Alone

Horse

Well-known member
Volgt iemand dit? Ik vind dit wel nog leuke televisie eerlijk gezegd. Niet toevallig allemaal mensen met een rugzak, mensen met een verleden, mensen die iets hebben meegemaakt waardoor ze zo’n uitdaging aangaan. Ik zou het alleszins niet kunnen. Ik kan geen vis vangen, laat staan zelf een houten huisje opzetten, om nog maar te zwijgen over de verveling daarbuiten…

Ik zit nu aan aflevering 4 dus graag geen spoilers

Volgt iemand dit? Ik vind dit wel nog leuke televisie eerlijk gezegd. Niet toevallig allemaal mensen met een rugzak, mensen met een verleden, mensen die iets hebben meegemaakt waardoor ze zo’n uitdaging aangaan.
Wat ik het grootste nadeel vind aan dat programma.
Wie kijkt om te leren van 'ervaren overlevers' (zoals in een tv-gids stond), komt flink bedrogen uit.

Ik zou het alleszins niet kunnen. Ik kan geen vis vangen, laat staan zelf een houten huisje opzetten, om nog maar te zwijgen over de verveling daarbuiten…
Dat weten/kunnen die deelnemers ook niet. Die doen ook maar wat.
Er is wel een 'wildernisgids' die meedoet, maar daar moet je je ook niet veel van voorstellen op gebied van 'overleven'.

Ik heb nog niemand gezien met boek/e-reader. Misschien mocht dat niet?

Ik zit nu aan aflevering 4 dus graag geen spoilers

Ik betwijfel of er wel iemand 3 maanden gaat halen. Zo'n ervaring moet levens veranderd zijn.
Hetgeen ik mij afvraag is hoe ze aan hun dagelijkse calorieën geraken. Wat blauwe bessen plukken en vissen gaat echt niet voldoende zijn om dit 3 maanden vol te houden. Zeker omdat ze geen vogels en zoogdieren mogen doden.
Hoe hebben ze proper water, door water uit het meer te koken? Veel wordt niet gefilmd.
Een hutje bouwen lijkt me net het leukste. Dagelijks aan proper water en voldoende eten geraken is een uitputtingsslag.

Je merkt ook aan de deelnemers dat ze gewoon willen zien hoe ver ze geraken vooraleer op te geven.

Tof concept, maar de uitvoering laat dik de wensen over. Je krijgt echt niks te zien buiten een close up van de kandidaten die wat tegen zichzelf liggen te babbelen over hoe mooi het daar is en anderzijds hoe hard ze het leven en familie missen.

Overleving niks in beeld gebracht, met moeite een vis dat ze schoonmaken.
Dat ze niet mogen jagen, maakt het al helemaal absurd. Hey, je mag meedoen aan een survival programma, maar je mag enkel op besjes (het wordt winter, dus good luck there) en vis leven. Ja daar waren ze mij al kwijt. De jacht is mss wel het belangrijkste onderdeel van survival en alleen overleven, maar het was te denken dat het weer eerder over de emoties ging gaan op de Vlaamse tv. O wat zijn we verlekkerd aan de drama en emoties... Ben dat eigenlijk kotsbeu.

Kunnen we terug eens goeie tv maken met rauwheid ipv altijd proberen een karakterstudie van de deelnemers te maken.

Ik betwijfel of er wel iemand 3 maanden gaat halen. Zo'n ervaring moet levens veranderd zijn.
Hetgeen ik mij afvraag is hoe ze aan hun dagelijkse calorieën geraken. Wat blauwe bessen plukken en vissen gaat echt niet voldoende zijn om dit 3 maanden vol te houden. Zeker omdat ze geen vogels en zoogdieren mogen doden.
Hoe hebben ze proper water, door water uit het meer te koken? Veel wordt niet gefilmd.
Een hutje bouwen lijkt me net het leukste. Dagelijks aan proper water en voldoende eten geraken is een uitputtingsslag.

Je merkt ook aan de deelnemers dat ze gewoon willen zien hoe ver ze geraken vooraleer op te geven.
Hahaha meen je dat ze echt niet mogen jagen? :o Waar zitten ze dan juist dat dit verboden is? Succes inderdaad om slechts een week te overleven als je niet eens mag jagen. Wat een vreemde opzet voor een programma over overleven..

Water krijgen ze gewoon. Het feit dat met geen woord over drinkbaar water gerept wordt bevestigt dat. Zou mij ook niets verbazen als ze ook wat aanvullende voeding krijgen naast hun catch-of-the-day. Anders kunnen ze hun programma al na 3 dagen opdoeken.

Zoals we de laatste jaren wel gewend zijn is dit weer een programma zonder inhoud.

Hahaha meen je dat ze echt niet mogen jagen? :eek: Waar zitten ze dan juist dat dit verboden is?
Ergens in Finland, iirc zo'n 300 km boven de noordpoolcirkel.

Ik zie trouwens geen enkele deelnemer jagen op een 'bambi'... een vis vangen en doden is voor velen al heel wat.

