Algemene Loopthread

Vraagje.
Die insights van Garmin connect is dat gratis service en loont het de moeite?
Te vergelijken met strava abonnement (wat ik ook niet heb) ?

Ben maar amateuristisch bezig.

BJe0KBt.png
In mijn insights staat echt niets nuttig, meestal enkel "je ben x procent beter dan de gemiddelde man" of "nog x aantal stappen vandaag"

Zelfde ervaring als @shiftyke , bevat niets nuttigs en ik kijk er ook niet meer naar. Heel af en toe krijg ik daar een notificatie van a la "uw minst actieve dag is dinsdag".

Voegt niet veel toe :)

Voila, de laatste (echte) training voor zondag zit erop. +/- 10km tempo sneller dan het beoogde tempo voor zondag. (Uiteindelijk 14km à 4:07 in totaal). Niet altijd eenvoudig door de hevige wind hier aan zee, maar super tevreden van het gevoel. Morgen nog rustig lopen en dan komt dat helemaal goed, heb er zin in.

Mijn Garmin geeft mij ondertussen
Een VO2 Max aan van 67, de hoogste waarde die ik ooit heb behaald. Ik hecht 0,0 waarde/belang aan de VO2 Max die Garmin betekent, maar het geeft wel aan dat ik echt in vorm ben.

Ondertussen ook het uitstekende nieuws gekregen dat de trail des Cisterciens binnen 2 weken doorgaat. Eindelijk nog eens een ultra! (100km in dit geval). Dat maakt dat zondag meteen mijn laatste lange training voor de Cisterciens zal zijn.

Yep is gratis, maar gebruik het zelden.
In mijn insights staat echt niets nuttig, meestal enkel "je ben x procent beter dan de gemiddelde man" of "nog x aantal stappen vandaag"

Zelfde ervaring als @shiftyke , bevat niets nuttigs en ik kijk er ook niet meer naar. Heel af en toe krijg ik daar een notificatie van a la "uw minst actieve dag is dinsdag".

Voegt niet veel toe :)

Bedankt voor feedback.
Dat weten we dan ook alweer.

Net meer info nagelezen over de Cisterciens en blijkbaar organiseren die dat NIET als wedstrijd, zonder klassement dus. Zo opgelegd door de gemeentebesturen... Ik weet niet of ik zoveel zin heb om 100km te lopen zonder enige competitie. Pff...

Net meer info nagelezen over de Cisterciens en blijkbaar organiseren die dat NIET als wedstrijd, zonder klassement dus. Zo opgelegd door de gemeentebesturen... Ik weet niet of ik zoveel zin heb om 100km te lopen zonder enige competitie. Pff...
Begrijp ik - Ik loop uiteraard ook volledig voor het plezier, maar mijn volgende trailwedstrijd wil ik echt ook als wedstrijd kunnen lopen

Begrijp ik - Ik loop uiteraard ook volledig voor het plezier, maar mijn volgende trailwedstrijd wil ik echt ook als wedstrijd kunnen lopen

Ik wil mij graag nog eens testen omdat ik echt wel in vorm ben en wil zien welke vorderingen ik heb gemaakt. Het is onmogelijk om een 100km door te lopen zonder motivatie van een klassement, voor mij toch. Ik denk dat ik het wat ga laten afhangen van het weer en mijn opgelegd startuur (dat nog volgt). Als dat wat meevalt, loop ik mogelijk gewoon als training op de GTLC eind mei.

EDIT: Toevallig iemand die is ingeschreven of zich gaat inschrijven voor “Genk loopt”? Van 8 tot 16 mei, weer met verschillende tijdssloten en zo. Denk dat ik mij ga inschrijven voor de 10km, wil echt nog eens een wedstrijd lopen en zou mijn debuut zijn op de 10km op de weg, lijkt mij wel wat.

Laatst bewerkt:
EDIT: Toevallig iemand die is ingeschreven of zich gaat inschrijven voor “Genk loopt”? Van 8 tot 16 mei, weer met verschillende tijdssloten en zo. Denk dat ik mij ga inschrijven voor de 10km, wil echt nog eens een wedstrijd lopen en zou mijn debuut zijn op de 10km op de weg, lijkt mij wel wat.

Ik loop op 9 mei de 10 mijl. Doel is om sub uur te gaan... alhoewel realistisch gezien het waarschijnlijk eerder 1:01:00 -1:01:30 gaat worden.

9 mei is wel gereserveerd voor bedrijven. Elk bedrijf krijgt een of meerdere slots van 15 minuten en per twee minuten kan er een groep van 4 personen starten. Bij gebrek aan competitie in mijn blok vrees ik dat ik het volledig solo ga moeten lopen. Dat is ook niet bevorderlijk voor de tijd.

Ik loop op 9 mei de 10 mijl. Doel is om sub uur te gaan... alhoewel realistisch gezien het waarschijnlijk eerder 1:01:00 -1:01:30 gaat worden.

9 mei is wel gereserveerd voor bedrijven. Elk bedrijf krijgt een of meerdere slots van 15 minuten en per twee minuten kan er een groep van 4 personen starten. Bij gebrek aan competitie in mijn blok vrees ik dat ik het volledig solo ga moeten lopen. Dat is ook niet bevorderlijk voor de tijd.

Mooie streeftijd, veel succes alvast! Aangezien je voor mij loopt, kan je hier alvast laten weten of er ambetante zaken zijn aan het parcours/de organisatie of zo 😁.

Mijn doel voor de 10km is sub 37min, dus heel gelijkaardig aan uw tempo, dat jij dan wel langer moet aanhouden.

Ba wah na 4km ging mijn HR naar 176 (Boven de verzuringsgrens), terwijl ik vlotjes in vol zinnen aan het praten was tegen 5:30/km. :sop:
Toen was ik het beu en heb ik mijn horloge omgedraaid (averechts dus), zodat het horloge recht op mijn pols gericht was. Meteen ging de HR naar <150. :love:

Zo'n polshorloge is toch niet altijd even accuraat tenzij je echt het horloge op de pols richt. En daar betaal je dan 200+ eurokes voor. :angry:

Continue rond 10,9km/u gelopen maar dan de laatste kilometers nog versneld zodat ik gemiddeld op 11,0km/u ben bestand na 14km.
Gemiddelde van 155HR maar das is mede door die foute HR de eerste kilometers. In praktijk was het rond 154 gemiddeld = Zone 2.

Ik merk ook op dat om 11km/u te halen ik mijn cadans toch ietsje hoger leg, van 168-170 naar 172-174. Met een hogere cadans gaat dat vlotter.

Huh? Hoe had je dan uw horloge aan? Je kan dat toch niet verkeerd aandoen? Ofwel?
:unsure:

Gewoon uw horloge op de normale manier aandoen of op bovenstaande manier --> 20 tot 30 HR (!) verschil vandaag. Gene zever.
Eigenlijk vind ik dat zoiets niet zou mogen, zo'n horloge kost wel 200+€ hé.

knap marathondebuut van Kersten, 2u10 en 23sec ofzo. Ook voor Gorissen ziet het er uitstekend uit.
Toch crazy wat die Gorissen doet op 38 jarige leeftijd. Vlotjes met de vingers in de neus, de Olympische limiet lopen, nadat ze pas 3 jaar echt serieus bezig is met haar sport. Ze liep trouwens met lichte negatieve split (5 sec sneller tijdens het tweede deel).

Nu ja, talent heb je, of je hebt het niet hé. :)

Veel succes vandaag @MichielD4, opgelet in het Citadelpark, ik heb een vermoeden dat @Karry98 daar wel eens offroad zou durven gaan. :D

Haha.

Het zit erop en ik denk dat we kunnen stellen dat het een absoluut succes was. Een dik PR voor Michiel (3u05xx) en aangezien hij had aangegeven sub 3u15 te willen lopen kunnen we niet anders dan tevreden zijn.

We hebben het wel iets anders aangepakt dan oorspronkelijk voorzien. Aangezien we beiden redelijk goede benen hadden hebben we van bij de start iets sneller gelopen dan voorzien. De eerste 30km zullen we gemiddeld rond de 4:25 / km hebben gelopen. Zelfs nadien zijn we vlot onder de 4:30 blijven draaien.

Op km 37 (laatste bevoorrading) heb ik hem dan laten gaan voor de laatste 5km. Door de zware trainingsweken waren mijn benen relatief op en ik wilde mijn eigen doelen niet in gevaar brengen. Uiteindelijk zelf 3u09 gelopen of zoiets, maar dat maakt niet uit.

Ik vond het wel een mooi en gevarieerd parcours, door Corona wel absoluut geen stadsmarathon. Heel veel parken, natuurgebieden enz., super mooi, maar belachelijk veel draaien en keren, wat niet ideaal is voor een snelle tijd. Ook wel redelijk veel onverharde wandelpaden, de trailer in mij vindt dat geweldig, de marathonloper iets minder.

Wat ik echter veel erger vond, was het feit dat er slechts 3 bevoorradingen waren. Ik droeg in mijn rugzakje wel een flask voor Michiel, maar om deze marathon te lopen moest je ofwel begeleiding hebben of zelf uw gerief dragen.

Enfin, ik heb mij ontzettend geamuseerd en Michiel zal zijn ervaringen zelf nog wel neerpennen.

Nice! Dikke proficiat Michiel (en Karry om voor haas te spelen) :)

Ne marathon van mijzelf, zal niet meer zo snel gebeuren. Maar ik zit toch wéér terug te lopen aan 11km/u in zone 2 over een afstand van 14+km.
Ik kom ook van héél ver hé. Op een gegeven moment kon ik met véél moeite en véél gehijg nog amper 5km lopen en dan was ik al stikkapot.

Hopelijk blijf ik nu een beetje gespaard van ziekte. Ik heb nog wel een geplande operatie in juni maar dat is iets anders. Ik ga daar weinig impact van hebben.

Wat ik echter veel erger vond, was het feit dat er slechts 3 bevoorradingen waren. Ik droeg in mijn rugzakje wel een flask voor Michiel, maar om deze marathon te lopen moest je ofwel begeleiding hebben of zelf uw gerief dragen.
Das minder. Dat zou toch niet mogen.

Terug
Bovenaan