Algemene Loopthread

Na de marathon in gent dacht ik: ik loop de halve op de Nacht Van Vlaanderen in 1u40.

De lunch met negroni, wijn en sloten bier hebben daar echter anders over beslist.

(En de temperatuur en de benen tbh)

Slim? Zeker niet. Leuk? Wellicht na km 5 ook niet meer.

Plooien? NevAr

Probeer je eens gewoon te amuseren?
De wedstrijd is afgelast, ik kreeg gisteren ne mail hierover. Ik ben er niet rouwig om want het is dat weekend net ook braderij in Heist.
Ik ga uw raad dus letterlijk opvolgen. :laugh: Waar is dat feestje?

Id. Mijn punt was woensdag: +-6:30/km en 24+ graden met zon op mijne kop of +-5:30/km zonder zon en 2 graden er af = Dat voelt oprecht even snel (of traag wat je verkiest) aan.

Ik liep naar mijn gevoel (maar het is en blijft een gevoel he) een constant tempo maar dat bleek achteraf (ik keek niet op mijn horloge) helemaal niet zo te zijn. De hitte is echt niks voor mij, doe mij maar frisser weer en bewolkt tijdens het sporten.

Laatst bewerkt:
Na de marathon in gent dacht ik: ik loop de halve op de Nacht Van Vlaanderen in 1u40.

De lunch met negroni, wijn en sloten bier hebben daar echter anders over beslist.

Slim? Zeker niet. Leuk? Wellicht na km 5 ook niet meer.

Plooien? NevAr
Succes eej!
Tijdslimiet is 2u30 komt dus wel goed!

Succes eej!
Tijdslimiet is 2u30 komt dus wel goed!
Tis 1u51 geworden, eigenlijk nog prima 😂
Tot km 13 bij een collega gebleven aan 5:30 en dan een beetje versneld tot 5:00-5:10 voor de laatste kms.

Heel mooi en snel parcours maar ik ben helemaal achteraan gestart en dan was er echt wel veel te veel volk voor het bos en de parken.

En slechts 2 keer een mini bevoorrading met halve bekertjes water.

Dan maar afgeslofen hoe we zijn gestart. Met bier en junkfood

Bijlagen

• 0C8C8F91-EA9C-497F-A1BE-D7DAED55083D.jpeg
    0C8C8F91-EA9C-497F-A1BE-D7DAED55083D.jpeg
    657,2 KB · Weergaven: 19
Gisteren gaan lopen, viel toch serieus tegen. Door de warmte en vochtigheid, zweten niet normaal. Ook last van pijn aan de tepels door de wrijving (wat ik anders niet heb).

Aangezien het de komende dagen nog warmer gaat worden, pas terug in het weekend gaan lopen ergens heel vroeg op de dag.

Gisteren gaan lopen, viel toch serieus tegen. Door de warmte en vochtigheid, zweten niet normaal. Ook last van pijn aan de tepels door de wrijving (wat ik anders niet heb).

Aangezien het de komende dagen nog warmer gaat worden, pas terug in het weekend gaan lopen ergens heel vroeg op de dag.
Ik loop een 120km per maand maar als het zo warm wordt heb ik het ook vaker zitten. Draag nochtans goede kledij maar de ene keer liggen men tepels open de andere keer niet... echt om zot van te worden. Vanochtend vertrokken na de kids aan school af te zetten en heb ook wel afgezien van de warmte, het verschil tussen 7u en 8u30 is echt groot op zon dagen :D edit : en bvb vandaag (imo het meeste gezweet van de afgelopen weken) geen last, maar 10 dagen geleden lagen ze open...

Ik weet eindelijk waar mijn last aan de linker hamstrings vandaan komt. Vandaag een echo laten nemen en daaruit blijkt dat er een ontsteking / verdikt aspect is van de insertie van de hamstrings op het tuber ischiadicum. Wordt gezien als een overbelastingsletsel. Ik moet ontstekingsremmers innemen dus hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant uit..

Moraal van het verhaal: eerst langs de huisarts passeren ipv te lang wachten en onnodige kiné sessies boeken.

Ik weet eindelijk waar mijn last aan de linker hamstrings vandaan komt. Vandaag een echo laten nemen en daaruit blijkt dat er een ontsteking / verdikt aspect is van de insertie van de hamstrings op het tuber ischiadicum. Wordt gezien als een overbelastingsletsel. Ik moet ontstekingsremmers innemen dus hopelijk gaat het vanaf nu de goede kant uit..

Moraal van het verhaal: eerst langs de huisarts passeren ipv te lang wachten en onnodige kiné sessies boeken.
Dat hangt van de kiné en huisarts af en er gaan ook blessures zijn waarbij je huisarts tijdverspilling gaat zijn. Het beste compromis is volgens mij als je meteen naar de kiné gaat en eventueel na een eerste sessie en de reactie daarop meteen wel/niet de huisarts of sportarts inschakelt. Tot hiertoe heeft dat voor mij gewerkt. Mijn huidige huisarts is zelf wel meer sportief dan de vorige dus ik merk ook daar wel een kwaliteitsverschil.

Om 19u15 probeert FK als eerste vrouw onder de 4min te gaan op de mijl (1609m) op een piste in Parijs. Het is wel kunstmatig opgezet met onder andere mannelijke pacers en spikes die niet wedstrijdlegaal zijn en zal dus niet gelden als een officieel wereldrecord.

Breaking 4 (Nike) Gratis en live te volgen via oa. YouTube:

En uw kine laat u gewoon terugkomen zonder dat je echt merkbaar verbetering voelt?

Medische beeldvorming en kinesitherapie zijn altijd complementair. Soms is het duidelijk en hoef je geen beeldvorming.
Maar ik veel gevallen helpt het toch zeer sterk de probleemanalyse.

Hier omgekeerde verhaal met soortgelijk overbelastingsletsel. Langsgaan voor echo/mri levert niets op (niets te zien). Mijn sportkinesist wist na vijf minuten mijn knie behandelen waar probleem zat (ik voelde plots: ja hier zit het :laugh: ). Die heeft mij dan ook ibuprofen en rust aangeraden.

Ik was ook bij de huisarts geweest, nochtans ook sportarts. Veel meer dan "eeeh, ja, eeh" kwam er niet uit.
Toch onbegrijpelijk dat ik honderden euro's heb uitgegeven aan huisarts, mri, echo, bezoek ziekenhuis, terwijl de sportkinesist (geconventioneerd!) direct wist waar de klepel zat

Om 19u15 probeert FK als eerste vrouw onder de 4min te gaan op de mijl (1609m) op een piste in Parijs. Het is wel kunstmatig opgezet met onder andere mannelijke pacers en spikes die niet wedstrijdlegaal zijn en zal dus niet gelden als een officieel wereldrecord.

Breaking 4 (Nike) Gratis en live te volgen via oa. YouTube:

Het is (net) niet gelukt, ze is een beetje ingestort het laatste kwart.

Inderdaad, was wel een redelijke fail. Maar paar miliseconden sneller dan haar officieel WR gelopen in een gewone wedstrijd. Nike waarschijnlijk tientallen miljoenen euros tegenaan gesmeten, dit project. Ach ja, media-aandacht zal wel binnen zijn zeker.

Inderdaad, was wel een redelijke fail.
Ja en neen.

Ze ging gewoon te hard en ze heeft zichzelf opgeblazen. Na drie kwart lag ze amper 22 honderste boven schema en ze verloor nog 6 sec.
Had ze voor een tijd gegaan van 4min 3sec dan vermoed ik dat ze die tijd wel had gehaald ;)

Maar ja daar draaide het niet om hé. :D Het moest perse onder die magische grens zijn én ja dat is gewoon (nog) TE snel voor haar.

En uw kine laat u gewoon terugkomen zonder dat je echt merkbaar verbetering voelt?
2x bij kinepraktijk geweest maar telkens konden ze niets uitlokken qua pijn. 2x dry needling gehad en telkens het advies gekregen om te halveren in km's. Maja.. als je normaal 50-55km per week loopt valt er na twee keer niet veel meer te halveren.

Spieren in het linkerbeen zijn wel een pak strammer dan het rechterbeen (zowel kine als huisarts zeiden dit). Dus heb nu een voorschrift en ga ik binnen twee weken langs om ze terug los te krijgen. Huisarts heeft aangeraden nu twee weken niet meer te lopen, tenzij enkel op zachte ondergrond zoals finse piste, en de ontstekingsremmers uitnemen.

2x bij kinepraktijk geweest maar telkens konden ze niets uitlokken qua pijn. 2x dry needling gehad en telkens het advies gekregen om te halveren in km's. Maja.. als je normaal 50-55km per week loopt valt er na twee keer niet veel meer te halveren.

Spieren in het linkerbeen zijn wel een pak strammer dan het rechterbeen (zowel kine als huisarts zeiden dit). Dus heb nu een voorschrift en ga ik binnen twee weken langs om ze terug los te krijgen. Huisarts heeft aangeraden nu twee weken niet meer te lopen, tenzij enkel op zachte ondergrond zoals finse piste, en de ontstekingsremmers uitnemen.
zachte ondergrond lokt dan 9/10 weer andere letsels uit, of toch in mijn geval. Ik loop (helaas) geen piste meer, noch finse. Krijg na 2 trainingen onmiddelijk last aan de knie. Nu vrijwel heel jaar doorgetrained zonder pistetrainingen, en geen issues meer.

Pfff ik heb mij gewogen voor de loopsessie deze ochtend: 85,5 kg.
Een uurtje en 9 km later (sneller liep ik niet) ben ik er mee gestopt omdat ik naar mijn gevoel te veel vocht verloor.
Het zweet druipte zo hard dat ik niks meer zag door mijn ogen: 82,2 kg. :unsure:
En dat was inclusief een ORS zoutoplossing (gisteren) en een SIS gelleke. (tijdens de loop)

Ik zweet van nature te fel bij dit weer. Ik had nu wel geen drank bij maar ik krijg dat sowieso nooit bijgedronken.

Pfff ik heb mij gewogen voor de loopsessie deze ochtend: 85,5 kg.
Een uurtje en 9 km later (sneller liep ik niet) ben ik er mee gestopt omdat ik naar mijn gevoel te veel vocht verloor.
Het zweet druipte zo hard dat ik niks meer zag door mijn ogen: 82,2 kg. :unsure:
En dat was inclusief een ORS zoutoplossing (gisteren) en een SIS gelleke. (tijdens de loop)

Ik zweet van nature te fel bij dit weer. Ik had nu wel geen drank bij maar ik krijg dat sowieso nooit bijgedronken.
een sis gelleke voor een 9k loop?

miljonair, kameraad?

Terug
Bovenaan