De 60+ die ik ken en onder de 3u lopen zijn pas laat gestart met lopen.
Die starten dan pas met lopen tegen dat ze 50 zijn en kunnen nog elk jaar progressie maken en dat motiveert hen dan ook.
Ik zie er niet veel die op hun 30-40 jaar pieken in loopprestatie en dan later in het leven nog de motivatie hebben om voor snelle tijden te gaan.
Maar die zullen er uiteraard ook wel zijn.
Ik ken wel een heel pak 50 en 60’ers die lopen vanuit het loopmilieu.
Laat ons zeggen goed 70 man, dus zeker niet heel de categorie actief in België.
Maar ik ken zo uit mijn hoofd 1 iemand die onder de 3u kan, veteraan op en top die heeft wel al wat pantoffels versleten.
Ik zou al eens moeten nadenken maar mensen die op hun 50ste pas beginnen met lopen zal toch echt enkelingen zijn, laat staan dat ze in de buurt zouden komen van de 3u op de marathon.
Als we kijken naar laat beginnen dan zie ik wel wat man die begin 40 start. Sommige met een sporthistorie en sommige zonder.
Maar van diegene zonder historie zie ik toch weinig echt nog degelijke prestaties neerzetten. Veelal zijn diegene die presteren op hun 50ste ook wel mensen die in de periode 20-40 toch wel serieus wat sport gedaan hebben.

(Hint Hint)
) die zich daar hebben in vastgebeten om over de finish te geraken. Ik vind dat echt mooi.
Er is blijkbaar ook een record voor 7 in 7 dagen en 7 op 7 continenten. Etc.