Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bij mij op strava heeft iedereen minder dan 16, de meesten rond 15,85
Blijkbaar ondertussen bevestigd door de organisatie:Idem met de marathonafstand.
Via Strava allemaal 41,6 of 41,7 terwijl je meestal via gps meting een stukje boven de marathonafstand uitkomt.
Iemand die aanwezig was die kan toelichten?
Dat mag altijd kan het maar eens proberen, het doel zal mss dit jaar nog een marathon , maar achter een HM van Kortrijk was alles op wat wss logisch is mits ik eigenlijk maar sinds februari 1x per week loop en soms zelf niet en gewoon afstanden rond de 10kmDeze keer ben ik aan het trainen met runmotion. Pas een weekje ver en tevreden van.
Als je wilt, kan ik je een code geven voor 2 maanden proefperiode.
Doe het niet met uw beperkte basis. Stel het een jaar (of 2-3) uit en probeer u pas op de marathon toe te leggen als je minstens 3x per week traint.Dat mag altijd kan het maar eens proberen, het doel zal mss dit jaar nog een marathon , maar achter een HM van Kortrijk was alles op wat wss logisch is mits ik eigenlijk maar sinds februari 1x per week loop en soms zelf niet en gewoon afstanden rond de 10km
Allesinds dikke merci voor de code
Heb basis door te voetballen en te fietsen enz of telt dat niet mee?Doe het niet met uw beperkte basis. Stel het een jaar (of 2-3) uit en probeer u pas op de marathon toe te leggen als je minstens 3x per week traint.
Dus je loopt max 1 keer per week, soms zelfs niet. Is het verstandig om dan een marathon te lopen: Nee absoluut niet! Zijn er veel mensen die niet naar zo'n advies luisteren: ja absoluut, wss meer dan de helft van de mensen die aan de start van een marathon staan.Heb basis door te voetballen en te fietsen enz of telt dat niet mee?
Heb infeite niet veel nodig als ik het vergelijk met sommige mensen die ik ken.
Toen ik 3 jaar lang orderpicking deed als job en ik liep mee met een vriend die al een jaar 'trots' aan het trainen was, toen liep ik hem er vlotjes af op de veste in Lier. Ik liep toen exact 18 minuten over 4,5 km (wat nog steeds een PR is lol) en in die tijd liep ik dus letterlijk NOOIT. Ik was niet eens stikkapot en ik had het gevoel nog heel wat sneller te kunnen.Heb basis door te voetballen en te fietsen enz of telt dat niet mee?
Dit, ik kan gerust 10km lopen zonder enige training. En dan geraak ik de komende dagen nog moeilijk de trap af.Toen ik 3 jaar lang orderpicking deed als job en ik liep mee met een vriend die al een jaar 'trots' aan het trainen was, toen liep ik hem er vlotjes af op de veste in Lier. Ik liep toen exact 18 minuten over 4,5 km (wat nog steeds een PR is lol) en in die tijd liep ik dus letterlijk NOOIT. Ik was niet eens stikkapot en ik had het gevoel nog heel wat sneller te kunnen.
Het ging in mijn geval nu maar over 4,5 km dus dat heeft zich toen niet echt gewroken op mijn lichaam. Het is namelijk niet omdat je de fysiek / conditie hebt om ne marathon te lopen dat je pezen en spieren aangepast zijn aan 'lopen'. Je riskeert je zelf (zwaar) te blesseren als je van niks naar alles gaat. Zeker op de marathonafstand.
gho ik denk niet dat de vraag is of je die kan uitlopen, maar op welke manier en hoe je eruit gaat komen.Heb basis door te voetballen en te fietsen enz of telt dat niet mee?
nu ook niet overdrijven hé...Dit, ik kan gerust 10km lopen zonder enige training. En dan geraak ik de komende dagen nog moeilijk de trap af.
Een marathon, of zelfs een halve marathon zonder training dat lijkt mij onmogelijk. Een halve zou je nog kunnen uitlopen door elke week 10-15km te trainen. Voor een volledige marathon doe dat aantal kilometers per week maar x3.
Je bedoelt een marathon uitlopen?Ik heb geen talent, dus iedereen kan dat. Ook zonder voorheen gelopen te hebben.

trailrun hé, geen trailwalk. Uiteraard ook op asfalt, maar ik bedoelde: zelfs het fysiek 5 keer meer belastende trailrunnen.Een marathon uitlopen zonder training dat gaat toch nooit lukken, jij bent nog deftig voorbereid.
Met uitlopen bedoel ik dan wel echt quasi continu lopen, en niet 6 uur over doen en hele gedeelten stappen. Dat kan misschien ook met veel pijn en doorzettingsvermogen.
Als ik een heel jaar niet loop , en dan 10km loop aan één stuk, dan is dat toch 3-4 dagen afzien. 20km trailruns , is dat dan 20km lopen of lopen/stappen afgewisseld?
Zo'n slechte voorbereiding is dat nu toch ook niet. Ik zal voor diene van Antwerpen (in 3:31) minder getraind hebben.nu ook niet overdrijven hé...
ik liep gewoon trailruns van 20km met een jaargemiddelde van 200km.
Als je 2 keer 10km per week loopt en richting de marathon gradueel opbouwt (+10pct per week, +10pct max op je langste run) tot je aan 40km/week zit, dan loop je dat met de vingers in de neus.
In oktober 2024 ben ik dat beginnen doen (zoiets toch):
W1: 10km
W2: 11km
W3: 12km
W4 14km (7 +7)
W5: 6km
W6: 16 km (8 +8)
W7: 18 km (9+9)
W8: 20km (10+10)
W9: 22km (11 + 11)
W10: 10km
W11: 24km (8+8+8)
W:12: 27km (10 + 9 + 8)
W13: 30km (10 + 10 +10)
W14: 33km (10 + 11 + 12)
W15: 37km (11 + 13 + 13)
W16: 12km
W17: 40km (10 + 15 + 15)
W18: 44km (17 + 17 + 10)
W19: 48km (20 + 10 + 10 + 8)
W20: 52km (24 + 10 + 10 + 8)
W21: 55km (26 + 10 +10 + 9)
W22: 50 (30 + 10 + 10)
W23: 50 (32 + 8 + 8)
W24: 30
W25: race
Mss 5 keer iets van snelheid getraind, paar short bursts, that's it. Geen toptijd maar al fluitend 3u35 gelopen.
Ik heb geen talent, dus iedereen kan dat. Ook zonder voorheen gelopen te hebben.
In 2025: 965km gelopen
in 2024: 605km
in 2023: 212km
in 2022: 46km
in 2021: 99km