Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien overmorgen deel 2 van dit filmpje?
De intro zal wel significant verschillen want nu zijn de celebs niet meer zo zelfgenoegzaam en weten ze dat Trump best wel eens kan winnen.

Bush wist ook een tweede termijn te scoren. Ok Trump is nog een stuk erger maar vorige keer dacht iedereen zoals in dat filmpje dat die "clown" toch geen kans maakte en was er mede daardoor ook niet zon hoge turnout. Iedereen zal nu wel degelijk beseffen wat er op het spel staat en dat we wederom kans hebben op clownshow part 2. Dit filmpje is een goeie extra waarschuwing dat mensen niet op hun gat mogen blijven zitten. Hoe meer mensen er naar de stembus trekken hoe groter de kans dat de amerikanen en de rest van de wereld eraan kunnen ontsnappen.

Officiële merchandise van de campagne wordt in Amerika gemaakt
Klopt niet hoor.

Officieel gelicentieerde producten waar Trump zelf naar verwees worden wel degelijk in China gemaakt.

Je hebt echter wel gelijk dat het meeste dat in China gemaakt wordt, gewoon niet van hem komt en dat hij wel enige moeite doet om Amerikaanse producten te verkopen, toch op zijn merchandising. Zijn eigen zaken, niet als kandidaat-president, gebruiken natuurlijk meestal geen Amerikaanse product

Niet dat ik Trump wil zitten verdedigen (al zeker niet vandaag); maar die bijbels zijn geen officiele campagnemerchandise.
1730792991521.png

Als je een boek officieel laat "aanbevelen" door een titel die je nog niet hebt, maar hoopt te hebben na je campagne, je er een aantal persoon handtekent én het over een gelicencieerd product gaat, lijkt me het toch te beantwoorden aan zijn campagnemerchandise. Dat hij ze zelf niet verkoopt is het enige verschil.

Maar wel eens dat hij het mss liever in Amerika had geproduceerd zien, maar blijkbaar dat niet in de licentievoorwaarden zet.

Volgens mij worden ook alle ex-presidenten nog altijd aangeduid met de titel 'president'.
Klopt, alleen heb ik de indruk dat het bij andere ex-presidenten consequenter om "former president" of "Xth president" gaat en het enkel bij Trump is dat ze die "former" al eens laten vallen. Maar dat kan puur mijn indruk zijn.

Op die Bijbel staat trouwens 45th President, dus op zich wel correct. Ik snap ook wel JPV, je kan je vragen stellen over hoe gescheiden die Bijbel werkelijk is van zijn campagne als hij verwijst naar 1. zijn presidentschap en 2. zijn "the day God intervened" na de gefaalde moordaanslag tijdens zijn campagne. Maar goed, dan zijn we echt wel aan het muggenziften, ik denk dat er grotere en belangrijkere zaken zijn om Trump op te pakken dan een Bijbel die in China wordt gemaakt.

Volgens mij worden ook alle ex-presidenten nog altijd aangeduid met de titel 'president'.
nee, met "Former President" tegenover derden, Mr. tegenover de persoon zelf. Als het wat formeler moet zijn, gaat het over "The Honorable Mr. Clinton" (https://www.state.gov/protocol-reference/ )

Ik heb een gevoel dat vandaag de laatste normale dag gaat zijn. Dat na morgen niets meer hetzelfde zal zijn. Wint Harris, dan vrees ik een Amerikaanse burgeroorlog. Wint Trump, dan is alles mogelijk. Weet iemand of er een Reddit live-thread is over de verkiezingen?

nee, met "Former President" tegenover derden, Mr. tegenover de persoon zelf. Als het wat formeler moet zijn, gaat het over "The Honorable Mr. Clinton" (https://www.state.gov/protocol-reference/ )

"Now, let’s look a little closer. In an informal setting (such as a private lunch), it’s acceptable to use the title the ex-official held. Here, you could refer to former President Jimmy Carter as either “President Carter” or “Mr. Carter.” In reality, many people ignore this convention and refer to former Presidents as "President Last Name" when they are in settings where nearly everyone would afford them the honor of the title. Technically, this is still incorrect but there are enough former Presidents allowing this that it has become a somewhat common mistake."

Het wordt dus wel toegestaan, de vraag is alleen waar ze de lijn trekken tussen formele en informele settings. Een debat lijkt me bv al een vrij formele setting, maar toen ging het ook steevast over President Trump, dus misschien ligt mijn lat voor formaliteit wat te hoog.

Niet dat ik Trump wil zitten verdedigen (al zeker niet vandaag); maar die bijbels zijn geen officiele campagnemerchandise.
Dit is niet het grootste probleem met die bijbel. Die bijbel is een zoveelste -en misschien wel walgelijkste- uiting van de corruptie van Trump. Geld dat naar de campagne vloeit, moet op een doorzichtige manier daarheen vloeien. Dat is hier absoluut niet het geval, want het zou zogezegd niet naar de campagne gaan, en dan weer wel. Dat kan niet.

Maar hier zie je het grootste probleem daarmee: De 'minister van Onderwijs' van de staat Oklahoma heeft gezegd dat de bijbel in alle scholen moet geleverd worden aan de leraren. En daarbij heeft hij gestipuleerd hoe die bijbel eruit moet zien: The bid documents required that "Bibles must be the King James Version; must contain the Old and New Testaments; must include copies of the Pledge of Allegiance, Declaration of Independence, U.S. Constitution and the Bill of Rights; and must be bound in leather or leather-like material." Hieraan voldoet toevallig alleen de Trump Bible.

Dat is dus de sponsoring van een campagne (of als persoonlijk voordeel, misschien wel nog erger!) door de Superintendent van Oklahoma. Drukkost $3 in China, kostprijs $60 per bijbel x 55.000, belastinggeld.

Op alle vlakken is dit corruptie, die niet alleen zo hard op de grens danst, maar op verschillende plaatsen er ver over.

Laatst bewerkt:
Hoe vreemd is het ook om afhankelijk van het kanaal gewoon tegenovergestelde tendensen te zien. Het momentum bij Trump zou eruit zijn (oa. door de Puerto Ricans in PA, een disasterclass in zijn eigen campagne gelederen) maar langs de kant zou de invloed van Trump onder de radar blijven waardoor de polls in realiteit Trump +5 ofzo zetten.

Strange times.

Handig overzicht wanneer we waar (definitieve) uitslagen mogen verwachten vannacht en morgen.
Laten we zelf nu toch geheel toevallig geen eigen JPV hebben die al iets prachtigs heeft uitgewerkt:

Nu nog niet zo heel veel te zien, maar the place to be om te praten over uitslagen en live te volgen voor wie wakker blijft!

Het gaat vooral spelen in de key states.
Zal het lijk 2016 worden, dat Trump wint daar?

Waar is precies "daar"? Want de 'key states' veranderen nog al eens. In 2016 heeft Trump in de typische strijdstaten niet gewonnen, maar heeft er net àndere gepakt door die specifiek te targetten. Daardoor zijn dat nu strijdstaten geworden, terwijl ze dat daarvoor niet waren. En bijvoorbeeld AZ en NV zijn traditioneel rood, net als Georgia, maar die zijn blauw geworden onder Biden.

Ik heb een gevoel dat vandaag de laatste normale dag gaat zijn. Dat na morgen niets meer hetzelfde zal zijn. Wint Harris, dan vrees ik een Amerikaanse burgeroorlog. Wint Trump, dan is alles mogelijk. Weet iemand of er een Reddit live-thread is over de verkiezingen?

Ik vind nochtans dat al veel dagen van de campagne allesbehalve normaal waren, met vaak ronduit hallucinante uitspraken van Trump, maar natuurlijk ook met die moordpogingen als uitschieters. Maar je hebt wel gelijk dat het vanaf morgen wellicht dagelijkse kost wordt.
Ik vrees er ook voor.

Wat ik ook niet snap is hoe die Trump aanhangers hier (en elders) precies ook totaal geen problemen hebben met Trumps rethoriek. Gaande van op voorhand al te claimen dat de verkiezingen vervalst zijn als hij verliest, tot het beloven dat het gros van zijn politieke tegenstanders naar het gevang gaan vliegen als hij wint. Allez, dat is toch totaal niet normaal wat die man weer allemaal uitgekraamd heeft ?!?! Ik kon nog begrijpen dat je het met zijn politieke ideeën eens bent, net zoals ik kan begrijpen dat mensen bij ons pro Vlaams Belang zijn. Maar daar stopt de vergelijking. Bij ons zou Vlaams Belang zich in de verste verte niet wagen aan het soort rethoriek dat Trump hier voert.

Offtopic: als Tump wint, vraag ik me wel af of dit voor veel extreme partijen in het buitenland ook niet een signaal zou zijn dat ze eigenlijk gewoon zouden wegkomen met dergelijke haatrethoriek en het hen misschien zelfs nóg meer stemmen kan opleveren. Of onderschat ik hoe verschillend de Amerikaanse samenleving is van de onze ?

Maar hier zie je het grootste probleem daarmee: De 'minister van Onderwijs' van de staat Oklahoma heeft gezegd dat de bijbel in alle scholen moet geleverd worden aan de leraren. En daarbij heeft hij gestipuleerd hoe die bijbel eruit moet zien: The bid documents required that "Bibles must be the King James Version; must contain the Old and New Testaments; must include copies of the Pledge of Allegiance, Declaration of Independence, U.S. Constitution and the Bill of Rights; and must be bound in leather or leather-like material." Hieraan voldoet toevallig alleen de Trump Bible.
Had dat voorval toevallig ook gelezen op de wiki pagina toen ik wat wou graven voor ik mijn post zette. Da's inderdaad het soort walgelijke corruptie dat je van Trump-aanhangers mag verwachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan