Algemene Loopthread

Ik krijg al stress van alleen naar de "hacks" te kijken laat staan het volledige dieet, ik zal de chips en cola wel laten vallen als het ooit eens nodig is :unsure:
Same here: het vele lopen laat mij toe om regelmatig te kunnen zondigen en toch op een gezond gewicht te blijven, maar laat me duidelijk zijn: ik loop omdat ik het héél graag doe, niet omdat ik graag chips eet hé ;)

Ik vind het gewicht op zich toch ook wel iets waar ik graag mee experimenteer: lichter = sneller, maar toch ook sneller verkouden/ziek, dus zo'n beetje vet hier en daar lijkt me niet slecht, zeker niet als het verschil op een wedstrijd plaats 105 vs plaats 115 is, is en blijft een leuke hobby, niet meer dan dat hé

Jij hoeft geen boeken te lezen om dat te weten :) Ik ken meerdere volwassen mensen die gewoon niet weten wat vezels doen. Wat suiker doet. Laat staan dat ze kunnen inschatten of ze van alles een beetje genoeg binnenkrijgen.
Da's waar, maar again, ik heb het niet over boeken in het algemeen, maar boeken als "glucose revolutie" - was slecht uitgedrukt van mij. Dat je best info kan inwinnen spreekt voor zich wanneer je met een "problematiek" zit (of niet), maar daar betalen we de overheid vandaag al voor.

eindelijk nog eens een 20+km afgewerkt gisteren in de zon!
Ik heb het toch soms lastig om me te motiveren om te gaan vertrekken, maar als er zo'n zonnetje is gaat dat vanzelf!

Als jullie gaan lopen, is dat dan altijd bij jullie in de buurt? Lussen van thuis tot thuis of gaan jullie ergens naartoe om te gaan lopen/trainen?

meestal van thuis uit, bespaart de extra tijd en moeite om eerst de auto in te kruipen.
Op den duur heb je natuurlijk wel je gewoonlijke routes.

Als jullie gaan lopen, is dat dan altijd bij jullie in de buurt? Lussen van thuis tot thuis of gaan jullie ergens naartoe om te gaan lopen/trainen?
Ik vind me ver verplaatsen met de wagen voor ergens een uur of uur en half trailrun te veel moeite. Dan is het voor een weekend ofzo. Een kwartier rijden naar ergens voor lange duurloop kan wel eens voorvallen.
Dus merendeel in de omgeving.

meestal niet in de buurt van mijn huis, maar op de plaats waar mijn kinderen hun hobby's hebben. Ik ga lopen als zij bezig zijn. Maar dat zijn dan ook wel dezelfde routes meestal.

in de zomermaanden vertrek ik van thuis uit en bepaal ik de route aan de hand van de training. Een finse piste, atletiek piste, veldwegen allemaal binnen de 2,5 km van thuis.

Idem, het scheelt wel dat ik een "natuurgebied" heb om in te lopen waardoor ik quasi nooit op drukke wegen moet zijn.
Heel sporadisch trek ik wel eens naar een andere regio maar voor training is het altijd van thuis.

In het weekend durf ik de auto wel te pakken om ergens naartoe te rijden; richting mijn ouders of naar het hol van Pluto waar ik tijdens mijn renovatie verbleef. Af en toe zoek ik ook op voorhand andere routes op wildvreemde locaties, maar te weinig eigenlijk. Mensen pakken ook de auto om 20km te gaan wandelen, dus waarom niet om te lopen.

Ik heb om te lopen toch liever de rust en stilte van den buiten t.o.v. de drukte van de stad; die paar natuurgebieden hier zijn me veel te druk als het weekend + goed weer is

Ingeschreven voor mijn eerste trail: de trail des Cisterciens (21km met 600 hoogtemeters)
Aangezien ik nog nooit een trail run heb gelopen, iemand tips? 😇
Waar ik woon is het biljartvlak, dus misschien nuttig om op voorhand toch eens wat heuvels op te zoeken?
Camelbag nuttig voor die afstand?

Hack 1 is al helemaal om te lachen. Als je niet enorm traag eet kan je daar gewoon geen effect van ondervinden want het komt gewoon vrij snel samen in je maag - en hoe smakelijk eet je dan nog? Toch ook niet onbelangrijk.

Heeft vooral te maken met het gevoel van verzadiging. Als je in die volgorde eet dan is de insteek dat tegen dat je aan de carbs komt dat je al goed vol zit en dus minder eet.
Je moet natuurlijk wel rustig eten en niet liggen schrokken, al is dat sowieso een slechte gewoonte.

Was slechte voeding eten maar een hype. Ik denk dat we als maatschappij daar een groot probleem mee hebben.
Gezond eten is niet duurder dan ongezond, en het neemt niet meer tijd in beslag. Het vergt gewoon een beetje gezond verstand en een beetje doorzettingsvermogen om de indoctrinatie te breken.
En net als recreant heb je heel veel te winnen met juist en gezond te eten.

€5 voor 2 burgers, frietje en een drankske in de Mcdonalds.

Daar koop je tegenwoordig niet veel bloemkool en avocado meer voor hoor.
Maar die 2 hamburgers, friet en cola geven u wss niet zo'n verzadigd gevoel als een goeie kom Griekse yoghurt met granola en (bv) een banaan.
Gaat gaat veel sneller weer honger hebben na uw vettige maaltijd, omdat er amper iets van voedingsstoffen inzitten.

Maar die 2 hamburgers, friet en cola geven u wss niet zo'n verzadigd gevoel als een goeie kom Griekse yoghurt met granola en (bv) een banaan.
Gaat gaat veel sneller weer honger hebben na uw vettige maaltijd, omdat er amper iets van voedingsstoffen inzitten.
dat hoor je mij niet zeggen :D

Maar goedkoop eten is écht wel goedkoper dan gezond.

Gisteren een stukje zalm gegeten thuis, beetje verse groenten erbij, beetje basmatirijst. Niet echt veel gegeten, maar toch ruim €10/portie.
Daar haal je 3 kilo kutlasagne mee in de supermarkt.

Ok, een plofkieken koop je voor €8 en daar kan je ruim met 3 van eten qua proteine, maar dan ben je er ook nog niet

Iemand al eens doorgelopen op een (vermoedelijke) breuk van kleine teen? Kan het kwaad, indien pijn niet te erg is?
Troost u.

Ik heb mij (licht) geblesseerd door een stevig sprintje te trekken om uiterst nipt mijne trein te halen. (de deuren waren zelfs al dicht maar de conducteur liet mij nog er in via zijn deurke)

Werkschoenen <> loopschoenen. Dat is weer zo'n domme blessure, daar ben ik wel goed in. :cry:
Hopelijk is het niet al te erg en voel ik er over enkele dagen niets meer van.

---

Met een blessure kan je dit zelf nog wel aanvoelen / uittesten maar bij een breuk zou ik het persoonlijk niet riskeren. Maar ik heb daar geen ervaring in sorry.

Laatst bewerkt:
Amai ik heb al m'n kleinste en mn dikke teen gebroken in in geen van beide gevallen was er ook maar een kans dat ik daarmee zou lopen, zelf wandelen ging al moeilijk.

Eerste lange loop ooit gedaan vandaag.

Ik ben onder vrienden de "fueling goeroe", altijd kritiek als de man met de hamer komt.

Nu had ik zelf een kommetje cornflakes gegeten 's ochtends, niet geluncht en vertrokken om 12u30 ong. Met 2 gellekes en water.

Dom dom dom. Maar het ging wel

1740508365249.png

Terug
Bovenaan