De vlag van de tempeliers is nog net wat anders (vooral de vorm van de kruisen).
Ik denk echt dat ze daar zo stom zijn om gewoon 'georgia flag' te bestellen.

Georgië

Maar die vlag is wel gebasseerd op jersulamkruis dusja

De vlag van de tempeliers is nog net wat anders (vooral de vorm van de kruisen).

Ja, ik denk ook niet dat zo'n gast bewust een tempeliersvlag zou meenemen. Lijkt me ook de Georgische vlag te zijn.

Onverwacht? Ze kruipt door een kapotgeslagen raam over een barricade. Dan mag het geen verbazing wekken dat die actie tegengehouden wordt.

Zoals ik al zei: de context ontbreekt, en het valt ook op dat voor het schot weinig beelden te zijn en erna wel. Maar ik zou een waarschuwingsschot of een schot in de arm verwachten. Allemaal makkelijker gezegd dan gedaan op die moment natuurlijk.

Mij lijkt dat toch ook de templar flag te zijn gewoon hoor. En ik weet niet hoe dat in de VS zit maar ik zie toch al eens hier in België rechts extremisten zich identificeren met de templars die Europa moeten beschermen en what not.

Waarom was daar eigenlijk zo weinig beveiliging? Voor BLM stond het daar vol met zwaarbewapende ordediensten.

(Ze wisten wat voor volk er ging afkomen, met hoeveel ze waren, dat er een belangrijke zitting in beide kamers met alle senatoren ging doorgaan én dat ze deze zitting wouden boycotten.)

Mij lijkt dat toch ook de templar flag te zijn gewoon hoor. En ik weet niet hoe dat in de VS zit maar ik zie toch al eens hier in België rechts extremisten zich identificeren met de templars die Europa moeten beschermen en what not.

wazige foto wel maar kruis dat je rechtsonder zit is redelijk straks afgelijnd.
Niet zoals hier

combineer dat met een search naar georgia flag en niet beseffend dat er een land bestaat die Georgia heet :)

Bij BLM waren er intussen al heel wat mistoestanden, moorden en plunderingen gebeurd. Geen idee of dat de reden is maar zoiets kan wel meespelen in een risico-analyse. Als BLM betogingen in de maanden ervoor altijd vreedzaam waren verlopen zou er waarschijnlijk ook een pak minder politie geweest zijn.

Bij BLM waren er intussen al heel wat mistoestanden, moorden en plunderingen gebeurd. Geen idee of dat de reden is maar zoiets kan wel meespelen in een risico-analyse. Als BLM betogingen in de maanden ervoor altijd vreedzaam waren verlopen zou er waarschijnlijk ook een pak minder politie geweest zijn.
Het gaat mij niet om BLM. Het gaat er mij om dat ze de ervaring en know-how hebben om Washington en het capitool te beveiligen, zoals we gezien hebben tijdens BLM, maar dat gisteren niet gedaan hebben.

Laatst bewerkt:
wazige foto wel maar kruis dat je rechtsonder zit is redelijk straks afgelijnd.
Niet zoals hier

combineer dat met een search naar georgia flag en niet beseffend dat er een land bestaat die Georgia heet :)
Hm google toont toch een erg gelijkaardige vlag, toch de eerste resultaten en dat zijn ook degene die ik al es zie:

De vlag is nog anders dan het kruis wat je postte denk ik.

De vlag van Georgië is immers ook niet helemaal recht:

Allee, in het kader van rechts extremistisch geweld lijkt mij logischer dat hij dacht een templiers vlag mee te hebben dan die van een staat. Dan nog los staand of het nu de juiste vlag is of niet he.

Het gaat mij niet om de vergelijking, het gaat er mij om dat ze de ervaring en know-how hadden om Washington en het capitool te beveiligen, maar dat gisteren niet gedaan hebben.
Ervaring en know how zijn niet de enige issues. Je gaat niet voor elke betoging al uw agenten uit verlof terugroepen of hulp vragen aan andere korpsen. Je doet een risico-inschatting over hoeveel volk je denkt nodig te hebben. En eerder gedrag van de groep die betoogt zal vermoed ik een belangrijke parameter zijn in zo'n risico-inschatting. Opnieuw, ik heb geen idee of dat hier de reden is, maar da's wel hoe zoiets voorbereid wordt.

Het gaat mij niet om BLM. Het gaat er mij om dat ze de ervaring en know-how hebben om Washington en het capitool te beveiligen, zoals we gezien hebben tijdens BLM, maar dat gisteren niet gedaan hebben.

Omdat dat de verantwoordelijkheid van de president zelf was. En aangezien hij zelf heeft opgeroepen om naar het capitool te gaan...

Hm google toont toch een erg gelijkaardige vlag, toch de eerste resultaten en dat zijn ook degene die ik al es zie:

De vlag is nog anders dan het kruis wat je postte denk ik.

De vlag van Georgië is immers ook niet helemaal recht:

Allee, in het kader van rechts extremistisch geweld lijkt mij logischer dat hij dacht een templiers vlag mee te hebben dan die van een staat. Dan nog los staand of het nu de juiste vlag is of niet he.

Het gaat natuurlijk om Georgia omdat de staat is waarvan de Reps nog altijd de resultaten betwisten en die ze gisteren ook verloren hebben in de senaat.

Ervaring en know how zijn niet de enige issues. Je gaat niet voor elke betoging al uw agenten uit verlof terugroepen of hulp vragen aan andere korpsen. Je doet een risico-inschatting over hoeveel volk je denkt nodig te hebben. En eerder gedrag van de groep die betoogt zal vermoed ik een belangrijke parameter zijn in zo'n risico-inschatting. Opnieuw, ik heb geen idee of dat hier de reden is, maar da's wel hoe zoiets voorbereid wordt.
Ze wisten wat er binnen in het capitool ging doorgaan, ze wisten wat er buiten het capitool ging doorgaan. Je moet geen brainiac zijn om te zien dat die 2 niet compatibel zijn.

Omdat dat de verantwoordelijkheid van de president zelf was. En aangezien hij zelf heeft opgeroepen om naar het capitool te gaan...

Het gaat natuurlijk om Georgia omdat de staat is waarvan de Reps nog altijd de resultaten betwisten en die ze gisteren ook verloren hebben in de senaat.

op zich heeft kay gell wel een punt en we weten niet waarom hij precies die vlag wilt tonen.

maar als ik templar flag opzoek kom ik 1 maal kay gell z'n voorbeeld tegen

vele malen deze : https://cdn.shopify.com/s/files/1/1485/9888/products/Templar_Flag_1024x1024.gif?v=1478762305

Ja, zo ver was ik ook al se :p
Maar nogmaals, lijkt mij logischer dat de bedoeling de templiers vlag was eerder dan die van een staat. Zeker gezien rechts-extremisme hier daar toch een link mee heeft.

Maar nogmaals, lijkt mij logischer dat de bedoeling de templiers vlag was eerder dan die van een staat. Zeker gezien rechts-extremisme hier daar toch een link mee heeft.
Er zijn twee foto's met die Georgische vlag, en van de ene (die aan de muur) zijn de aanwijzingen groot dat het om een fotoshop gaat. Dus sowieso zou ik er niet meer achter zoeken dan "grappige" memes, zoals er zo vele worden gemaakt, nu al, over een onderwerp waar 4 doden zijn gevallen, een gewapende bestorming van het democratische bastion van het Land of the Free.

op zich heeft kay gell wel een punt en we weten niet waarom hij precies die vlag wilt tonen.

maar als ik templar flag opzoek kom ik 1 maal kay gell z'n voorbeeld tegen

vele malen deze : https://cdn.shopify.com/s/files/1/1485/9888/products/Templar_Flag_1024x1024.gif?v=1478762305
Vandaar dat ik als eerste met de tempeliersvlag afkwam. :D

Goh ja, de kans bestaat zeker. Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de mensen die daar gisteren rondliepen, niet als eerste in de rij stonden toen de hersenen werden uitgedeeld.

Zoals @Loser al zegt: Eigenlijk doet het niets ter zake.

Er zijn twee foto's met die Georgische vlag, en van de ene (die aan de muur) zijn de aanwijzingen groot dat het om een fotoshop gaat. Dus sowieso zou ik er niet meer achter zoeken dan "grappige" memes, zoals er zo vele worden gemaakt, nu al, over een onderwerp waar 4 doden zijn gevallen, een gewapende bestorming van het democratische bastion van het Land of the Free.

Vind het alleszins wel interessant om te weten. Enfin Breivik was ook mede-geïnspireerd door de templiers-orde en wist niet dat het ook al doorgedrongen was in de VS.

En tja memes: gotta love em. Trieste situatie maar gelukkig zijn die er nog en kan ik mijn eigen ook bezig houden met er daar wat over te maken :)

best aparte thread maken voor vexillologie denk ik dan :)

Nu ik zag ook banners met JESUS 2020 dus de christelijke (katholieke) connectie kan er zeker zijn.

Terug
Bovenaan