Apenpokkenuitbraak in delen v. Europa

Jij zegt niemand maar dat artikel van dat geval op de metro geeft toch al duidelijk aan dat dit niet klopt? In mijn directe omgeving zie ik daar ook genoeg voorbeelden van. Vraag eender wie het eerste waar ze aan denken als je zegt monkeypox en wat je terugkrijgt is waarschijnlijk "homos".
Als iemand zegt dat de aarde plat is omdat ze dat op het internet gelezen heeft denk je dat iedereen dat denkt?
Is de mening van 1 persoon toonaangevend voor heel de wereld of een grote groep mensen? Als je dat 'echt' denkt dan snap ik die wokeism gekheid die momenteel rondwaart net iets beter...
Er is helemaal niets mis mee om te vragen tijdelijk wat minder te vrijen met verschillende mensen maar dat was toch al duidelijk vanaf de eerste berichtgeving over "homo puppy sexfeest"? De mensen die nu nog elke avond een andere one night stand versieren zullen dat waarschijnlijk blijven doen en alle verstandigere mensen zijn reeds een stuk voorzichtiger. Ik snap niet hoe jullie kunnen blijven volhouden dat men het probleem niet durft benoemen als men al sinds zijn intrede in europa blijft hameren op homos. Jullie posten zelf links van het WHO en zelfs progressieve kanalen als nbc die dat brengen.
Dat lijkt hier toch niet uit de antwoorden die gepost zijn. Er roept letterlijk niemand op het forum op tot meer maar er wordt hier toch serieus in een kramp geschoten bij het opperen van een meer monogaam leven.
Als jullie onder sensibilisering een argument verstaan zoals dat van KOC die apenpokken gebruikt om conservatief, judgemental en zelfs aanvallend voor monogamie te pleiten dan ben ik blij dat de communicatie aan experts wordt overgelaten die vertrekken vanuit de gezondheid van de patient en niet direct met de vinger zwaaiend uit een gevoel van morele superioriteit in de aanval gaan. Er worden hier al direct andere ziektes erbij gesleurd en dan kan je evengoed opperen dat iedereen, ook heteros, voor altijd zich moet beperken tot één vaste partner, of nog beter, geheelonthouding, want dan is het risico of verspreiding van een hele resem aan verschillende ziektes het laagst. Laat ons dus idd maar gewoon afgaan op de feiten en bijvoorbeeld dat R-getal en policy daarop baseren zonder direct in een "holier than thou" kramp te schieten.
Dat is toch geen morele superioriteit? 90% van het forum beperkt zich tot 1 partner en dat hoogstwss al jaren aan een stuk. Ik denk dat dit voor de totale wereldbevolking ook wel redelijk gelijkaardig loopt. Dat is niet 'holier than thou' dat is een goede manier om ,op dit moment, de verspreiding tegen te gaan. Later als 20% besmet is en je bij wijze van spreken op het openbaar vervoer door contact met besmette oppervlakken het vlaggen hebt dan gaat monogamie of geheelonthouding idd niet meer werken. Laat ons samen werken om niet tot zo een situatie te komen.

Niemand denkt/zegt dat het een homo ziekte is en zeker niemand denkt dat hij hiervoor immuun is. Het verspreid gewoon onder de gay community momenteel. Een oplossing hiervoor zou zijn te vragen aan deze mensen om de het wisselend partnergedrag wat terug te schroeven. Dat is nu toch niet zoveel gevraagd?
Zelfs het WHO vraagt dit nu.

95% door sexuele contacten. 3% door gewoon contact. 1% vrouwen...

Heeft corona ons nu echt niets geleerd? Antivaxxers en mensen die de regels met de voeten treden werden toch ook terecht op de vingers getikt of rechten afgenomen. Dat had toch ook een draagvlak bij de meeste mensen. Waarom is het zo moeilijk om de subgroep waar het de appenpokken rondwaart even 1 regel op te leggen/vragen zodat de hele wereld binnen een jaar niet met de gebakken peren zit? Monogaam leven voor een week of 4 lijkt me nu niet de zwaarste straf die er is. Het doen er zovelen. Zo één regel staat in schril contrast met de resem regels tijdens peak corona.

Ik weet ook dat het onrealistisch is om over heel de wereld te gaan vragen om het sexueel gedrag wat aan te passen maar als het er als gevolg van een mondiale infocampagne 60-70% toch proberen hun contacten wat te minderen krijgen we misschien dat R getal naar beneden.

https://map.monkeypox.global.health/country

24.887 cases momenteel.
Niemand zegt dat, nochtans heb ik de posts hier al gezien en geciteerd waarin er lustig wordt gestigmatiseerd.
Jij vraagt of we niks geleerd hebben van corona, maar je negeert daarin wel een heel belangrijk punt: Kom met cijfers en fatsoenlijke maatregelen, en dan zal ik geen piep geven. Sterker nog: ik ben er een groot voorstander van. Heb ik hier al talloze keren gezegd. Een verregaande, specifieke informatie- en vaccinatiecampagne, eventueel maatregelen om bepaalde bijeenkomsten tijdelijk te verbieden als het wijdverspreider wordt.

Maar voorlopig was het "hou hem in de broek", en dan kun je evengoed vragen of je van hiv niks geleerd hebt, want zo werkte het daar zelfs niet en dat was wél een soa. Dit is er geen. Of "sluit de homosauna's", zonder enige link of idee van of ze de motor zijn, zoiets moest je in corona eens voorstellen voor cafés.

Volgens alle experts zijn die doemberichten trouwens ook niet echt nodig, en hebben we hier niet te maken met een exponentiële groei zoals bij corona. Daarvoor ligt de besmettelijkheid waarschijnlijk toch (veel) te laag. Het is niet omdat het ene een virus is en het andere ook, dat alles zomaar opgaat. Waarom dat niet overlaten aan de experts?

Dus ja, we hebben een heleboel geleerd van corona. Maar ook van hiv en de (langetermijngevolgen) van het foutief stigmatiseren van een groep. Niet alleen voor die groep, maar voor de hele volksgezondheid. Daarom dat ik niet snap dat je ooit zou pleiten voor misinformatie of zou tekeergaan tegen juiste informatie in het geval van een epidemie.

Niemand zegt dat, nochtans heb ik de posts hier al gezien en geciteerd waarin er lustig wordt gestigmatiseerd.
Jij vraagt of we niks geleerd hebben van corona, maar je negeert daarin wel een heel belangrijk punt: Kom met cijfers en fatsoenlijke maatregelen, en dan zal ik geen piep geven. Sterker nog: ik ben er een groot voorstander van. Heb ik hier al talloze keren gezegd. Een verregaande, specifieke informatie- en vaccinatiecampagne, eventueel maatregelen om bepaalde bijeenkomsten tijdelijk te verbieden als het wijdverspreider wordt.

Maar voorlopig was het "hou hem in de broek", en dan kun je evengoed vragen of je van hiv niks geleerd hebt, want zo werkte het daar zelfs niet en dat was wél een soa. Dit is er geen. Of "sluit de homosauna's", zonder enige link of idee van of ze de motor zijn, zoiets moest je in corona eens voorstellen voor cafés.

Volgens alle experts zijn die doemberichten trouwens ook niet echt nodig, en hebben we hier niet te maken met een exponentiële groei zoals bij corona. Daarvoor ligt de besmettelijkheid waarschijnlijk toch (veel) te laag. Het is niet omdat het ene een virus is en het andere ook, dat alles zomaar opgaat. Waarom dat niet overlaten aan de experts?

Dus ja, we hebben een heleboel geleerd van corona. Maar ook van hiv en de (langetermijngevolgen) van het foutief stigmatiseren van een groep. Niet alleen voor die groep, maar voor de hele volksgezondheid. Daarom dat ik niet snap dat je ooit zou pleiten voor misinformatie of zou tekeergaan tegen juiste informatie in het geval van een epidemie.
Ik zou de expertise en cijfers van de WHO nu niet echt in vraag stellen. Ik lees hier wel de boodschap 'Hou hem in de broek' eerlijk gezegd.

WHO Director-General Tedros Adhanom Ghebreyesus said 98 percent of the monkeypox cases detected since the outbreaks emerged in May have been among gay, bisexual and other men who have sex with men. He called for those at risk to take steps to protect themselves.

“That means making safe choices for yourself and others, for men who have sex with men,” Tedros said. “This includes, for the moment, reducing your number of sexual partners.”

Kijk ik vind dit echt enorm fascinerend hoe hier bij sommigen een evenwichtsoefening gehouden wordt. Verander appenpokken door corona en de WHO is de authoriteit die gevolgd dient te worden. Een zweem van stigmatisatie tegen een subgroep en ho maar. Kom maar af met cijfers en fatsoenlijke maatregelen en de richtlijnen van de WHO worden vlot aan kant geschoven.
Tedros vraagt toch letterlijk om hem in de broek te houden....

Als iemand zegt dat de aarde plat is omdat ze dat op het internet gelezen heeft denk je dat iedereen dat denkt?
Is de mening van 1 persoon toonaangevend voor heel de wereld of een grote groep mensen? Als je dat 'echt' denkt dan snap ik die wokeism gekheid die momenteel rondwaart net iets beter...

Zou jij dat geloven? zoja dan zou ik die anti woke gekkigheid die momenteel rondwaart iets beter begrijpen... Zo kan je toch niet discussieren?

Dat lijkt hier toch niet uit de antwoorden die gepost zijn. Er roept letterlijk niemand op het forum op tot meer maar er wordt hier toch serieus in een kramp geschoten bij het opperen van een meer monogaam leven.

Meer wat? Er is een verschil tussen vragen tijdelijk seksueel contact te minderen om het risico van ziekte in te perken of een pleidooi te voeren voor monogamie uit ideologische afkeer tegen losbandigheid en alles wat niet "normaal" is. Dat is helemaal niet constructief. KOC en andere anti-wokes zijn terug te vinden in eender welk minderheden topic, altijd op zoek naar een stok om mee te slaan en zullen nooit maar dan ook nooit iets positiefs te zeggen hebben. Altijd zo 'bezorgd' maar enkel als ze er een negatieve draai aan kunnen geven. Ook hier is de empathie weer ver te zoeken en gaat het vooral om schuld uitdelen, minachting, waarde oordelen, dat ze ons te veel geld kosten, ... Laat de communicatie dus maar over aan de experts want dit verkoopt absoluut niet.

Ik zou de expertise en cijfers van de WHO nu niet echt in vraag stellen. Ik lees hier wel de boodschap 'Hou hem in de broek' eerlijk gezegd.

Kijk ik vind dit echt enorm fascinerend hoe hier bij sommigen een evenwichtsoefening gehouden wordt. Verander appenpokken door corona en de WHO is de authoriteit die gevolgd dient te worden. Een zweem van stigmatisatie tegen een subgroep en ho maar. Kom maar af met cijfers en fatsoenlijke maatregelen en de richtlijnen van de WHO worden vlot aan kant geschoven.
Tedros vraagt toch letterlijk om hem in de broek te houden....

Ja, en dat is de pivot waartegen nu veel commentaar komt. Dat is geen evenwichtsoefening of hypocrisie zoals je graag zou zien.
Er komt commentaar omdat dat hetzelfde is als wat gebeurde bij hiv, waarvan we de gevolgen hebben gezien: Het werkt in de praktijk zo niet (en dat was dan nog een soa) en het zorgt voor stigmatisatie en misinformatie. Diezelfde misinformatie over de ziekte waar de WHO al van in het begin probeert tegen te strijden. Daarom is die pivot van de WHO zo wenkbrauwfronsend. Dat zeg ik nu al drie keer :D Nergens stel ik daarbij de expertise en cijfers van het WHO in vraag (zoals anderen hier wel doen), integendeel. Ik stel wel de specifieke aanpak in vraag.

Daarbovenop is er nog altijd een groot verschil tussen "hou hem gewoon drie weken in de broek" en wat hier staat. Je stelt het 'per ongeluk' anders voor als wat hier gezegd werd, hè. Het is ook niet "sluit de homosauna's", het punt dat je weer negeert. Ik zeg nog in mijn post dat je het telkens opnieuw negeert, en nu doe je het weer. Sterker, je gaat op geen enkel punt in, behalve de vermeende hypocrisie voor een gotcha-post die er geen is.

Ja, en dat is de pivot waartegen nu veel commentaar komt. Dat is geen evenwichtsoefening of hypocrisie zoals je graag zou zien.
Ik zie dat niet graag.. Ik vind het fascinerend.
Er komt commentaar omdat dat hetzelfde is als wat gebeurde bij hiv, waarvan we de gevolgen hebben gezien: Het werkt in de praktijk zo niet (en dat was dan nog een soa) en het zorgt voor stigmatisatie en misinformatie. Diezelfde misinformatie over de ziekte waar de WHO al van in het begin probeert tegen te strijden.
Daarom is die pivot van de WHO zo wenkbrauwfronsend. Dat zeg ik nu al drie keer :D Nergens stel ik daarbij de expertise en cijfers van het WHO in vraag (zoals anderen hier wel doen), integendeel. Ik stel wel de specifieke aanpak in vraag.

Daarbovenop is er nog altijd een groot verschil tussen "hou hem gewoon drie weken in de broek" en wat hier staat. Je stelt het 'per ongeluk' anders voor als wat hier gezegd werd, hè. Het is ook niet "sluit de homosauna's", het punt dat je weer negeert. Ik zeg nog in mijn post dat je het telkens opnieuw negeert, en nu doe je het weer. Sterker, je gaat op geen enkel punt in, behalve de vermeende hypocrisie voor een gotcha-post die er geen is.
Wat is volgens jou een correcte manier om te sensibiliseren zonder te stigmatiseren.
Hoe zou jij het verwoorden? Welke nuances ga je leggen?

on a side note. