Anno 117: Pax Romana

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
anno117.png

release: 13 november 2025
genre: city-builder
dev: Ubisoft Mainz

Verder terug in de tijd dan ooit.

You are a Roman Governor in the year 117 AD. Follow the path laid before you, or boldly question the status quo of the empire. Embark on a challenging narrative journey to build your cities where alternative paths beckon.

Journey through the little-known territories of the Roman Empire. Uncover the allure of Latium and Albion, the twin provinces under your stewardship as governor.

Your choices as a governor matter to your citizens! Will you encourage economic growth or expand your rule through dominance? Lead with rebellion or unite a diverse culture? Choose wisely, your decisions will guide them through the era of Pax Romana.

Laatst bewerkt:
Dit zou de eerste game in lange tijd zijn die ik nog eens insta-buy. Release 2025 is ook verassend snel.

Durf te wedden dat ik de grootste Anno fan ben van dit forum. Ik heb al 6700 uur in zitten en genoten van iedere minuut.

Ik had niet durven dromen dat Anno ooit een voet zou zetten in het Romeinse Rijk, maar zolang dat er een Continuous Game in zit, heb ik er alle vertrouwen in dat het goed zal komen, zeker na het sublieme parel dat Anno 1800 is. Ik heb al andere citybuilders geprobeerd die plaats vonden in het Romeinse Rijk, maar ze konden me niet bekoren.

Hopelijk wordt het minstens even goed als Anno 1800, al is dat een zeer hoge lat. Hopelijk kunnen ze de minder goede kantjes van 1800 vermijden. Voor mij waren dat de "helling" die sommige eilanden hadden (vooral opmerkelijk in Crown Falls) en het gemis van natuurrampen.

Trouwens, leuk feitje. Alle Anno games kiezen altijd cijfers die 9 uitkomen als je ze optelt. Anno 1404 => 1 + 4 + 0 + 4 = 9. Hier is dat weer hetzelfde met 117, maar het leuke feitje is dat het releaset in 2025, dat eveneens 9 uitkomt. :p

Niet bepaald fan van Ubisoft als developer maar Anno is wel een fantastische reeks waar ik sinds 1404 behoorlijk wat uurtjes dagen aan gesleten heb. Hopelijk gaan ze wel minder de DLC toer op dan bij Anno 1800, maar betwijfel het.

Hopelijk wordt het minstens even goed als Anno 1800, al is dat een zeer hoge lat.
Daar hoopt iedereen op, maar we mogen niet vergeten dat er een groot verschil is tussen Anno1800 op release en vandaag (zelfs zonder DLC). Ben ook enorm benieuwd wat ze ervan gaan maken in het Romeinse rijk om een gelijkaardige groei in bevolkingslagen te kunnen creëren.

Krijg er direct zin van om nog eens een potje A1800 op te starten vanavond.

De eerste screens.

We have just mentioned that we made significant progress on the islands in the past months. So, as a little (early) Christmas present, we’re excited to give you a first small look at the world of Anno 117: Pax Romana with some early screenshots of the two provinces: Latium and Albion!

Keep in mind these screenshots have been taken from a work-in-progress version of the game and do not reflect the final quality of the game.

ss_7aa5f3deb184e3679013df7f7128b09078269eb2.1920x1080.jpg

Als ik zoiets zie krijg ik heel veel schrik voor mijn pc. Wetende als alles volgebouwd is dat het in Anno 1800 al puffen en blazen was met momenten

Eerste dat ik er van hoor, maar sowieso ben ik afgehaakt achter het duo map systeem.
Anno 1404 venice zou ik nog eens opstarten maar latere versies vind ik too much work met heel da ingewikkeld systeem met een settlement hier en dan 1 ergens totaal anders.

Als ik zoiets zie krijg ik heel veel schrik voor mijn pc. Wetende als alles volgebouwd is dat het in Anno 1800 al puffen en blazen was met momenten
Eerste spel waarbij ik mijn 32GB ram vol kreeg. :laugh:
Uiteindelijk speciaal voor Anno 1800 naar 64GB gegaan. Anno 117 zal dus hopelijk wel nog lukken. :unsure:
Wordt hier sowieso een day 1 aankoop.

TLDW, nog steeds geen release date, beetje gebrabbel over lore, tip van de sluier over modular ships, maar te weinig over city building. Meer te verwachten in April.

Kannie wachten vint :clap:

Durf met veel zelfvertrouwen te zeggen dat ik de grootste Anno-fan ben hier opt forum. :D

Ziet er wel goed uit. Ze hebben de succesformule van Anno 1800 precies wel duidelijk gebruikt als basis voor verder op te bouwen (gelukkig).

Terug
Bovenaan