uitgestippeld. In het begin nog redelijk kunnen genieten van het uitzicht en zo. De eerste 10km wou ik op target pace lopen (5:15) en dan de laatste 10 rond de 5:00. Daar dacht ik nog dat het mijn adem was die me parten ging spelen, de uithouding. Ik ging alles af in m'n kop waardoor het mis zou kunnen lopen, gelukkig kon ik later alleen nog denken aan vooruit komen.

In het begin was het inhouden, maar toch een paar stevige momentjes gekend... Op 10km draaide ik een stuk van 2km op waarbij ik tegen een muur van wind aanliep. Dat deed wel even pijn :D Het zwaarst had ik het rond de 17km. Alles begon al wat pijn te doen, en m'n drinkbus zat verkeerd, ik wou wat eten en moest ook nog op m'n gsm kijken om de route zeker juist te hebben, een gefrunnik tot en met, waardoor ik die km echt niet bezig was met lopen. Toen heb ik gezegd: Fuck it, gewoon doorlopen en we zien wel waar we doodvallen. En dat was op 22,5km :D

En het was op. Maar echt op. Ik had geen seconde sneller kunnen lopen. Op het einde zat er niks meer in mijn hamstrings. Elke tunnel was kak, want die liep ook weer naar boven, alles leek bergop en wind tegen :D In mijn hoofd wou ik de laatste km nog een PR-km doen, maar no way. Dat was er niet meer uit te persen. Maar dat maakt ook dat ik sowieso blij ben met mijn tijd. Al was die nu 2u30: voluit en niks meer over, dat was de bedoeling.

Bij thuiskomst wel rare dingen met Strava, zoals ik al heb gepost in het Loopstand-topic. Heel verschillende tijden allemaal! Strava zegt 1:54:06,
Polar zegt 1:49:51 en Nike zegt 1:49:01... Ik heb m'n horloge wel een paar keer stilgelegd bij de 3 of 4 rode lichten die ik heb gehad (het grote nadeel van een zelf uitgestippeld rondje in de stad). Maar het verschil tussen beweegtijd en verstreken tijd zou 7 minuten zijn. Da's wel extreem. Vooral omdat de geschatte 10 Miles-tijd wél 100% overeenkomst tussen Polar en Strava. Dan zou ik in die laatste 5km wel heel gekke dingen moeten gedaan hebben :D

Edit: O, ja. En met onderbroek. Misschien moet ik die de volgende keer maar eens laten en loop ik dan ook km's van 4:00 :unsure:

Laatst bewerkt:
Heb ik als prille loper ergens wat loperswijsheid gemist rond het niet dragen van onderbroeken? :laugh:
Want eender welke afstand draag ik dat dus wel hoor.

Heb ik als prille loper ergens wat loperswijsheid gemist rond het niet dragen van onderbroeken? :laugh:
Want eender welke afstand draag ik dat dus wel hoor.
Ik denk dat het humoristisch bedoeld was. Ik was er in ieder geval zeker van. Nu denk ik het. Ik begin te twijfelen. Ik weet het niet meer.
:unsure:

Wie geeft toegang tot de Stravagroep? Ik heb me deze voormiddag aangemeld, maar ik neem aan dat ik ergens mijzelf kenbaar moet maken om effectief te mogen joinen.

Ik toch niet moeten doen,beheerder van de groep zal uw aanvraag wel aanvaarden als hij tijd heeft dat te doen.

Terug
Bovenaan