Veel succes vandaag
@MichielD4, opgelet in het Citadelpark, ik heb een vermoeden dat
@Karry98 daar wel eens offroad zou durven gaan.
Haha.
Het zit erop en ik denk dat we kunnen stellen dat het een absoluut succes was. Een dik PR voor Michiel (3u05xx) en aangezien hij had aangegeven sub 3u15 te willen lopen kunnen we niet anders dan tevreden zijn.
We hebben het wel iets anders aangepakt dan oorspronkelijk voorzien. Aangezien we beiden redelijk goede benen hadden hebben we van bij de start iets sneller gelopen dan voorzien. De eerste 30km zullen we gemiddeld rond de 4:25 / km hebben gelopen. Zelfs nadien zijn we vlot onder de 4:30 blijven draaien.
Op km 37 (laatste bevoorrading) heb ik hem dan laten gaan voor de laatste 5km. Door de zware trainingsweken waren mijn benen relatief op en ik wilde mijn eigen doelen niet in gevaar brengen. Uiteindelijk zelf 3u09 gelopen of zoiets, maar dat maakt niet uit.
Ik vond het wel een mooi en gevarieerd parcours, door Corona wel absoluut geen stadsmarathon. Heel veel parken, natuurgebieden enz., super mooi, maar belachelijk veel draaien en keren, wat niet ideaal is voor een snelle tijd. Ook wel redelijk veel onverharde wandelpaden, de trailer in mij vindt dat geweldig, de marathonloper iets minder.
Wat ik echter veel erger vond, was het feit dat er slechts 3 bevoorradingen waren. Ik droeg in mijn rugzakje wel een flask voor Michiel, maar om deze marathon te lopen moest je ofwel begeleiding hebben of zelf uw gerief dragen.
Enfin, ik heb mij ontzettend geamuseerd en Michiel zal zijn ervaringen zelf nog wel neerpennen.