Algemene Loopthread

Met de modder in de bossen zou ik graag een 2e paar lichte trailschoenen kopen (om af te wisselen), het verschil in grip is echt enorm.

Maar een 5e paar loopschoenen kan ik tegenover mezelf niet verantwoorden :(
Welke schoenen heb je nu misschien al? :P

Welke schoenen heb je nu misschien al? :p
Ghost 13 (300 km), Ghost 14 (65 km), Skyrise 2 (140 km) Cascadia 15 (50 km)

Ghost 12 als eerste paar loopschoenen gekocht vorig jaar, afgelopen lente Ghost 13 bijgekocht en begin zomer Ghost 12 vervangen door Skyrise 2.

Iets later Cascadia 15 gekocht voor TDF en zag in de winkel dat Ghost 14 net uit was, en aangezien die reeks goed zit voor mij heb ik die in een impulsieve bui meteen meegenomen.

Laatst bewerkt:
Ghost 13 (300 km), Ghost 14 (65 km), Skyrise 2 (140 km) Cascadia 15 (50 km)

Ghost 12 als eerste paar loopschoenen gekocht vorig jaar, afgelopen lente Ghost 13 bijgekocht en begin zomer Ghost 12 vervangen door Skyrise 2.

Iets later Cascadia 15 gekocht voor TDF en zag in de winkel dat Ghost 14 net uit was, en aangezien die reeks goed zit voor mij heb ik die in een impulsieve bui meteen meegenomen.

Ghost 13 en 14 is een andere iteratie van hetzelfde model, dat telt slechts als 1 paar in mijn ogen. Dus heb je eigenlijk slechts 3 maar schoenen en een vierde paar kan je uzelf blijkbaar wel verantwoorden. Voila se, heb ik meteen uw probleem opgelost en kan je nu naar de winkel.

Ghost 13 en 14 is een andere iteratie van hetzelfde model, dat telt slechts als 1 paar in mijn ogen. Dus heb je eigenlijk slechts 3 maar schoenen en een vierde paar kan je uzelf blijkbaar wel verantwoorden. Voila se, heb ik meteen uw probleem opgelost en kan je nu naar de winkel.
Het 4e (excuseer, 3e) paar was al impulsief en kan ik nog steeds niet verantwoorden met maar 100 km / maand in een goeie maand. Straks moet ik schoenen weggooien omdat de zool slecht is wegens ouderdom ipv slijtage :p

Vandaag laatste echte test gehad voor de marathon binnen 2 weken.

3x5km onder marathon tempo:

1ste 5k: 20:06
2de: 19:51
3de: 19:09

Succes aan iedereen die morgen de 10 miles loopt.

Juist nog eens van Goldener Oktober genoten met een loopje van kleine 20 km :love2:
Ideaal T shirt en shortjes weer!

Morgen weer.
Yep, zalig :) Ik had eigenlijk een rustdag, dus 5k in zone 1 gedaan want met zo’n weer kan ik niet binnen zitten.

Vanmorgen eerste keer gaan lopen met een hond, onmogelijk om een constant tempo aan te houden maar verrast hoe vlot zo'n beest(je) mee kan :) En wat een geweldig loopweer dan ook!

Halve marathon gelopen vandaag!
Ondanks dat ik weinig aan het lopen ben, had ik echt een goed gevoel. Enkel de laatste 2km kreeg ik ineens een klop. Nu wel wat stijf, vooral in kuiten en heupen.
Conditie zit in ieder geval goed (voor mijn doen).
Het hielp ook wel dat ik andere schoenen aanhad (nike vaporfly). Gekregen van broer. Misschien iets te smal voor mij maar we zien wel.

Vanmorgen eerste keer gaan lopen met een hond,
Hou er wel rekening mee dat die hond, net zoals een persoon, moet opbouwen.
Dus loop daar niet ineens 20km mee 😉

Ook neem ik afhankelijk van de warmte water mee voor de hond. Want die kunnen niet zweten. Enkel maar via hun mond en tong verliezen ze warmte.

Net terug van Dwars door Hasselt 10K 10,8K. Aangekomen in 38:48. 22ste plaats Algemeen klassement en 3de plaats Masters 35.

Het 10km bord gepasseerd op 35:45. Maar Garmin geeft aan dat ik mijn 10km in 36:50 heb gelopen. Ik wil liever het bord geloven :p

Begin augustus nog overtraind en twee maand later mijn 10K PR met meer dan 1:30 (garmin tijd :)) verbeteren, daar had ik in augustus wel voor getekend. Ik tevreden, trainer tevreden. Mij bij een loop/atletiek club aansluiten is de beste keuze geweest die ik had kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Hou er wel rekening mee dat die hond, net zoals een persoon, moet opbouwen.
Dus loop daar niet ineens 20km mee 😉

Ook neem ik afhankelijk van de warmte water mee voor de hond. Want die kunnen niet zweten. Enkel maar via hun mond en tong verliezen ze warmte.
Zeker en vast! Is de hond van m'n zus en de schoonbroer gaat er geregeld mee lopen, moest er dit weekend op dogsitten daarmee :)

Na een weekske goed foamen en stretchen van de kuiten eindelijk pak minder pijn in de schenen. Compression sleeves na training voor paar uurkes geven ook wel wat hulp, al is het maar mentaal..

Niets om over naar huis te schrijven maar toch 7k gelopen met twee intervallen van 1k en bij laatste gestaag versneld tot 3:50 tempo. Na weken trager en gecontroleerd lopen met kleinere passen leuk eens heel even dichter tegen de grenzen van het kunnen te lopen. Geeft nu weer moed en zin om verder aan gezapig tempo te blijven opbouwen.

Net terug van Dwars door Hasselt 10K 10,8K. Aangekomen in 38:48. 22ste plaats Algemeen klassement en 3de plaats Masters 35.

Het 10km bord gepasseerd op 35:45. Maar Garmin geeft aan dat ik mijn 10km in 36:50 heb gelopen. Ik wil liever het bord geloven :p

Begin augustus nog overtraind en twee maand later mijn 10K PR met meer dan 1:30 (garmin tijd :)) verbeteren, daar had ik in augustus wel voor getekend. Ik tevreden, trainer tevreden. Mij bij een loop/atletiek club aansluiten is de beste keuze geweest die ik had kunnen maken.

Zeer knap, proficiat !

Voor het eerst in meer dan 8 jaar de Antwerp 10 miles nog eens gelopen. Eindtijd 1:03 (niet officieel). Gestart in wave 3 dus ik wist dat het tweede deel lastig zou worden door de tragere lopers in de eerdere waves. Bij de start een groepje kunnen vormen met de eersten in onze wave en redelijk vlot kunnen ronddraaien. De meesten van die mannen hebben dan moeten lossen bij het uitkomen van de Kennedy tunnel, waardoor ik de rest alleen heb moeten lopen. Vanaf km 9 of zo dan in gigantisch verkeer terecht gekomen en moeten slalommen. Gewoon tempo wat aangehouden en vlot uitgelopen. Geslaagde laatste testje voor de marathon van Brugge volgende week.

Leuk om te lezen allemaal. Een druk loopweekend precies.

Ik heb me toch af en toe wat laten meeslepen en wat te snel gelopen. Uiteindelijk uitgelopen in +-1u14 ipv 1u30, dus nog 45min bij getraind na de finish.

Ook geprobeerd om het segmentje van Runners' lab te pakken. Was maar 110m lang, weliswaar op kasseien. Gedeeld tweede plaats voor mij voorlopig (19sec), maar de eerste heeft een tijd van 10 seconden wat zeker door een verkeerde meting moet zijn. Benieuwd of ik iets gewonnen heb.

Strava werkt momenteel niet bij mij? Server plat?

Ik ook op dwars door Hasselt de 10km gelopen! Gefinisht in 1u12m, voor mij echt een geweldige prestatie. Terug denken aan hoe ik in februari 5 minuten lopen als een uitdaging zag, is vandaag een hoogdag voor mij. Proficiat aan anderen met hun prestaties!

Strava werkt idd niet momenteel.

Ik heb niet meegedaan vandaag. Wel op training 13km gelopen in 1u12min28sec. Dat was toch zwaar in't rood.
Plus, Ik had niet meer die frisse benen van vrijdag lol.

Proficiat aan al diegenen die wél meegelopen hebben. :tongue:

Terug
Bovenaan