Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024 - het einde van de campagne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een gevoel dat vandaag de laatste normale dag gaat zijn. Dat na morgen niets meer hetzelfde zal zijn. Wint Harris, dan vrees ik een Amerikaanse burgeroorlog. Wint Trump, dan is alles mogelijk. Weet iemand of er een Reddit live-thread is over de verkiezingen?
Dat overdramatische heb ik nooit begrepen. Niet bij Amerikanen zelf en al helemaal niet bij Europeanen.

“Dat na morgen niets meer hetzelfde zal zijn.”
Integendeel. Na morgen meer van hetzelfde. Of geloof je nu echt dat jouw dagelijks leven als niet-Amerikaan drastisch zal veranderen na 5 november 2024?

Kunnen er in de VS zelf eventueel wat schermutselingen komen? Wie weet. Maar als 2020 ons iets heeft geleerd is dat veel MAGA aanhangers een grote mond hebben maar verder weinig durven doen. Ja, een paar duizend man is de kapitool binnengewandeld… zonder dat er 1 schot gelost is.
Heb jij verder veel gewelddadig protest, beschietingen, enzoverder gezien? Ik toch niet.

Laat die burgeroorlog statements dus aub achterwege.

Voor mij is het wel een test van mijn geloof in de mensheid, ofzoiets. Als een meerderheid (of iets dicht daarbij, dankzij hun kiessysteem) Trump opnieuw het Witte Huis binnenstemt, dan geef ik het toch wel op voor de komende jaren.
Dat gaat niet eens om politieke standpunten, hoewel die ook zwaar achterhaald zijn. Het gaat hem om de mens Trump en hoe zo iemand nooit in de buurt van een officieel ambt zou mogen komen.

Kunnen er in de VS zelf eventueel wat schermutselingen komen? Wie weet. Maar als 2020 ons iets heeft geleerd is dat veel MAGA aanhangers een grote mond hebben maar verder weinig durven doen. Ja, een paar duizend man is de kapitool binnengewandeld… zonder dat er 1 schot gelost is.
Heb jij verder veel gewelddadig protest, beschietingen, enzoverder gezien? Ik toch niet.

Je kan toch onmogelijk zeggen dat wat er gebeurd is bij het Capitool geweldloos was?
Btw. geweld kan ook zonder vuurwapens.

Je kan toch onmogelijk zeggen dat wat er gebeurd is bij het Capitool geweldloos was?
Compleet in een andere realiteit als hij dat echt denkt. Gisteren nog eens deze bekeken. Ja, gewoon binnengewandeld zijn ze :crazy: . De gewonden en doden negeren we maar even.

Dat overdramatische heb ik nooit begrepen. Niet bij Amerikanen zelf en al helemaal niet bij Europeanen.

“Dat na morgen niets meer hetzelfde zal zijn.”
Integendeel. Na morgen meer van hetzelfde. Of geloof je nu echt dat jouw dagelijks leven als niet-Amerikaan drastisch zal veranderen na 5 november 2024?

Laat die burgeroorlog statements dus aub achterwege.

Correctie: er is één schot gelost bij de bestorming van het Capitool. Ashli Babbit werd namelijk doodgeschoten door de bewaking.

Een tweede bestorming van het Capitool zie ik om meerdere redenen niet opnieuw gebeuren, maar een geweldloze machtsoverdracht evenmin.

Correctie: er is één schot gelost bij de bestorming van het Capitool. Ashli Babbit werd namelijk doodgeschoten door de bewaking.

Een tweede bestorming van het Capitool zie ik om meerdere redenen niet opnieuw gebeuren, maar een geweldloze machtsoverdracht evenmin.
Trump gaat meteen beginnen roepen dat alles vervalst is, zelfs als hij wint. Heeft meermaals verkondigd dat hij ook de popular vote in 2016 zou gewonnen hebben mocht het niet voor fraude zijn. Just saying.

