Maar wetenschappelijk bewezen vind ik een wat vreemde voorwaarde hier, het nut van die maatregelen wijst zichzelf uit. Het is waarschijnlijk ook nooit bewezen dat een president die een hotelimperium heeft zijn presidentschap waarschijnlijk zal misbruiken om financieel voordeel te krijgen maar da's gewoon een veilige en logische assumptie dus pak je best maatregelen om dat tegen te gaan. Misschien is die overbodig, misschien niet, maar je zet de kat best niet bij de melk.En toch is die gevoelige fraude nooit bewezen (in de VS, ik ben niet over apenstaten bezig waar er meer stemmen dan inwoners zijn). Dus hoe terecht deze opmerkingen ook zijn, ze lijken niet geschikt voor de VS en zeker niet als argument, als je het kadert in de bredere strategie daar.
Iedereen snapt wel dat het beter is om identiteit grondig te controleren, dat het veiliger is al je heel het traject van een stembiljet in persoon kan volgen en dat het stemmen zo geheim mogelijk houden goed is vanuit een verkiezingsfraude standpunt.
Edit: Ik wil hiermee niet zeggen niet zeggen dat de GOP dat beschermen van de democratie tot doel heeft, gezien de rest van hun gedrag is het niet vergezocht om hier electorale redenen achter te zien. Maar ik heb toch wat wenkbrauwen gefronst bij hoe zoveel zo makkelijk overtuigd waren over de veilihgheid van voting by mail, ik vermoed dat daar toch ook wel wat electoraal geïnspireerd rationaliseren bij zat en niet echt een eerlijke analyse van hoe je een veilige stemprocedure in elkaar steekt.
Laatst bewerkt: