Alien: Earth

DaFreak

Well-known member
Crowdfunder FE
GgGDUPM.png

When a mysterious space vessel crash-lands on Earth, a young woman and a ragtag group of tactical soldiers make a fateful discovery that puts them face-to-face with the planet's greatest threat.

De nieuwe reeks van Noah Hawley (Fargo, Legion) scoort bijzonder goeie reviews en lijkt dus een topper te zullen worden

Op het serie topic afgaande precies toch wel wat volk deze aan het volgen dus verdient zijn eigen thread. Normaal wacht ik altijd tot een seizoen afgerond is om het dan in één keer te bingen maar voor deze maak ik graag een uitzondering.

Heb net de eerste aflevering achter de rug en die was alvast dik in orde. Heel leuke throwbacks naar het design van de originele alien en ook enkele knipogen naar aliens. Ik denk dan vooral aan het design van de Maginot die duidelijk heel wat tech deelt met de Nostromo. Niet verwonderlijk gezien beiden uitgerust werden door Weyland-Yutani en de reeks zich maar 2 jaar voor de gebeurtenissen van de originele alien afspeelt. De in Thailand gestationeerde Prodigy military contractors zijn dan weer uitgerust met pulse rifles en smartguns die we kennen van Aliens en zullen dus niet volledig weerloos zijn tegen de aankomende onslaught. 😅

Zulke memberberries zijn allemaal goed en wel maar gelukkig lijkt deze al meteen het reeds vaak bewandelde pad te verlaten en niet zomaar te gaan rehashen. De introductie van volledig nieuwe alien fauna zorgt in de eerste aflevering al direct voor enkele opmerkelijke taferelen. Ook het openingsscherm maakt al meteen duidelijk dat een voor de franchise niet voor de hand liggend thema een centrale plek zal krijgen;
ookt411rvpif1.jpeg

Daarop aansluitend geeft Hawley een bijkomende ietwat vreemde draai aan de nieuw geintroduceerde hybrids die een extra dimensie toevoegt aan het concept.

tumblr-nr8h65-Dyjx1rwfctbo1-500.webp

Heel leuke start. Benieuwd waar dit heen gaat!

Daarop aansluitend geeft Hawley een bijkomende ietwat vreemde draai aan de nieuw geintroduceerde hybrids die een extra dimensie toevoegt aan het concept.

tumblr-nr8h65-Dyjx1rwfctbo1-500.webp

Heel leuke start. Benieuwd waar dit heen gaat!
Haha, exact, daar moest ik dus ook aan denken toen ik ze zag uitgestuurd worden. Quirky.

Aflevering 1 vond ik ook al zeer intrigerend en ik ben erg benieuwd naar het vervolg. Ik heb het grootste deel van de franchise gezien en dit lijkt me al een mooie hommage zonder een teveel aan fanservice. Dat is ook wel een goede zaak, want het zou snel tegensteken. Nu goed, het finale oordeel kan pas worden geveld als alle acht afleveringen zijn gedegusteerd.

Zou het bij 1 seizoen blijven? Ik zou dat niet erg vinden als het daarbij blijft als het verhaal een goed geheel vormt.

Ik ga nog uitgebreid mijn bevindingen neerpennen maar voorlopig vind ik het ‘ok’. Verwachtingen lagen wel gruwelijk hoog.

Wat mij wel wat tegenviel waren de personages. Tot dusver vind ik er nog niemand uitspringen. En die broer bijvoorbeeld vind ik zelfs een compleet zielloos figuur. Ik ‘geloof’ die ook niet.

Wel hulde aan de mensen van productie/set design. Het ziet er allemaal heel goed uit. Geen low budget serietje denk ik. :p

Méh, ferm teleurgesteld. Na een iet of wat degelijke intro van 10 minuten ging het voor mij bergaf. Van de hak op de tak springen met (zwakke ) personages, vervelende cuts naar black van 3 sec (waar reclame breaks zaten?), de alien actie die me niet overtuigde in ep2

Wil teveel zijn: sociale commentaar op corporate greed, alien, blade runner ... maar het geheel is wat een zooitje.

Grootste zwakte zijn idd de personages tot nu toe. Morrow vind ik nog enigste coole.

Laatst bewerkt:
Plot armor ligt er ook vinger dik op.
De serie is geslaagd als op het einde de predators de boel komen redden.
Maar dat is wishful thinking.

Net de 2e aflevering ook gezien en will be tuning in weekly for sure. Voor mij doen de meeste karakters het wel alleen met Hermit de medic klikt het nog niet echt omdat die er precies nogal afwezig en depressief bij loopt. Ik vermoed dat daar effectief een familiaal trauma speelt waar we nog niet direct zicht op hebben. Wendy, Kirsh, Morrow, Kavalier. 👌 De ander Lost Boys minder maar hebben ook nog praktisch geen screentime gekregen dus zullen nog wel verder uitgediept worden (of afgemaakt 😅)

The real stars of the show zijn imo de non xenomorph aliens. That poor kitty. 😥

Van mij mogen ze wel meer blijven inzetten op de corpo machtsstrijd alsook de opvoeding van onze "onsterfelijke" bovenmenselijke naieve kindjes die op het punt staan te leren dat een dood als prooi nog steeds in de kaarten zit.

Also spoiler;
Ik denk niet dat de boel gered kan worden gezien de timeline. They gonna nuke the entire site from orbit. And I'd be totally ok with that and along for the ride.

Iemand pronostiek voor wie het volgende slachtoffer wordt? ;p My money is on Toodles or Smee. Snap Kirsh ook niet goed. Fear is for animals. In zo'n situatie lijkt een gezonde dosis angst me niet misplaatst. Gelijk Toodles daar gefascineerd naar die fauna presenting as flora aan het kijken is... We all know how that shit usually ends.
74823.gif

Laatst bewerkt:
Ik vind het troep.
Editing is sowieso al vreselijk gedaan. Het verhaal is meh. Is het de bedoeling dat er spanning is? Gewoon messy.

Not for me.

Ik heb er alvast al een stuk meer van genoten dan van Romulus. Al dat ik bij Romulus het stuk rond 'Prometheus fire' wel goed vond omdat het nog de moeite deed om de prequels te betrekken. Hier mis ik het wel wat... En ik wil David zij story arc ook nog steeds wel voltooid zien eigenlijk. 😅

Eerste ep vond ik heel geslaagd. Begon helemaal in de stijl van 't origineel om dan tegelijk een compleet nieuw element te introduceren. Benieuwd waar het naartoe gaat.

Ik weet niet hoe het komt maar geen enkele horror kan ons nog boeien mij en mij vrouw voor alle duidelijkheid
Omdat horror main stream is geworden.
Films als ‘the nun’, ‘the conjuring’ en final destination noem ik geen horror. Toch worden ze zo bestempeld.
Een beetje zoals JonBon Jovi ook geen rock is voor mij. Popmuziek met wat gitaren.
De beste horror zijn meestal de low budget sleeper hits.

Offtopic, maar recent ben ik toch wel gecharmeerd door vb Oddity, Talk To Me en Bring Her Back.
Ik vind dat het maw de laatste echt wel beter wordt qua niveau.

Offtopic, maar recent ben ik toch wel gecharmeerd door vb Oddity, Talk To Me en Bring Her Back.
Ik vind dat het maw de laatste echt wel beter wordt qua niveau.
Laatste twee vond ik ook wel heel goed. Dus zal Oddity zeker een checken.
Maar zoals ik hiervoor dus al zei: low budget sleeper hits.

Na Ep1 was ik zeker enthousiast. Romulus destijds vond ik maar niks.

Zeker interessant om wat andere facetten te zien, zoals de strijd tussen de verschillende corporations en de hybrids.

Over Ep2 was ik helaas al wat minder gelukkig. De Alien action hoefde voor mij niet op deze manier. Had het liever allemaal wat subtieler, dreigender en minder in your-face hack-and-slash gehad. Jammer.

Ik blijf sowieso kijken, dus wel benieuwd naar de volgende aflevering.

Ok Episode 3

Serieus wat vreemde wendingen in deze. Haar broer werd opgezet als valstrik, waarvoor? Specifiek om Wendy te lokken? :thinking: Het is reeds established dat synthethics niet bruikbaar zijn als hosts maar heeft misschien iets te maken met de link die ze met de xenos ervaart? Beiden zijn artificieel, ge-engineered voor doeleinden door makers die controle over hen verliezen? Misschien sturen ze aan op een gedeeld mechanisme? Klinkt misschien farfetched. Ik stelde mij xenos die opereren als hivemind ook altijd eerder biologisch voor een beetje zoals mieren gestuurd worden door feromonen. Maar misschien hebben hun makers hen voorzien van beyond line of sight communications. Heel wat dieren op aarde gebruiken electromagnetisme voor de werking van hun brein en zenuw sturing en enkelen kunnen zelfs doelbewust electromagnetisme manipuleren zoals de sidderaal. Vogels navigeren dan weer aan de hand van magnetische veldlijnen. We hebben reeds gezien hoe Wendy veel grotere controle heeft over electromagnetisme zelfs in die mate dat ze kan linken met allerlei elektronische hardware zoals die contracting robot en security sytstems.

Komt daar nog bij Morrow met zijn raadsel; when is a machine not a machine?

De grens tussen mensen, en synths is al aan het vervagen met de introductie van cyborgs en hybrids. Xenos zijn zelf gemaakt maar nu ze aan de controle van hun makers ontsnapt zijn staan ze op eigen benen en leiden ze als het ware hun eigen leven. Misschien ook daar een parallel met onze lost boys die onder volledige controle van Prodigy staan waarin hun elke move en zelfs hun zicht eigendom zijn van het conglomeraat. Hoe lang nog vooraleer ook Kavalier controle verliest en ze hun eigen weg in het leven gaan beginnen zoeken? Ik denk dat de reeks gaat inzetten op het vervagen van alle grenzen tussen biologisch/mechanisch, authentiek/artificieel, geboren/gecreëerd, origineel/synthethisch en misschien zelfs alien/earth

Of het is gewoon een bizarre wending en ik denk er te veel over na. 😅 In diezelfde aflevering harvesten ze immers ook de long van haar broer als incubator voor de embryonale xeno... Terwijl ze net ervoor praktisch inzoomden op een schaap. Is dat weer een bizarre power move van Kavalier or what's that about?

Anyway nog altijd genieten, karakters worden er elke aflevering interessanter op, de sfeer en sets zijn top notch en misschien wel belangrijkste, het is niet echt voorspelbaar. Nog altijd geen idee waar het heen gaat behalve dan dat shit in hun kelder daar nog serieus fout gaat lopen. :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan