Vivek Ramaswamy vs Robert Kennedy Jr zou allesinds mijn droomscenario zijn, dan is het wat minder pest vs cholera.
Beide independent
beide zijn wel degelijk geaffilieerd met een partij, independent is nog iets anders. Het zijn wel geen zuivere Republikeinen/Democraten (gezien hun connecties met de andere partij)

Vivek Ramaswamy vs Robert Kennedy Jr zou allesinds mijn droomscenario zijn, dan is het wat minder pest vs cholera.
Beide independent dus zeer onwaarschijnlijk but we can only hope, heb ze uitgebreid gehoord bij Peterson en Bill mahr, ze embracen de nieuwe media (podcasts) en houden ook meer van live gespreken
Heeft Kennedy dan iets anders te bieden dan samenzweringstheorieën over virussen en vaccins?

Voor veel Republikeinse kiezers maken de rechtszaken echt geen moer uit hoor. Scroll eens een halfuurtje door X (Twitter) en je weet voldoende. En dat gevoel is wellicht nog scherper aanwezig bij de gemiddelde blue collar werker die niet op X zit.
Trump kan in hun ogen niets fout doen. Maar vooral: de haat voor Biden en de rest van de “libs/dems” is werkelijk gigantisch.

Eigenlijk best logisch als je ziet wat er met de Biden clan aan de gang is. Maar vooral, wat er in de blauwe staten allemaal aan het gebeuren is. Ze zijn daar volledig van het padje af.
Totaal geen voeling met de modale mens die vooral bezig is met z’n familie, levensonderhoud, veiligheid, geloof, scholing, community.
Neen, het linkse front focust liever op andere dingen: LGBTQabcdefgh… constant en overal door ieders strot duwen incl bij kinderen (a new tyranny of the minority, zoals Vivek Ramaswamy het onlangs durfde noemen), groeiende wetteloosheid tolereren en zelfs in de hand werken (zie bvb. looting in winkels in oa. Cali), elke dag blijven zagen over BLM en hoe blanke mannen de oorzaak zijn van alle ellende, open borders, enz.
Het is werkelijk om zot van te worden.

Ik ben van mening dat Trump een onethisch figuur is. En dat Trump(isme) mogelijk een gevaar vormt voor de democratie.
Echter, aan de linkerkant van het politieke spectrum is het dus echt niet beter. Ze maken in de ogen van velen (waaronder ikzelf) veel dingen kapot.
Het is kiezen tussen pest en cholera.

Een gematigde Republikein ( en zo zijn er meerdere in de running) is het antwoord, maar helaas zie ik het niet gebeuren…
Ik vind het dan weer een onvoorstelbare stelling, 2 pagina's nadat ze al weerlegd is, dat Biden even erg is als gevaar voor de democratie als Trump.

Het eerste is een politieke mening. Ik ben nooit voorstander geweest van George Bush, maar iemand die voor hem stemde, had een andere politieke mening, en dat is oké. Dat tweede overstijgt de politiek: Trump is ontegensprekelijk een veel groter gevaar voor de democratie, zijn corruptie en nepotisme zijn vastgelegd en absoluut aantoonbare feiten. Zijn ondermijnen van de rechtstaat, obstruction of justice, schending van de scheiding der machten en uitbuiten van het presidentsambt bewezen en vastgesteld. Zijn verkiezingsfraude is duidelijk. Hij heeft verdorie succesvol een bestorming van het Capitool veroorzaakt. Toon mij aan hoe Biden "even erg" is op dat vlak.

En dat heeft niks te maken met dat ik een voorstander zou zijn van Biden. Dat ben ik niet. Er zijn tien kandidaten die ik beter vind, waaronder Republikeinse. Maar ik weiger absoluut mee te werken aan het minimaliseren van de daden van die corrupte, malafide en onethische populist door hem gelijk te stellen aan "een ander politicus waar iemand het 'ook' niet mee eens is".

Denkt gewoon te kunnen teren op de naam KENNEDY.
Zo n kerels vliegen er na 1 ronde al uit.
en dit een paar posts nadat je zelf opriep om een beetje realisme te bewaren:

Er zijn wel meerdere Kennedy's die geteerd hebben op de naam (onder wie John F. Kennedy, die ook gewoon "kleinzoon van" en "zoon van" was). Ik denk dat ze allemaal verkozen zijn geraakt. Presidentskandidaten zijn er nog niet geweest behalve John F., en deze zal het vast niet meteen worden, maar als je zelf vraagt om wat realisme...

Trouwens: het heeft voor mij niks te maken met mijn ideale wereld of Trump nog kandidaat wordt of niet. Ik zou het liever niet zien, maar ik woon niet in de VS en heb niet het idee dat ik daar iemand hoef te steunen of dat persoonlijk hoef te nemen. Maar je negeert totaal alle mogelijke rechtszaken en uitkomsten, en alle mogelijke verlies van steun eens er een uitspraak komt. Dat doe je niet op basis van "een beetje realisme" of "wel serieus blijven", maar omdat je fan bent van Trump z'n aanpak. En dat mag gerust. Maar dan ben jij wel degene die blind is voor de realiteit omdat die absoluut geen rol kan en mag spelen.

Neen, het linkse front focust liever op andere dingen: LGBTQabcdefgh… constant en overal door ieders strot duwen incl bij kinderen (a new tyranny of the minority, zoals Vivek Ramaswamy het onlangs durfde noemen), groeiende wetteloosheid tolereren en zelfs in de hand werken (zie bvb. looting in winkels in oa. Cali), elke dag blijven zagen over BLM en hoe blanke mannen de oorzaak zijn van alle ellende, open borders, enz.
Het is werkelijk om zot van te worden.
Ik denk dat je prioriteiten van de Democraten verwart met de prioriteiten van Fox News.

Gezondheidszorg, betaalbare medicijnen, toegang tot abortus, strengere wapenwetten, meer middelen voor openbaar onderwijs, strijd tegen onethische leningpraktijken, hervorming van campagnefinanciering, groenere energie alternatieven, inflatie, infrastructuurprojecten starten, etc. zijn de prioriteiten geweest van de Biden administratie.

Ik denk dat je prioriteiten van de Democraten verwart met de prioriteiten van Fox News.

Gezondheidszorg, betaalbare medicijnen, toegang tot abortus, strengere wapenwetten, meer middelen voor openbaar onderwijs, strijd tegen onethische leningpraktijken, hervorming van campagnefinanciering, groenere energie alternatieven, inflatie, infrastructuurprojecten starten, etc. zijn de prioriteiten geweest van de Biden administratie.
Klopt volledig. Alleen leeft dat totaal niet bij Joe Sixpack heb ik de indruk.

Het Trumpisme heeft ook wel gewoon de allures van een sekte soms vind ik. Vooraleer ik verder ga: dat staat volledig los van Trump zelf, en ik beweer niet dat 'de linksen' perfect zijn of weet ik veel.

Maar als je ziet wat voor zaken er soms (zelfs door personen die niet eens in de USA wonen) worden gezegd en door wat voor hoepeltjes er allemaal gesprongen wordt om Trump te verdedigen dan sta ik daar echt van versteld. Alles wat hem in de weg wordt gelegd (rechtszaken, tegenargumenten, ...) zijn politieke afrekeningen, of leugens van de mainstream media, of een complot van X of Y, of ... Je kan gewoon niet winnen, want elke tegenslag (terecht of onterecht) die Trump te verwerken krijgt wordt door een bepaald deel van zijn aanhang altijd weggezet door een van die vermelde zaken.

En je hebt dat soort figuren altijd wel, maar de personencultus rond Trump is toch echt wel van een ongezien niveau. Zet daar dan nog eens een deel kiezers bij voor wie het gewoon te doen is om 'de libs te ownen' en die zelfs hun eigen voet zouden afsnijden als ze daarmee 'de andere kant kunnen ownen' en je hebt een figuur die bijna goddelijke proporties aanneemt voor sommige mensen, die volledig kritiekloos kan doen en laten wat hij wilt. Ik geloof echt dat hij iemand zou kunnen neerschieten op Times Square en dat hij dan nog steeds een aanzienlijk grote aanhang zou hebben. Want ja 'die had het zelf gezocht' of 'hij heeft helemaal niemand neergeschoten en het is een deepfake' of ...

Hoe die man er is in geslaagd om miljoenen working Joes er van te overtuigen dat hij hun kampioen is en dat hij vecht voor hun rechten en levens, met alle vergoddelijking die daar bij komt kijken; het is mij echt een raadsel. Ik heb het nogal gezegd, maar die man is met een gouden lepel in zijn mond geboren, heeft heel zijn leven geen enkel signaal gegeven dat hij ook maar iets geeft om de gemiddelde mens, en heeft nu ook het Witte Huis gebruikt om zichzelf en zijn familie te verrijken: hoe je daar iemand in kan zien die zogezegd oprecht inzit met de strubbelingen van de gemiddelde Amerikaan is mij een raadsel.

Over je laatste paragraaf. Ik zag recent goede YouTube vide, gemaakt door een jonge vrouw, die diep inging op die verloren generatie Amerikaanse mannen.

Momenteel zit ik mobiel en vind hem niet terug. Maar haar argument kwam erop neer dat Amerikaans links vooral over jonge (witte) mannen spreekt, terwijl Amerikaans rechts vooral tegen hen spreekt.

Progressief links heeft iets nodig in de maatschappij om progressief over te zijn. Wokeness, LGBTQ, feminisme, BLM, ... Allemaal dingen waarin de jonge witte man vanuit progressief (Amerikaans) oogpunt weinig bij te dragen heeft, of zelfs als een oorzaak wordt gezien.

