Algemene Loopthread

Vandaag met @Jasper een leuke tocht in het Zoniënwoud beleefd!
Uithouding zit goed, benen iets minder goed. Maar was een zeer geslaagde dag! 47,5km

Laatst bewerkt:
1:34:00 gelopen op de HM daarnet. Amai, veel langer moest het toch niet meer zijn...

4:25min/km was wat ik voor ogen had. De laatste 5 km proberen te versnellen, maar sneller dan 4:15 ging niet meer o_O

Uiteindelijk toch 14 min van mijn PR kunnen doen.
Nu enkele weekjes stoppen, scheenbenen laten genezen, nieuwe schoenen kopen en terug de MTB bovenhalen.
En dan alles voor de marathon in september. pfff dat zal toch eindeloos zijn. zucht!
Sterk! Ik geraakte vroeger nooit onder de 1u40min. op de halve marathon.

Nu zegt mij dat persoonlijk niets meer voor tijden en PR's lopen en afzien tot en met.. 😖

Normaal doe ik ook niet mee aan PR’s en tijden, buiten op strava segmenten jagen natuurlijk. Maar ik had mijn zinnen nu sinds nieuwjaar gezet op het lopen ipv het fietsen, waar ik normaal veel meer van hou.
En het beviel me wel een schema te kunnen volgen zonder veel kwaaltjes, naast mijn scheenbenen.
Ik ben een tevreden mens 🤣

Hier maar eens even aanmelden, lees hier al een tijdje mee en al veel nuttige info gevonden. 2 jaar geleden begonnen met lopen en intussen ook een eerste marathon erop zitten. Ik ben absoluut geen snelle loper, maar geniet wel van de lange duurtrainingen op zondag vooral. Ik ben nu op zoek naar een handige manier om zelf gpx trailroutes te maken, zoveel mogelijk onverhard dus. Het zou handig zijn als ik bestaande gpx routes kan importeren en die zelf manueel kan inkorten/uitbreiden. Iemand aanraders/suggesties waarmee zoiets makkelijk kan?

ik gebruik routeyou, voor sommige functies heb je het betalende abonnement nodig, maar zelf routes maken is poepsimpel en downloaden als GPX is gratis.

(Gaat via openstreetmaps dus als je fouten tegenkomt in de kaart kan je die makkelijk (laten) aanpassen.)

Hier maar eens even aanmelden, lees hier al een tijdje mee en al veel nuttige info gevonden. 2 jaar geleden begonnen met lopen en intussen ook een eerste marathon erop zitten. Ik ben absoluut geen snelle loper, maar geniet wel van de lange duurtrainingen op zondag vooral. Ik ben nu op zoek naar een handige manier om zelf gpx trailroutes te maken, zoveel mogelijk onverhard dus. Het zou handig zijn als ik bestaande gpx routes kan importeren en die zelf manueel kan inkorten/uitbreiden. Iemand aanraders/suggesties waarmee zoiets makkelijk kan?

ik gebruik routeyou, voor sommige functies heb je het betalende abonnement nodig, maar zelf routes maken is poepsimpel en downloaden als GPX is gratis.

(Gaat via openstreetmaps dus als je fouten tegenkomt in de kaart kan je die makkelijk (laten) aanpassen.)

Net getest: GPX importeren, aanpassen en downloaden als GPX is volledig gratis op routeyou, geen betalend abonnement nodig 😎

Laatst bewerkt:
Gisteren op stap met Vlitser.

Ondertussen al het 2e lid waarmee ik op stap mocht gaan.

Veel natuur, goed weer en leuk gezelschap. Het was weer eens ne goeie zaterdag :p .

Die BG loop gaat er nog echt eens komen zo.

Gisteren op stap met Vlitser.

Ondertussen al het 2e lid waarmee ik op stap mocht gaan.

Veel natuur, goed weer en leuk gezelschap. Het was weer eens ne goeie zaterdag :p .

Die BG loop gaat er nog echt eens komen zo.

Die komt er sowieso! Daar zorg ik persoonlijk voor!

Vandaag op onze wekelijkse lange training een prachtig tochtje gedaan rond Daverdisse (langs de Lesse). Afgeklokt op 48km en absoluut geen zware tocht (1650hm), maar echt prachtig! Heb in België al wel wat gezien en dit komt zeker in mijn top 5 te staan.

Mijn conditie is overigens eindelijk terug echt goed, een paar keer tempo gelopen bergop en zeer tevreden met het gevoel.

Net getest: GPX importeren, aanpassen en downloaden als GPX is volledig gratis op routeyou, geen betalend abonnement nodig 😎
Ok, bedankt! Net even wat zitten klungelen en het lijkt inderdaad alles te doen wat ik zoek :thumb:
Afstandmeten.nl ook precies, ik ga ze eens wat verder bekijken..
Vandaag 32km gaan trailen op de Mechelse Heide in Maasmechelen, leuke streek om eens naar toe te trekken..

Ok, bedankt! Net even wat zitten klungelen en het lijkt inderdaad alles te doen wat ik zoek :thumb:
Afstandmeten.nl ook precies, ik ga ze eens wat verder bekijken..
Vandaag 32km gaan trailen op de Mechelse Heide in Maasmechelen, leuke streek om eens naar toe te trekken..

Als je interessante routes zoekt in de Ardennen, Condroz, Famenne, enz... moet je maar een seintje geven. Ik heb ondertussen een halve encyclopedie aan routes die ik kan doorsturen. Afstanden meestal vanaf 40km, maar meestal gemakkelijk in te korten.

In plaats van Het Leen heb ik vandaag de Turfput en het Donkmeer aangedaan. Na 1 km vol in de
modder, vond dat leuk en ben afgeweken van de route om nog wat meer modder te hebben, maar dan na 2 km tot de vaststelling gekomen dat ik in een doodlopend pad was terechtgekomen en heb dan tussen rietplanten en over en onder boomstronken geklauterd om weer op een begaanbaar pad te raken. Vanaf dan braafjes de GPS gevolgd maar wel nog een paar vettige modderstukjes tegengekomen :)

Rondje van 10km gedaan, had nog wat over, dus nog eentje gedaan en dan nog wat gerekt om ineens aan de halve marathon te geraken. Langste loopje tot nu toe was 15km, dus ik was niet echt voorbereid en zal het morgen wrs voelen, maar t was plezant :)

Nu die ranzige schoenen beginnen kuisen.

6NoS20N.jpg

In plaats van Het Leen heb ik vandaag de Turfput en het Donkmeer aangedaan. Na 1 km vol in de
modder, vond dat leuk en ben afgeweken van de route om nog wat meer modder te hebben, maar dan na 2 km tot de vaststelling gekomen dat ik in een doodlopend pad was terechtgekomen en heb dan tussen rietplanten en over en onder boomstronken geklauterd om weer op een begaanbaar pad te raken. Vanaf dan braafjes de GPS gevolgd maar wel nog een paar vettige modderstukjes tegengekomen :)

Rondje van 10km gedaan, had nog wat over, dus nog eentje gedaan en dan nog wat gerekt om ineens aan de halve marathon te geraken. Langste loopje tot nu toe was 15km, dus ik was niet echt voorbereid en zal het morgen wrs voelen, maar t was plezant :)

Nu die ranzige schoenen beginnen kuisen.

6NoS20N.jpg
Klinkt fijn :D Well done!

Laat ze drogen en dan kuis je het er eens zo makkelijk af ;) of onder de kraan ermee nu.

Vandaag rustig gestart aan 10km/u. Maar dan halverwege (8km) een gelleke ingenomen en daarna stilaan beginnen versnellen (uitgezonderd km 10 maar dat was dan in de modder). Uiteindelijk was km 14 de snelste (11km/u). Daarna nog ne km uitbollen zodat ik aan 15km zat.

Dat is toch wel een beetje pijnlijk zo'n negatieve split op training. Maar ik wilde eens afwisselen. Normaal doe ik 100% rustige loopjes omdat ik tegenwoordig meestal weinig zin heb om véél te lopen, maar dit was dan toch eens iets anders.

Ik kom af als Loser, de kop trekt.

vandaag 13.5km gelopen, 5m07s tempo, wou het trager doen, maar toch frisser dan gedacht.

Terug
Bovenaan