Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geef maar mee dat er absoluut legitieme redenen zijn om voor Trump te stemmen. Dat er zovelen hier en in de MSM nog steeds zo “verbaasd” zijn dat iemand voor Teump zou stemmen, toont aan dat jullie enkel kijken naar de persoon Donald en niet naar zijn beleid en de ideologie erachter. Niet dat jullie met die laatste akkoord moeten gaan. Maar dan zou je tenminste al beter begrijpen waarom Trump nog zoveel steun geniet.
Ik heb bij Trump niet echt het gevoel dat er een bepaalde ideologie achter zit. Bij velen van zijn supporters wellicht wel. Maar Trump zelf zal meedraaien met de wind wanneer het hem uitkomt (of zijn narcistische zelf er beter uitkomt).

Ook als je met een rechtse bril naar de zaken kijkt vind ik zijn plannen, ideeën en beslissingen nu toch niet garanties op succes.

Ik snap dat mensen op Trump stemmen. Ooit eens rondgereden in de swamps van Louisiana, daar wordt je niet gelukkig van.

Maar waarom zouden deze verkiezingen er dan niet voor kunnen zorgen dat het nooit meer hetzelfde zal zijn?

Wint Trump, heeft men, itt 8 jaar geleden, nu wél een volledig plan klaar om de zaken naar hun hand te zetten en voor lange tijd te reformen.
Wint Trump niet zit je met een volledige achterban die al 4 jaar is opgehitst over rigged elections, en de republikeinse ambtenaren die 4 jaar geleden nog hun verantwoordelijkheid namen, zijn nu vervangen door mensen die wel meegaan in die rigged elections waanzin.

Ook bij de suprème court wss nog 2 judges die men kan vervangen door belangrijke pionnen.
En dan heb ik het nog niet over climate change, die met een Trump beleid weer serieuze klappen zal krijgen.

Neen, toch wel een zeer belangrijke dag imo.

Ik vraag me af hoe lang het zal duren vooraleer Trump de overwinning opeist en/of claimt dat er massaal fraude is gebeurd.

Als we afgaan op zijn toespraak in 2020 met de befaamde uitspraak "Frankly, We Did Win This Election", dan zal hij de overwinning uitroepen tussen 07:00 en 09:00 onze tijd. Hij zal natuurlijk hopen dat de staten traag genoeg tellen om in strijdstaten een voorlopige voorsprong voor Trump te geven. Niet dat dat hem zal tegen houden als het anders is.

De moment dat hij een voorsprong heeft claimt hij de overwinning, en de resterende stemmen zullen volgens hem frauduleus zijn.
En dat gaat sowieso gebeuren, er zijn genoeg belangrijke staten waar de landelijke stemmen veel sneller geteld zijn dan de stedelijke en waar hij dus op basis van voorlopige resultaten op kop gaat liggen om daarna de switch naar Harris gemaakt te zien worden.
Je hoeft geen genie te zijn om te weten welke plaat hij dan gaat opleggen.

Dit is wel een interessant artikel/onderzoek: Harris zal winnen en het zou niet eens close zijn. https://app.vantagedatahouse.com/analysis/TheBlowoutNoOneSeesComing-1
Interessante post op het eerste zicht. Later vanavond ga ik er grondiger doorheen gaan, maar op het eerste zicht wil ik met sommige standpunten voorzichtig meegaan. Echter uitgaan van de tendensen voor de Senaat en het Huis om de president te voorspellen vind ik een moeilijke. Trump heeft nu eenmaal een cult status en die reikt verder dan de republikeinse partij, zowel in goede als in slechte zin. Andere onderzoeken lijken inderdaad extra punten te geven aan Trump, puur omwille van het feit dat ze er in 2016 zo ver naast zaten en ze deze keer niet opnieuw fout kunnen zijn. Zelf durf ik niet te zeggen of dit verstandig is, maar ik snap hun bezorgdheid wel.

Er rust veel druk op deze verkiezingen en als je een foute voorspelling maakt kan het, het einde betekenen van je onderzoekscentrum. Aan de andere kant als VDH het juist voorspelt, zal er enorm veel aandacht gaan naar hun manier van data gathering en analyse gaan. Wat ook gepaard gaat met enorme sommen geld natuurlijk. Deze verkiezingen hebben een grote impact, zelfs voor ze afgelopen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan