Algemene Loopthread

Zit er een logica achter die waves op de 10 miles? zit in Wave 4, mijn zus in wave 3 met een veel tragere tijd, dan hoor ik vandaag dat een collega met eveneens snelle tijd in Wave 1 zit..

Waar vind je dit? Ik ben via bedrijf ingeschreven, vind wel onderstaand terug op de site maar die deelnemerslijsten vind ik precies niet:

• Ongeveer 1 week voor het evenement worden de waves toegekend, samen met de borstnummers. Je vindt dit eveneens terug in de online deelnemerslijsten.

Waar vind je dit? Ik ben via bedrijf ingeschreven, vind wel onderstaand terug op de site maar die deelnemerslijsten vind ik precies niet:

• Ongeveer 1 week voor het evenement worden de waves toegekend, samen met de borstnummers. Je vindt dit eveneens terug in de online deelnemerslijsten.
staat op het e-ticket

Ik zit in wave 1, had nog m'n inschrijving van vorig jaar. Ik ga er zondag een rustige duurloop van maken aan 70-75% van max hartslag. Volgens het schema moet ik 2u rustig LSD lopen op zondag, dus waarschijnlijk zal ik meteen na de finish er nog meer dan een half uur moeten aan breien :p

Ik zou niet weten hoe het zit met die waves, ik ben ook ingeschreven via het bedrijf en weet zelfs niet in welke wave ik start. Ik weet alleen dat ik ten laatste om 13u mijn borstnummer moet afhalen in ons tentje. Hopelijk start ik niet in de laatste wave of ik ga daar schoon staan… Aangezien het de bedoeling is om met de rest van de firma te starten zit een deftige tijd er bij mij ook niet in. Ga zien waar ik ergens kan starten en desnoods maak ik er een spelletje van om te zien hoeveel volk ik kan inhalen 😂.

Sinds enkele weken train ik nu weer met een atletiekclub (elke dinsdag en probeer ook donderdag). Trainingen op zich zijn soms wel pittig, maar ik ben nu ook verplicht om elke training 30min core/stability oefeningen mee te doen. De eerste keren was dat de hel omdat ik dat nooit heb gedaan, maar stilletjes aan merk ik toch een verschil. Kan er alleen maar sterker van worden.

Zit er een logica achter die waves op de 10 miles? zit in Wave 4, mijn zus in wave 3 met een veel tragere tijd, dan hoor ik vandaag dat een collega met eveneens snelle tijd in Wave 1 zit..

Mijn ervaring is dat ze kijken naar uw vooropgestelde eindtijd. Ik dacht dat enkel in de eerste wave een pacer voor 1u10 zat. In wave 2 is de snelste pacer 1u20.

ik heb onder 1u10m opgegeven en ik zit in wave 4

Ben je individueel ingeschreven of via een bedrijf?
Ik heb gelezen dat indien via bedrijf, je mogelijk in andere wave wordt ingedeeld gebaseerd op hoeveel plaats er nog is in de waves (dus groter bedrijf => kans op latere wave).

Dat gezegd zijnde ga ik er al van uit dat ik in wave 4 zal zitten, inschrijving via Cronos...

ik heb onder 1u10m opgegeven en ik zit in wave 4

Als ik u was zou ik mailen naar de organisatie om u naar wave 1 te verplaatsen. Met uw tijd gaat ge over half weg de tragere van de vorige wave beginnen oprapen.

Als dat niet mogelijk is zou ik zorgen dat ge zoveel mogelijk vooraan kunt starten. Anders gaat ge de eerste km's enorm hard gehinderd worden.

Net ook info ontvangen. Wave 2.

Vraag mij wel af of ik nu voluit ga lopen of niet. De week erna zit ik met de marathon van Brugge, dus twijfel of ik het beter bij marathonpace hou of toch eens ga doortrekken. Ik heb nog niet genoeg ervaring om te weten of een 10 miles voluit impact zal hebben op mijn vermoeidheid voor de marathon 1 week later.

Ergens gewoon zin om toch deftig door te lopen :D

Vraag mij wel af of ik nu voluit ga lopen of niet. De week erna zit ik met de marathon van Brugge, dus twijfel of ik het beter bij marathonpace hou of toch eens ga doortrekken. Ik heb nog niet genoeg ervaring om te weten of een 10 miles voluit impact zal hebben op mijn vermoeidheid voor de marathon 1 week later.

Als uw hoofddoel de marathon is zou ik toch wel wat terughouden op de 10 Miles.

Afstand is geen probleem inderdaad, dat lukt wel :)

Ik zal hem lopen als laatste long run training voor de marathon. Thx.

Gewoon op 85% van je kunnen lopen. Een goeie intensieve inspanning voor uw marathon kan zeker geen kwaad.
Gewoon zien dat je u kapot loopt :P

2 weken niet kunnen lopen. Zéér druk op het werk en een paar opleidingen, daarna een weekje ziekjes geweest en het regende pijpestelen, nou die combo deed mijn zin herleiden tot nihil.

Het deed wel even goed zo 2 weken rust, ik had frisse benen en al bij al rustig maar vlotjes meteen 13,5 km gelopen aan 10km/u.
Tot km 11 was de HR ook ok, daarna liep die wel snel op. T'begon toen wat op te geraken.
Ook even een véél tragere km, maar dat was aan een spoorwegovergang en de slagbomen waren een tiental minuten gesloten, dus ja ..

Ik had niet het gevoel enige conditie of kracht verloren te zijn. Maar meestal blijft die +-2 weken min of meer behouden voor deze naar beneden gaat.

Uw frisheid zal veel hoger zitten door 2 weken rust waardoor je u heel goed voelt.
Uwe fysiek daalt elke dag lichtjes als je niet traint.
Alle, volgend strava elevate toch 😉

Met de modder in de bossen zou ik graag een 2e paar lichte trailschoenen kopen (om af te wisselen), het verschil in grip is echt enorm.

Maar een 5e paar loopschoenen kan ik tegenover mezelf niet verantwoorden :(

Terug
Bovenaan