Je kan toch onmogelijk zeggen dat wat er gebeurd is bij het Capitool geweldloos was?
Btw. geweld kan ook zonder vuurwapens.
Volledig geweldloos niet neen. Maar het weinige geweld waar sprake van was, staat mijlenver van de “komende burgeroorlog” waar de mainstream media en vele forumleden de mond vol van hebben. Dat mag weleens gaan stoppen.
Voor mij is het wel een test van mijn geloof in de mensheid, ofzoiets. Als een meerderheid (of iets dicht daarbij, dankzij hun kiessysteem) Trump opnieuw het Witte Huis binnenstemt, dan geef ik het toch wel op voor de komende jaren.
Dat gaat niet eens om politieke standpunten, hoewel die ook zwaar achterhaald zijn. Het gaat hem om de mens Trump en hoe zo iemand nooit in de buurt van een officieel ambt zou mogen komen.
De persoonlijkheid van Donald is wat het is. Maar beleid en ideologie primeren.
En dan vooral immigratie (o.a.. grensbeleid), law & order (oa. tough-on-crime), economie (oa. beperkte belastingen en pro-business), buitenlands beleid (als Amerikaan zou ik minder focus en geld willen zien stromen naar het buitenland, behalve voor zaken die een rechtstreeks positief effect hebben op de VS)
De visie van Trump op die zaken leunt dicht aan bij die van mij. Die van de democraten staat er vaak lijnrecht tegenover.
En zo denken veel Amerikanen, wat hun stem op Trump rechtvaardigt.
Dat maakt van hen nog geen “idioten”.
Men catalogeert in de MSM en op dit forum de Trump stemmers nogal vaak als simpele zielen, rednecks zoals ze in de hoofden van de “verheven” Europeanen leven, mensen zonder veel kritisch denkvermogen.
Maar dat beeld klopt helemaal niet.
Heel wat mensen bovenaan de maatschappelijke ladder (o.a.. heel wat bedrijfsleiders) stemmen op Trump.
Niet omdat hij een prachtig mens is, maar puur omwille van z’n beleidsvoorstellen en “back to normal, old-school values” visie op heel wat zaken (migratie, business, criminaliteit, …)
Ideologisch gezien mag hij van mij dus zeker winnen.
Maar of dat nu gebeurt of niet, het zal geen invloed hebben op mijn, noch jullie, dagelijks leven. Ja, zelfs in een worst case scenario waar Trump in januari plots alle steun aan Oekraine zou opzeggen.
Dus adem allemaal eens diep in en uit, relax en weg met het doemdenken.