Trump gaat meteen beginnen roepen dat alles vervalst is, zelfs als hij wint. Heeft meermaals verkondigd dat hij ook de popular vote in 2016 zou gewonnen hebben mocht het niet voor fraude zijn. Just saying.
This. Het gaat gewoon hetzelfde playbook zijn als in 2020. Republikeinen gaan vooral vandaag stemmen waardoor de eerste resultaten die we krijgen vooral een GOP-bias hebben. Trump gaat dan onmiddellijk zeggen dat hij de winnnaar is nog voor het grootste deel van de stemmen (met een meer democraten-bias) zijn geteld. Als dan blijkt dat Kamala uiteindelijk gaat winnen gaan we weer dagenlang moeten aanhoren hoe de Democraten de verkiezing hebben gestolen en hij bewijs heeft. Niet dat we dat bewijs ooit gaan zien want het bewijs van 2020 hebben we ook nog altijd niet gezien.

Voordeel is wel dat we nu Biden als president hebben dus er zullen nu wel genoeg voorzorgsmaatregelen genomen worden om een nieuwe insurrectie te vermijden ivglm 2020 toen Trump er alles aan deed om de insurrectie te helpen.

Volledig geweldloos niet neen. Maar het weinige geweld waar sprake van was, staat mijlenver van de “komende burgeroorlog” waar de mainstream media en vele forumleden de mond vol van hebben. Dat mag weleens gaan stoppen.

Voor mij is het wel een test van mijn geloof in de mensheid, ofzoiets. Als een meerderheid (of iets dicht daarbij, dankzij hun kiessysteem) Trump opnieuw het Witte Huis binnenstemt, dan geef ik het toch wel op voor de komende jaren.
Dat gaat niet eens om politieke standpunten, hoewel die ook zwaar achterhaald zijn. Het gaat hem om de mens Trump en hoe zo iemand nooit in de buurt van een officieel ambt zou mogen komen.
De persoonlijkheid van Donald is wat het is. Maar beleid en ideologie primeren.

En dan vooral immigratie (o.a.. grensbeleid), law & order (oa. tough-on-crime), economie (oa. beperkte belastingen en pro-business), buitenlands beleid (als Amerikaan zou ik minder focus en geld willen zien stromen naar het buitenland, behalve voor zaken die een rechtstreeks positief effect hebben op de VS)

De visie van Trump op die zaken leunt dicht aan bij die van mij. Die van de democraten staat er vaak lijnrecht tegenover.
En zo denken veel Amerikanen, wat hun stem op Trump rechtvaardigt.
Dat maakt van hen nog geen “idioten”.

Men catalogeert in de MSM en op dit forum de Trump stemmers nogal vaak als simpele zielen, rednecks zoals ze in de hoofden van de “verheven” Europeanen leven, mensen zonder veel kritisch denkvermogen.

Maar dat beeld klopt helemaal niet.
Heel wat mensen bovenaan de maatschappelijke ladder (o.a.. heel wat bedrijfsleiders) stemmen op Trump.

Niet omdat hij een prachtig mens is, maar puur omwille van z’n beleidsvoorstellen en “back to normal, old-school values” visie op heel wat zaken (migratie, business, criminaliteit, …)

Ideologisch gezien mag hij van mij dus zeker winnen.
Maar of dat nu gebeurt of niet, het zal geen invloed hebben op mijn, noch jullie, dagelijks leven. Ja, zelfs in een worst case scenario waar Trump in januari plots alle steun aan Oekraine zou opzeggen.
Dus adem allemaal eens diep in en uit, relax en weg met het doemdenken.

Heel wat mensen bovenaan de maatschappelijke ladder (o.a.. heel wat bedrijfsleiders) stemmen op Trump.
Mensen bovenaan de bedrijfsladder, die mogelijks gunstmaatregelen zullen krijgen als miljonair zijnde? Bedoel je die?

Volledig geweldloos niet neen. Maar het weinige geweld waar sprake van was, staat mijlenver van de “komende burgeroorlog” waar de mainstream media en vele forumleden de mond vol van hebben. Dat mag weleens gaan stoppen.
Die indirect werd veroorzaakt door Trumps (achterlijke) woorden. De grap? Nadien deed hij de volgende uitspraak:

I think it was an insurrection caused by Nancy Pelosi

Knetter. Gek.

En dan vooral immigratie (o.a.. grensbeleid), law & order (oa. tough-on-crime), economie (oa. beperkte belastingen en pro-business), buitenlands beleid (als Amerikaan zou ik minder focus en geld willen zien stromen naar het buitenland, behalve voor zaken die een rechtstreeks positief effect hebben op de VS)

De visie van Trump op die zaken leunt dicht aan bij die van mij. Die van de democraten staat er vaak lijnrecht tegenover.
Men catalogeert in de MSM en op dit forum de Trump stemmers nogal vaak als simpele zielen, rednecks zoals ze in de hoofden van de “verheven” Europeanen leven, mensen zonder veel kritisch denkvermogen.

Niet omdat hij een prachtig mens is, maar puur omwille van z’n beleidsvoorstellen en “back to normal, old-school values” visie op heel wat zaken (migratie, business, criminaliteit, …)

Maar of dat nu gebeurt of niet, het zal geen invloed hebben op mijn, noch jullie, dagelijks leven. Ja, zelfs in een worst case scenario waar Trump in januari plots alle steun aan Oekraine zou opzeggen.
Idioten? Nee.
Onwetende simpele zielen die alles voor waar aannemen wat Trump in ‘eenvoudige taal’ zegt? Zeker wel.

Er zijn hier al keer op keer genoeg studies en artikelen gedeeld door verschillende gebruikers die bepaalde beslissingen kritisch bekijken. Deze hebben bewezen dat dergelijke beslissingen de ‘middenklasse’ helemaal niet hebben geholpen. Sterker nog, ze hebben alleen de top bevoordeeld, bijvoorbeeld door zogenaamde Tax Cuts (lees: geld in eigen zak steken).

Dat mensen oprecht geloven dat Trump het beste voorheeft met het Amerikaanse volk... Wereldvreemd.

Ik doe nu ook niet direct aan doemdenken. Wat ons betreft zou zijn verkiezing misschien helpen om in de EU de neuzen weer wat meer in dezelfde richting te krijgen, ook wat defensie betreft. Of het economisch goed nieuws gaat zijn voor de USA en bij uitbreiding de wereld betwijfel ik, ik geloof niet zo in zijn recepten op lange termijn.

Wat de USA intern betreft ben ik er wel van overtuigd dat er veel onrust en chaos gaat zijn de komende jaren. Ik verwacht veel protesten die in rellen uitmonden en waarbij vermoedelijk ook doden zullen vallen. Ik verwacht ook dat allerhande minorities het zwaarder te verduren gaan krijgen en dat de USA steeds meer naar een "land of the unfree" zal opschuiven. De polarisering zal nog verder toenemen en misschien gaat dat op een gegeven moment tot een explosieve confrontatie komen, maar misschien ook niet. Afwachten.

Law en order vind ik wel altijd een beetje gek als motivatie. Hij is veroordeeld voor aanranding en heeft geprobeerd de democratie omver te werpen. Zoiets zou altijd boven elk beleid moeten staan in het beoordelen van iemands' leiderschapskwaliteiten.

Lieve hemel zeg. Stel je voor de je stemt voor iemand die je eigen belangen behartigd. Ongehoord! De monsters!
Dat zeg ik toch niet? Maar het is niet verwonderlijk dat er rijke bedrijfsleiders stemmen op Trump. En eigenlijk heb ik dat in deze thread ook nog maar weinig gelezen. De meeste mensen hebben wel door dat het publiek van Trump gevarieerd is. Dus zie mijn reactie als antwoord op ‘iedereen denkt dat het alleen maar rednecks zijn’.
Neen, niemand denkt dat. Dat is heel logisch zelfs.

Weinige geweld? Ik vond dat het er toch best heftig aan toeging.
Fatsoen mag ook voor iets tellen, los van zijn beleid en ideologie zou ik nog niet voor iemand zoals hem stemmen.
Net zoals hier stemmen vaker laagopgeleide mensen voor de extremen en populisten.
Ik stel alleen maar vast...
Je bent graag streng op migratie en asiel, wat natuurlijk oké is om zo'n positie te hebben maar heb je er ook al aan gedacht dat er waarschijnlijk miljoenen Oekraïners zullen vluchten naar hier wanneer Rusland daar meer en meer oprukt?
Idem met wat er nu gebeurd in het Midden-Oosten.

Mensen bovenaan de bedrijfsladder, die mogelijks gunstmaatregelen zullen krijgen als miljonair zijnde? Bedoel je die?
Vergeet je de miljoenen KMO’s in de VS? Is de eigenaar van een gemiddelde mom en pop operation een miljonair?

Veel Trump stemmers willen simpelweg terug naar een normaler beleid inzake vrije markt (belastingen, FTC en DOJ zijn onder Biden ook enorm anti business geworden), maar ook inzake law & order, migratie, enzoverder.

Niets fout mee.
Ik geef maar mee dat er absoluut legitieme redenen zijn om voor Trump te stemmen. Dat er zovelen hier en in de MSM nog steeds zo “verbaasd” zijn dat iemand voor Teump zou stemmen, toont aan dat jullie enkel kijken naar de persoon Donald en niet naar zijn beleid en de ideologie erachter. Niet dat jullie met die laatste akkoord moeten gaan. Maar dan zou je tenminste al beter begrijpen waarom Trump nog zoveel steun geniet.

Dat zeg ik toch niet? Maar het is niet verwonderlijk dat er rijke bedrijfsleiders stemmen op Trump. En eigenlijk heb ik dat in deze thread ook nog maar weinig gelezen. De meeste mensen hebben wel door dat het publiek van Trump gevarieerd is. Dus zie mijn reactie als antwoord op ‘iedereen denkt dat het alleen maar rednecks zijn’.
Neen, niemand denkt dat. Dat is heel logisch zelfs.
En toch blijf ik reacties lezen in de trend van : onbegrijpelijk dat iemand op hem zou stemmen, als hij wint is dat het signaal dat de VS en gemiddelde Amerikaan om zeep zijn, hoe dom en geïndoctrineerd moet je zijn om die man te steunen, etc.

Kijk eens verder jongens. Er zijn absoluut legitieme redenen om voor hem te stemmen. Hij mag dan nog de grootste rotzak zijn, ideologisch en beleidsmatig valt er zeker wat te zeggen voor een Trump stem. Als bedrijfseigenaar, als werknemer, als blue collar werker, etc.

Vergeet je de miljoenen KMO’s in de VS? Is de eigenaar van een gemiddelde mom en pop operation een miljonair?

Veel Trump stemmers willen simpelweg terug naar een normaler beleid inzake vrije markt (belastingen, FTC en DOJ zijn onder Biden ook enorm anti business geworden), maar ook inzake law & order, migratie, enzoverder.

Niets fout mee.
Ik geef maar mee dat er absoluut legitieme redenen zijn om voor Trump te stemmen. Dat er zovelen hier en in de MSM nog steeds zo “verbaasd” zijn dat iemand voor Teump zou stemmen, toont aan dat jullie enkel kijken naar de persoon Donald en niet naar zijn beleid en de ideologie erachter. Niet dat jullie met die laatste akkoord moeten gaan. Maar dan zou je tenminste al beter begrijpen waarom Trump nog zoveel steun geniet.

En toch blijf ik reacties lezen in de trend van : onbegrijpelijk dat iemand op hem zou stemmen, als hij wint is dat het signaal dat de VS en gemiddelde Amerikaan om zeep zijn, hoe dom en geïndoctrineerd moet je zijn om die man te steunen, etc.

Kijk eens verder jongens. Er zijn absoluut legitieme redenen om voor hem te stemmen. Hij mag dan nog de grootste rotzak zijn, ideologisch en beleidsmatig valt er zeker wat te zeggen voor een Trump stem. Als bedrijfseigenaar, als werknemer, als blue collar werker, etc.
Er is al zo vaak gezegd dat het gaat om de persoon Trump, om zijn acties zoals 4 jaar geleden bijvoorbeeld en niet vanwege zijn politieke standpunten. Dus misschien zelf ook eens verder kijken?

Vergeet ook niet dat we al eens een president Trump hebben gehad. Veel mensen kijken wel eens graag naar een circus optreden van een paar uurtjes maar niet van 4 jaar!
Hopelijk ligt de steen er voor de ezel nog.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan