Algemene Loopthread

Naar algemene settings gaan. Heb dat ook ingesteld, dan krijg je accurate hartslag + snelheid als je loopt. Anders worden bochten + hoeken soms raar afgerond etc.

Druk op je scherm - Instellingen - Scrol naar beneden tot je "systeem" ziet - Zoek daar naar "gegevensopslag" en selecteer "iedere second"
Bedankt man! Ik heb het kunnen aanpassen.. Mijn horloge stond op "slim". Ben benieuwd nu na de aanpassingen ;-)

hmm lijkt me nogal onhandig zo met smartphone / gps in handen lopen.. Een nieuwe horloge zal ook niet voor het eerste zijn denk ik
Bwa zo een fiets gps weegt ook niet zoveel hoor, voor ik men horloge had genoeg gedaan om men loopjes te tracken.

Je kan op uw gsm ook de voice functie aanzetten als je met oortjes loopt, maar dat is op de echte bospaden enzo geregeld op goed geluk navigeren.

Die GPX bestanden via wat gebruik je dat? Want mijn horloge heeft niet zo'n ingebouwd gps systeem
Ik gebruik WorkOutDoors op Apple Watch, heeft een kaart waarop de route getoond wordt en geeft een signaal wanneer je afwijkt van de route.

Deze lange broek draag ik in de winter, draag er al 1tje 2 jaar, en heb vorig jaar er nog 1 extra gekocht. Misschien tegen de winter nog eentje van bij bestellen. Heeft een groot zakje voor smartphone/sleutels/gellekes en heeft aan de kniëen een bangelijk goeie stretch. (imo beste tights die ik kon vinden voor 20 euro.)

+1 op deze. Ik vind deze ook echt top, draag ze supergraag.

Ik vind lopen zonder onderbroek net iets te oncomfortabel (zeker omdat ik korte shorts of tights draag).
heb wekelijk nog nooit een slip of boxer tijdens het lopen gedragen. En imo zie ik ook weinig volk dit doen, en op wedstrijden en op de club zie ik wel wat :P

Een goeie short heeft toch een binnenbroek die net dienst doet om het zaakje bij elkaar te houden?

Op vlak van kledij ben ik eerder tegenovergesteld. Ik koop liever een iets duurdere stuk waarvan ik weet dat het kwalitatief goed is. Laatste stuk van kalenji dateert van 2012. Ik geef tout court liever iets meer uit aan kledij en schoenen dan oncomfortabel te moeten lopen.

Op vlak van kledij ben ik eerder tegenovergesteld. Ik koop liever een iets duurdere stuk waarvan ik weet dat het kwalitatief goed is. Laatste stuk van kalenji dateert van 2012. Ik geef tout court liever iets meer uit aan kledij en schoenen dan oncomfortabel te moeten lopen.

Ik geef zelf ook zonder problemen redelijk wat uit aan mijn kledij. Zeker voor mijn ultra’s moeten het gewoon stukken zijn die perfect zitten en niet de minste irritatie veroorzaken. Echter moet ik wel zeggen dat ik het materiaal van Decathlon meer dan in orde vind, afhankelijk van de prijscategorie. Hun spotgoedkope items vind ik niet goed genoeg, wat te begrijpen is, maar hun iets kledij van iets betere kwaliteit vind ik gewoonweg goed.

Ik weet wel dat ze de laatste jaren een enorme inhaalbeweging hebben gemaakt omdat ze zich met Kalenji/Evadict willen positioneren als volwaardig sportmerk. Ik kan mij inbeelden dat het in 2012 nog absoluut niet zo was.

In ieder geval raad ik zelf altijd aan om niet te besparen op schoenen voor beginnende lopers en zich te laten adviseren, maar waarom niet starten met kledij van Decathlon. Zo is de investering een pak kleiner.

Heb nog nooit veel geld uitgegeven aan loopkledij. De helft van mijn loopgerief bestaat uit oude voetbalkledij van vroeger :)

Straks eens een loopje gaan doen se. Even aan het wachten tot het droger wordt (en het zonnetje tevoorschijn komt?).

Decathlon is kwalitatief hoor. Vaak weinig verschil op een loop tshirt van decathlon of een merk loop tshirt. Alleen het prijskaartje dan :p

Mijn advies zou zijn, koop kleren bij decathlon. Als je merkt dat je bv toch nood hebt aan een specifiek stuk kleding, koop dit dan. Ik koop bv mijn sokken niet bij decathlon omdat ze daar te duur zijn en vaak nog een beetje katoen bevatten. Heb elders voor 10 euro 3 paar sokken, katoenvrij en van het merk mizuno gekocht. Tamelijk tevreden over.
Daar durf ik toch aan twijfelen. Als ik nog maar zuiver kijk naar de pasvorm dan zie ik al grote verschillen. Ook als ik zie hoe geschuurd en geschaafd sommige zijn na een wedstrijd durf ik daar toch ook vraagtekens bijzetten. Zoals ik het zie is het prijs/kwaliteit goed, maar het gegeven van je krijgt wat je betaald is ook wel aanwezig.

Over loopsokken kan ik enkel maar het volgende zeggen, nooit of te nimmer op besparen! Dat is te belangrijk en te kritisch om op te besparen.

Het is ook niet dat kledij en sokken zo snel slijten. Als ik zou uittellen hoeveel kilometers er op mijn sokken en kledij staat dan is de prijs per kilometer zeer laag. Het comfort per kilometer dan weer zeer hoog.

Hoeveel spendeer jij jaarlijks eigenlijk aan loopgerief exclusief schoenen? En hoeveel km's doe je per week?
Ben wel eens benieuwd.
Jaarlijks? Ik koop misschien zelfs niet 1x per jaar nieuwe kledij :P
Er zijn jaren dat ik 2 nieuwe sets heb gekocht. Maar zeker niet elk jaar. 2021 nog niks gekocht en 2020 enkel een paar sokken van 18€.
Kilometers per week variëren van 30 tot 60km/week.

Eenmaal je uw gerief hebt dan koop je in feite enkel maar dingen bij omdat iets kapot of kwijt is (is nog maar amper voorgevallen) of omdat je gewoon nog een setje te weinig hebt. Vooral in het begin was de investering groot, maar daarna echt niet meer.

Nu we over decathlon hebben, hoe zit het met het wandelmateriaal? iemand ervaring met de sokken die ze verkopen? of welke producten zouden jullie aanraden, ik heb immers nog een bon over van 21 EURO die tegen mei op moet, maar momenteel niet direct iets nodig voor het lopen, en voor de rest zit wat zonder inspiratie..

Vandaag toch even een leuk momentje want voor het eerst sinds januari terug eens anderhalf uur gelopen. Dankzij de rust en de weken kine met goed advies heb ik tot hiertoe volledig pijnvrij kunnen opbouwen. Ik blijf wel enorm paranoïde op alles wat ik daar voel, maar het lukt, dus heel tevreden.

De conditie keert ook langzaam maar zeker terug. Sommige loopjes gaan voor geen meter maar vooral de LSD's worden altijd maar beter. Garmin Coach HM schema doet weer goed z'n werk.

Runalyze conditie grafiekje:

Mijn takeaway: ik ben een beetje een idioot geweest om niet sneller bij dokter/kine te gaan.

Gisteren op de Wijngaardberg gaan lopen in Wezemaal. Dat ik die niet eerder ontdekt heb!! Daar is het echt mogelijk om veel hoogtemeters te maken op korte tijd. Heerlijke training.

Zoals zo vaak ja :p

@eniac Tevreden van die runalyze? Haal je daar goeie info uit?

Goh, ja en nee. Meestal komt mijn gevoel tijdens een loop goed overeen met de analyse die Runalyze ervan maakt. Maar ik ben wel iemand van de cijfers en statistieken, en mijn eigen vooruitgang kunnen opvolgen en ook terugkijken en vergelijken vind ik wel interessant.

Dus ja, wel tevreden van. Maar noodzakelijk is het ook niet :)

Het eerste loopje met de Nike ZoomX Vaporfly Next% 2 zit erop, een korte 5km time trial met een nieuw PR als gevolg: 17:50.

Benen totaal niet fris door de 137km week vorige week en vooral de opeenvolging van 100km weken (12x boven de 100km de laatste 13 weken of zo), maar wel tevreden dat dit er nog inzat.

Op zich is de tijd echter niet belangrijk aangezien het nog altijd niet echt representatief is voor wat ik kan. Het is vooral het bewijs dat een schoen echt het verschil kan maken. Wat een absurd stukje vernuft op gebied van de schoenen is dit, een pak indrukwekkender dan ik dacht.

Met een gerichte training en taper loop ik hiermee sowieso sub 2u50 op de marathon, daar twijfel ik geen seconde aan.

Ik vind de Carbon X al een groot voordeel hebben, maar dit is toch andere koek ze.

Terug
Bovenaan