Nahrtent
Member
Er zijn heel veel zaken die verboden of verplicht zijn op die manier, waaronder ook vaccins. Dat is totaal geen argument.Er zijn heel veel zaken die je kunt verbieden of verplichten op die manier, bedoel ik
Zoals vaccins (zowel verbieden als verplichten), dopen...
Hoeveel daarvan komen neer op een onomkeerbaar verlies van een lichaamsdeel, mét (los van de risico's van de ingreep zelf) sowieso reële, fysieke gevolgen?
Ik begrijp het religieus argument maar ik vind het complete waanzin dat alle aspecten van religie en tradities mogen (tot moeten) evolueren, waar ik nooit echt een probleem mee gehad heb, behalve blijkbaar deze traditie, terwijl die absoluut niet onschuldig is.
En voor je dit argument nog eens herhaalt:
Daar heb ik begrip voor. Met een verbod van de ene dag op de andere ga je weinig realiseren. Het begint bij bewustzijn creëren, een notoir moeilijke opdracht binnen de zeer gesloten gemeenschap die het jodendom is. Maar dan zie ik dat dat zelfs bij jou niet lukt, aangezien je naar eigen zeggen blij bent dat het wel mag in jouw samenleving. Dat een verstandig man als jij niet inziet dat dit niets meer of minder dan verminking is, vind ik ronduit schrijnend. Ik snap het echt niet.Bij een verbod om niet-medische besnijdenissen, ga je dan plots de integriteit en wilsbekwaamheid van kinderen, en hun gezondheid geholpen hebben in totaal? Of net niet, doordat alles plots verdoken moet gebeuren? Dat vind ik een moeilijke. Maar ik zie dat je datzelfde ook vindt.
Wel vreemd dat hetzelfde argument blijkbaar niet opgaat wanneer het om de legalisatie van drugs gaat, nochtans iets wat in regel zou gelden voor wilsbekwame volwassenen die wel gewoon vrij zouden moeten zijn om met hun lichaam te doen wat ze willen, zolang ze er niemand anders kwaad mee doen. Maar goed, dat is off-topic.