Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Aan de Trenara gebruikers
Ik probeer nu de gratis versie en heb een voorgestelde training gekregen.
Alleen, ga ik nu trainen voor ''mijn doel'' of het voorspelde doel?
![]()
Doel: zoals hierboven vermeld dus, onder de 1:40 duiken op 2 november.
Hoelang heb je stil gelegen? Blijkbaar nog een hardnekkige blessure als ik hier rondom hoor.Gisteren voor de eerste keer terug kunnen lopen achter mijn scheenbeen ontsteking, ging redelijk goed geen last van gehad wel rustig blijven doen.
Ondertussen wel gaan zwemmen om toch iets te kunnen doen van sport.
Waarom doe je dat eigenlijk? Je zegt 'bewust', dus er zit vas teen reden achter waarom je met energiedeficiëntie gaat trainen?Back to back loopjes. Gisteren rond 21u - 11 km - 5:58.
Deze ochtend om 6:30 - 13 km - 6:04
Temp was identiek, alleen was het deze ochtend 2x rond de kerk in Heist (een paar scheetjes naar omhoog), gisteren was het vlak.
Ik had bewust geen gellekes ingenomen, alleen een beetje water tussendoor + slapen. Gisteren ging het vlotjes. Vandaag ging het 11 km vlotjes maar toen begon ik te voelen dat ik geen brandstof meer had. Ik had slechter verwacht, het ging best nog goed.
Ik had dezelfde bedenking -> als je het doet dan zou dat ochtendloopje toch véél trager hebben moeten zijn -> 10km/u is ongeveer zijn standaard tempo, dan zou ik eerder een 6:30/km verwachten voor nuchtere training.Waarom doe je dat eigenlijk? Je zegt 'bewust', dus er zit vas teen reden achter waarom je met energiedeficiëntie gaat trainen?
Wat suiker net voor, tijdens of na een inspanning kan altijd nuttig zijn, niet?Maar een gelleke bij een inspanning van om en bij het uur is toch altijd overkill? Al neem je het in bij de start van uw loopje, tegen dat het goed en wel opgenomen is ben je klaar.

Als je twee trainingen achter elkaar doet zonder tussendoor te eten kan het wel handig zijn. Maar voor eens 'iets anders te doen', heb ik nu niks gefret. Just for fun.Maar een gelleke bij een inspanning van om en bij het uur is toch altijd overkill? Al neem je het in bij de start van uw loopje, tegen dat het goed en wel opgenomen is ben je klaar.
Hier heb je gelijk in maar ik ben mijn nonkel de laatste weken aan het trainen (tempo 10 km/u) voor de Heistse Bergloop volgende week (10 km) en hij liet gisterenavond weten: Loop je mee? (En ik was net terug van mijn loopje toen ik het berichtje las)dan zou ik eerder een 6:30/km verwachten voor nuchtere training.

Pas op, nuchter trainen kan inderdaad je vetverbranding verbeteren hé, en als je ultra's doet kan je daar het effect van zien, maar je moet ze vooral traag genoeg doen dan -> @makila : jij bent qua leeftijd ongeveer het zelfde als ikzelf, dus ik zou zeggen hartslag 110 of zo.
Ik train eigenlijk voornamelijk op het omgekeerde: namelijk zo lang mogelijk zo veel mogelijk blijven eten tijdens mijn lange duurlopen, want zie vooral dat het geen goesting in eten meer hebben is wat me tijd kost op lange ultra's.
Er zijn nochtans wel enkele topcoaches in de Ultra-wereld (Joe Corcione, Sally McRae) die het nog steeds opnemen in trainingsplannen -> niet voor zichzelf maar wel voor beginnende ultralopers bij wie de vetverbranding nog niet voldoende getraind is.Is de laatste jaren al heel vaak ontkracht dat je uw vetverbranding niet kan vergroten.
Nuchter trainen heeft voor performance redenen 0,0 zin
Duurt echt geen uur voor snelle suikers zijn opgenomen, hoor? Maar in zijn geval gaat het vooral om 1x gaan lopen zonder, dan slapen zonder heraanvullen, dan opstaan en dan weer gaan lopen. Bij twee uur zou je wel altijd iets bijnemen, toch? In dit geval is er tussen die twee uur niets opgenomen, dus moet je het wel eerder zo zien.Maar een gelleke bij een inspanning van om en bij het uur is toch altijd overkill? Al neem je het in bij de start van uw loopje, tegen dat het goed en wel opgenomen is ben je klaar.
"geen" is een prima reden. Pas als je het zou doen om een specifieke reden die daar niet door geholpen wordt, of als je het idd heel vaak zou doen, zou ik het niet aanraden. Maar dan nog staat het je vrij me te negeren, hoor.Denk dat het effect op de vetverbranding minimaal is, ik weet niet meer wat de conclusie nu uiteindelijk was. Maar dé reden om het toch op te nemen in ultraplannen, is net omdat je moeilijk looptrainingen kunt hebben van 10u. Dus je kunt de belasting onder vermoeidheid van in een trail niet écht trainen. Het dichtst dat je daar dan bij komt, is 2x na elkaar gaan lopen: de vermoeidheid van de vorige is nog niet weg, en dan toch doorgaan. En dat laatste nuchter doen, is nog eens éxtra belasting bovenop die dubbele. En zo kom je wel bij iets wat in de buurt komt van de last tijdens zo'n ultra (vermoed ik, nooit gedaanEr zijn nochtans wel enkele topcoaches in de Ultra-wereld (Joe Corcione, Sally McRae) die het nog steeds opnemen in trainingsplannen -> niet voor zichzelf maar wel voor beginnende ultralopers bij wie de vetverbranding nog niet voldoende getraind is.
Ik vermoed dat het voor mezelf zinloos is aangezien ik die vetverbranding al voldoende train door elk weekend een duurloop van minstens 3u te doen.
). Maar dan is het wel zaak om dat te beperken, én niet te snel te doen, want anders is zit je heel snel in overbelasting.Knie is klote.Het is op dit punt dat ik vorig jaar in November heel plots mijn knie heb kapotgelopen op een LSD dus ik blijf voorzichtig.
Elk pijntje => stoppen.
Ik heb eerlijkheidshalve nog nooit knieproblemen gehad. Ik heb zelden blessures aan mijn voeten en benen en als ik er eentje heb dan is dat tot op heden nooit ernstig en sport ik gewoon lustig verder. En dat geneest tot nu toe bijna altijd van zelf. (Al 40+ jaar sinds ik aan sport doe) Enkel een scheenbeenontsteking was wel héél klote en heeft me een tijdje aan de kant gehouden (mijn eigen schuld).
Ik heb toch een 3 a 4 weken thuis gezeten zal nog niet vroeg kraaien maar voor nu lijkt het toch ok te gaan.Hoelang heb je stil gelegen? Blijkbaar nog een hardnekkige blessure als ik hier rondom hoor.
Ik doe zelf ook geen trails maar qua simulatie voor vermoeide benen heb ik al krachttraining gedaan met daarna dan nog een looptraining (en ook dubbele loopjes inderdaad). Heb ook opgevangen dat sommige ultra coaches dit wel vaker voorschrijven.Dus je kunt de belasting onder vermoeidheid van in een trail niet écht trainen. Het dichtst dat je daar dan bij komt, is 2x na elkaar gaan lopen: de vermoeidheid van de vorige is nog niet weg, en dan toch doorgaan. En dat laatste nuchter doen, is nog eens éxtra belasting bovenop die dubbele. En zo kom je wel bij iets wat in de buurt komt van de last tijdens zo'n ultra (vermoed ik, nooit gedaan). Maar dan is het wel zaak om dat te beperken, én niet te snel te doen, want anders is zit je heel snel in overbelasting.