Algemene Loopthread

Meegedaan aan Genk loopt zowel aan de 10 miles en de 5 km.

10 miles had ik @MichielD4 als pacer. Die heeft dat super gedaan en perfect op schema zodat ik op tijd was om de start van de 5 km te halen.

Pr gelopen op de 10 km en 15 km. Parcours was iets korter dan 10 miles waardoor ik deze niet is opgenomen. 5 km rustiger gelopen, door het volk en achteraan vertrokken niet kunnen door lopen.

Maar zoek je een pacer Michiel is uwe man!

Laatst bewerkt:
Je hebt echt geen flauw benul van wat je hier zegt eh?
Op de Berlijn marathon van 2024 liepen er 25 in de age group 60 onder de 3u.
Maar het is wel zo. Iemand die ook 50 is en hij/zij traint 10 jaar lang samen met mij. Exact identiek dezelfde trainingen ..
Dan kan het perfect zo zijn dat die mens na 10 jaar op zijn 60ste 3:00 3:30 loopt op de marathon en ik 3:30 4:00. Dat kan perfect.
En je zegt: ja maar die zijn voeding zal anders zijn en .... OK laat die twee 10 jaar samen wonen. 100% zeker: de tijden geen nog steeds niet hetzelfde zijn hoor.
Zo beter? :support: Want eigenlijk reageer je helemaal niet op mijn post. Je haalt er gewoon de cijferkes uit (dewelke id fictief zomaar genomen zijn, die cijfers waren dan ook bijzaak in deze paragraaf hé). Dat vind ik nu ook niet echt fair om daar dan over te vitten (al heb je wel gelijk). :tongue:

@makila Er is wel een heel groot verschil in het naar voor brengen van uw mening op een forum (waar ik het 100% mee eens ben) en het lanceren van theorieën die gebaseerd zijn op gebakken lucht. Als het een “grapje” is, moet je dat ook zo aangeven.

Beeld u eens in dat ik hier zou posten dat ik er zeker van ben dat iedereen zonder training een marathon in 4u30 kan uitlopen. Lijkt u dat een goed idee!?

Iedereen doet wat hij of zij wil, maar ik kan er niet tegen wanneer mensen op sportief vlak compleet ridicule en onverantwoorde zaken naar voor brengen.
Mmm ja ergens heb je wel een punt hier. :support:

Sorry, maar dat is echt de meest van de pot gerukte redenering die ik ooit heb gehoord. Ik kan nu misschien 1km lopen in 3:15. Met uw “logica” moet ik met de nodige training dus een marathon kunnen lopen in 2u17…. 🤣
Nu ja ik ben (veel of extreem) TE positief ingesteld. Iets TE ;) Eigenlijk zeg je hier dat whatever I had done in the past: Ik had en zal nooit 2u49 lopen op ne marathon. :cry:

Laatst bewerkt:
Meegedaan aan Genk loopt zowel aan de 10 miles en de 5 km.

10 miles had ik @MichielD4 als pacer. Die heeft dat super gedaan en perfect op schema zodat ik op tijd was om de start van de 5 km te halen.

Pr gelopen op de 10 km en 15 km. Parcours was iets korter dan 10 miles waardoor ik deze niet is opgenomen. 5 km rustiger gelopen, door het volk en achteraan vertrokken niet kunnen door lopen.

Maar zoek je een pacer Michiel is uwe man!
Idem, ook in Genk de 10 Miles gedaan vandaag.
6min sneller gelopen dan 2 jaar geleden. Parcours is nie veranderd denk door de jaren heen.
Dus content dat er nog verbetering in zit.

Was een tof parcours met toch redelijk wat off road, en verborgen heuveltjes.

Kortom leuke vm in Genk

Idem, ook in Genk de 10 Miles gedaan vandaag.
6min sneller gelopen dan 2 jaar geleden. Parcours is nie veranderd denk door de jaren heen.
Dus content dat er nog verbetering in zit.

Was een tof parcours met toch redelijk wat off road, en verborgen heuveltjes.

Kortom leuke vm in Genk
Hadden we bijna een BG loop meet kunnen doen 😉

Mag ik vragen naar welke tijd MichielD4 u gepaced heeft? Eventueel via pb als je het zo nie wil melden.
Gewoon benieuwd.

Hadden we bijna een BG loop meet kunnen doen 😉
Karry, Vlitser, Kay-gell, Loser, Eniac, Strijkijzer, Spooky mmm .. en ik mis er nog een paar.
Ik ben toch al redelijk wat BG lopers in het echt tegen gekomen.

Hoe meer zielen hoe meer vreugde.

Karry, Vlitser, Kay-gell, Loser, Eniac, Strijkijzer, Spooky mmm .. en ik mis er nog een paar.
Ik heb toch al redelijk wat lopers in het echt tegen gekomen.

Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Kunnen we eens geen easy ardennen trail doen? Op t gemakske genieten vd mooie natuur?

Kunnen we eens geen easy ardennen trail doen? Op t gemakske genieten vd mooie natuur?
Ah mss wel. Dat is nog eens een idee :D

Geef het wel tijdig door want ik (en andere lopers hier) moet dat dan wel goed inplannen.

Laatst bewerkt:
AR (ik ben zeker geen hater, integendeel) haalt wel echt de magie van veel prestaties naar beneden. Zeker zijn broer, die is gewoon compleet out of shape, weegt 20kilo te veel en doet een Iron Man. Robert zelf is duidelijk wel ooit sportief geweest, serieus beertje onder dat laagje vet. En ze kunnen natuurlijk ook al goed zwemmen.

Maar dan nog in de ogen van een leek is hem “uitdoen” opeens niks magisch meer. Zelfs mijn vrouw: “is dat dan een Iron Man die je gaat doen in Deinze? Want x, y, z doen dat.” (Ik kan nauwelijks een km zwemmen, nee dus)

Het lijkt me overigens veel moeilijker, spreek me gerust tegen, om een IM te doen als je niet in topconditie bent, dan een MDS. Mentaal daar heb ik het niet over, en weerbaarheid, en pijn verbijten. Maar qua fysieke inspanning…

Again: sportinflatie.
Er zijn op elke Ironman wel zulke mensen. Ironman speelt daar graag op in en dat is ook een beetje de magie van het laatste uur. Dat zijn mensen met een verhaal van tegenslagen (of 70+ :clap: ) die zich daar hebben in vastgebeten om over de finish te geraken. Ik vind dat echt mooi.

Het jammere vind ik dat Arno zich daarna weer helemaal heeft laten gaan. Dat hij dan op 30 dagen een crashdieet gaat doen en alsnog geblesseerd de MDS uitwandelt, is ook niet bepaald instructief. Straf dat hij dat karakter heeft natuurlijk, maar niet echt een voorbeeld of inspiratie, imo.

De inflatie in afstanden begint onnozele proporties aan te nemen. Als ze beseffen dat ze niet gaan winnen, willen ze zich onderscheiden door eens verder te lopen. De hele evolutie met ultralopen sleurt echt mensen mee in domme avonturen. Een backyard ultra van 5 dagen is iets dat ik niet begrijp. Gek genoeg heb ik dat begrip wel voor Ironman of Hel van Kasterlee.

Op de Berlijn marathon van 2024 liepen er 25 in de age group 60 onder de 3u. Dat zijn echt geen mensen die nog maar 10 jaar lopen hoor, dat zijn zeer goeie lopers die na jarenlang consequent te trainen nog altijd onder de 3u kunnen lopen.
De 60+ die ik ken en onder de 3u lopen zijn pas laat gestart met lopen.
Die starten dan pas met lopen tegen dat ze 50 zijn en kunnen nog elk jaar progressie maken en dat motiveert hen dan ook.

Ik zie er niet veel die op hun 30-40 jaar pieken in loopprestatie en dan later in het leven nog de motivatie hebben om voor snelle tijden te gaan.
Maar die zullen er uiteraard ook wel zijn.

Ik zou graag in september/oktober een soloreis inplannen (1 à 2 weken) die in het teken staat van lopen. Ik heb gemerkt dat ik dit op onze laatste reizen heel graag doe, al is het maar om een stad of buurt te verkennen. Ik loop ook graag in de natuur, en liefst met nog wat hoogtemeters ertegenaan. Zijn er bepaalde regio's/streken die jullie hiervoor kunnen aanraden? Ik dacht zelf aan de Canarische eilanden of de Algarve. Doel is om dit als training te zien om tegen volgende lente/zomer eens een meerdaagse looptocht zoals de Tour du Mont Blanc te doen.

Ik zou graag in september/oktober een soloreis inplannen (1 à 2 weken) die in het teken staat van lopen. Ik heb gemerkt dat ik dit op onze laatste reizen heel graag doe, al is het maar om een stad of buurt te verkennen. Ik loop ook graag in de natuur, en liefst met nog wat hoogtemeters ertegenaan. Zijn er bepaalde regio's/streken die jullie hiervoor kunnen aanraden? Ik dacht zelf aan de Canarische eilanden of de Algarve. Doel is om dit als training te zien om tegen volgende lente/zomer eens een meerdaagse looptocht zoals de Tour du Mont Blanc te doen.

Aangezien je zelf over de canarische begint, kan ik ook Madeira aanraden. Veel opties om hm's te malen, toeristisch maar toch niet te druk.
Heb er enkel maar gewandeld maar de levada's zoals het daar heet zijn zeker ook beloopbaar.

Terug
Bovenaan