Serieus wat vreemde wendingen in deze. Haar broer werd opgezet als valstrik, waarvoor? Specifiek om Wendy te lokken?

Het is reeds established dat synthethics niet bruikbaar zijn als hosts maar heeft misschien iets te maken met de link die ze met de xenos ervaart? Beiden zijn artificieel, ge-engineered voor doeleinden door makers die controle over hen verliezen? Misschien sturen ze aan op een gedeeld mechanisme? Klinkt misschien farfetched. Ik stelde mij xenos die opereren als hivemind ook altijd eerder biologisch voor een beetje zoals mieren gestuurd worden door feromonen. Maar misschien hebben hun makers hen voorzien van beyond line of sight communications. Heel wat dieren op aarde gebruiken electromagnetisme voor de werking van hun brein en zenuw sturing en enkelen kunnen zelfs doelbewust electromagnetisme manipuleren zoals de sidderaal. Vogels navigeren dan weer aan de hand van magnetische veldlijnen. We hebben reeds gezien hoe Wendy veel grotere controle heeft over electromagnetisme zelfs in die mate dat ze kan linken met allerlei elektronische hardware zoals die contracting robot en security sytstems.
Komt daar nog bij Morrow met zijn raadsel; when is a machine not a machine?
De grens tussen mensen, en synths is al aan het vervagen met de introductie van cyborgs en hybrids. Xenos zijn zelf gemaakt maar nu ze aan de controle van hun makers ontsnapt zijn staan ze op eigen benen en leiden ze als het ware hun eigen leven. Misschien ook daar een parallel met onze lost boys die onder volledige controle van Prodigy staan waarin hun elke move en zelfs hun zicht eigendom zijn van het conglomeraat. Hoe lang nog vooraleer ook Kavalier controle verliest en ze hun eigen weg in het leven gaan beginnen zoeken? Ik denk dat de reeks gaat inzetten op het vervagen van alle grenzen tussen biologisch/mechanisch, authentiek/artificieel, geboren/gecreëerd, origineel/synthethisch en misschien zelfs alien/earth
Of het is gewoon een bizarre wending en ik denk er te veel over na.

In diezelfde aflevering harvesten ze immers ook de long van haar broer als incubator voor de embryonale xeno... Terwijl ze net ervoor praktisch inzoomden op een schaap. Is dat weer een bizarre power move van Kavalier or what's that about?