Terwijl spreekt rechts hen aan over klassiek gezinsleven, kinderen, werkzekerheid, vrijheid, ...

Ze stelde de vraag: waar is de links progressieve Andrew Tate? Waarom bestaat die niet?

Als ik hem vind kom ik de video posten

Er zijn er heel veel die proberen te spreken voor Joe Sixpack. Er zijn er maar weinigen die daarin slagen.
Er slaagt zelfs niemand erin om die afdoende te definiëren. Het dichtst wat ze komen, zijn karikaturale fictieve kiezersgroepen, waarop dan hele campagnes worden afgesteld. Maar waarvan eigenlijk niemand weet of ze eigenlijk wel kloppen en wat voor invloed ze hebben. De zuiderse zwarte man die gelovig is en Republikeins stemt. De blanke WASP-thuismoeder. De Cubaanse Florida-latino met gescheiden ouders, etc, etc... En dat allemaal zonder iéts wat aantoont dat dat klopt. Maar allemaal aanvaard als "waarheid".

Abortus is nochtans wel een issue:

Het lastige voor de republikeinen is dat dubbel zoveel onafhankelijken van pro-choice een breekpunt maken dan dat ze dat van pro-life doen.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/...k-ramaswamy-de-rol-van-donald-trump~bc765de4/

De vraag is doodsimpel. “Geloof je dat klimaatverandering wordt veroorzaakt door mensen?” Woensdagnacht krijgen de deelnemers van het eerste Republikeinse verkiezingsdebat al vroeg een binaire keuze voorgelegd: hand omhoog voor ja, omlaag voor nee. En daar staan ze, acht kandidaten, als aan het podium genageld. Wie durft eerst? Geen hand die beweegt.

“Wij zijn geen schoolkinderen”, ontploft gouverneur Ron DeSantis. “Laten we gewoon debatteren!”

Even lijkt het alsof de moderators, Bret Baier en Martha MacCallum van tv-zender Fox News, daar geen genoegen mee zullen nemen. Maar als DeSantis een vrijwel ongerelateerde monoloog begint over Joe Biden en rampenbestrijding, terwijl andere kandidaten dwars door hem heen praten, geven de twee het op. Antwoord gaan ze toch niet krijgen.
Triestige bedoening.

Wat een gangsterlook is me dat :rofl:

Ik moest dit weekend poseren voor een affiche van een toneelstuk, waar ik een halfzotte heethoofd speel met losse vuistjes, en de gelijkenis is treffend :D

Trump gaat voor de ultieme slachtoffer rol. Blijkbaar kan je al t-shirts kopen met dat hoofd er op?

Wanneer je dacht dat het niet absurder kon worden... :crazy:
Als die man nog eens president kan worden dan is dat het bewijs dat het politiek systeem van de VS echt helemaal om zeep is.

Trump gaat voor de ultieme slachtoffer rol. Blijkbaar kan je al t-shirts kopen met dat hoofd er op?

Dat was inderdaad volledig te verwachten dat hij het zo ging spelen ja, zoals @Yannix al zegt. Sowieso dat hij zijn 'stoerste' gezichtsuitdrukking daar bovenhaalt omdat hij weet dat die foto voor de geschiedenisboeken is en, op kortere termijn, voor op een hoop tshirts en vlaggen. 'Kijk eens hoe vastberaden hij kijkt, zelfs wanneer hij genaaid wordt door het systeem! Dat is mijn president!'

Sowieso dat die foto nog meer voor een soort martelaarspersona zorgt bij bepaalde delen van zijn aanhang die alles wegborstelen als een complot, politieke afrekening, en weet ik veel. We zien wel wat er van komt. Hopelijk zorgen dit soort zaken bij de wat meer gematigde Trump supporters voor een soort openbaring, maar ik vrees er een beetje voor.

Als die man nog eens president kan worden dan is dat het bewijs dat het politiek systeem van de VS echt helemaal om zeep is.
Dat zo'n man zoveel aanhangers heeft en ooit verkozen is tot president, bewijst dat de VS al lang om zeep is. Een rasechte republikein moet wel lijken op een kleine Trump. En als ik het goed begrepen heb, is dat in de VS 1 op de 2.

Ik vrees dat een Obama aanhanger nooit aan tafel kan zitten met een Trump aanhanger.

Ik zeg het, hij maakt gebruik van zijn bekendheid. Heeft niks meer te maken met president zijn of worden. Gewoon zijn "merk" verkopen en de mensen stemmen erop omdat ze een fan zijn. Uiteraard zal dit niet voor elke stemmer opgaan voor de duidelijkheid, maar grotendeels volgens mij wel. Het pijnlijke is dat het hem ook lukt.

Terug
Bovenaan