Alle deelnemers hebben een paar dagen opleiding in survival achter de rug dus die worden daar niet gewoon los gelaten in het wild . ;)
Ze hebben ook een klein noodrantsoen mee voor max 2 dagen .
Denk dat het water daar gewoon drinkbaar is als ze het effe koken (denk niet dat het water zout is gezien de vissen die er leven )
Wekelijks komt er wel een dokter langs om naar hun conditie te kijken en eventueel te bespreken hoever ze al staan en hoe ze het doen .

Ga niet zeggen hoeveel dagen de winnaar of winnares het heeft uitgehouden maar de winnaar of de winnares is moeten stoppen omdat de tweede vond dat het genoeg was want anders had die gewoon verder gedaan maar dat waren dus de regels , eens de winnaar of winnares bekend was stopte het spel . ;)
De winnaar of winnares heeft het wel verdiend (en volgens mij heeft ze naar National geographic Chanel gekeken toen ze daar die reeks van alone gaven) …want hij of zij heeft het verdomd goed aangepakt of gewoonweg het geluk gehad dat hij of zij op een goede plek zat waar er voldoende eten te vinden was . ;) (ge moet soms een beetje geluk hebben ook )

De winnaar of winnares heeft het wel verdiend (en volgens mij heeft ze naar National geographic Chanel gekeken toen ze daar die reeks van alone gaven) …want hij of zij heeft het verdomd goed aangepakt of gewoonweg het geluk gehad dat hij of zij op een goede plek zat waar er voldoende eten te vinden was . ;) (ge moet soms een beetje geluk hebben ook )
Goed geprobeerd, maar het is dus een vrouw :D

Dat geen enkel van die venten het ging halen was al snel duidelijk hé. Ze zitten daar ocharme nog maar 2 dagen en het was al een gebleit van oh my god ik mis mijn familie en ik ben nog nooit langer dan 8u van mijn vrouw weg geweest 😭😭😭

Ik vind het nog wel iets hebben. Geen BV's en wat tragere tv.

Het lijkt mij logisch dat er niet alleen op het survival-aspect gefocust wordt aangezien het hele concept ook draait om het feit dat ze alles alleen moeten doen. Om nog niet te spreken van het effect van letterlijk moederziel alleen te zijn én honger te hebben. Uw mentale toestand kan al snel keren dan, veel rationeel denken is er dan niet meer.

Veel schonere tv alleszins dan bv's die met tijdcapsules op een berg klimmen of met een boot varen en af en toe een potje blèten.

Ik vind het nog wel iets hebben. Geen BV's en wat tragere tv.

Het lijkt mij logisch dat er niet alleen op het survival-aspect gefocust wordt aangezien het hele concept ook draait om het feit dat ze alles alleen moeten doen. Om nog niet te spreken van het effect van letterlijk moederziel alleen te zijn én honger te hebben. Uw mentale toestand kan al snel keren dan, veel rationeel denken is er dan niet meer.

Veel schonere tv alleszins dan bv's die met tijdcapsules op een berg klimmen of met een boot varen en af en toe een potje blèten.
Helemaal mee eens maar als het hele programma draait rond overleven en je de 2 meest basic zaken die nodig zijn hiervoor(jagen + vuur) niet eens mag doen, schiet er weinig over van je opzet imo. Als ze ook nog geen levende bomen mochten aanraken om een slaapplek te maken, had je ze allemaal gehad :D

Helemaal mee eens maar als het hele programma draait rond overleven en je de 2 meest basic zaken die nodig zijn hiervoor(jagen + vuur) niet eens mag doen, schiet er weinig over van je opzet imo. Als ze ook nog geen levende bomen mochten aanraken om een slaapplek te maken, had je ze allemaal gehad :D
Vuur mogen ze intussen wel maken, het jagen zal wel regelgeving zijn i.v.m. het reservaat waar ze in zitten. Ze hadden waarschijnlijk ergens in de US moeten zitten mochten ze willen jagen maar dat drijft de productiekost enorm op.

De laatste 2 waren vrouwen; dus kunnen we dan concluderen dat de vrouw het sterke geslacht is? Ik mag het hopen, want al die mannen gingen al wenend naar huis 😂

Toch chapeau voor die winnares, had de nummer 2 niet opgegeven, had zij er zeker nog eventjes gezeten. Die deed dat echt goed, en had echt nog een toffe shelter gemaakt.

Gekeken van begin tot einde, wat een fantastisch programma. Had Ann en Suzanne geen vijf frank gegeven in het begin en kijk eens aan. Goed dat ze Suzanne zijn gaan halen, volgens mij zat die daar anders vandaag nog. Wat heeft die in haar muizensoep gedraaid gehad!

De laatste 2 waren vrouwen; dus kunnen we dan concluderen dat de vrouw het sterke geslacht is? Ik mag het hopen, want al die mannen gingen al wenend naar huis 😂

Vrouwen hebben altijd een streepje voor in een survival scenario vanwege hun metabolisme

Terug
Bovenaan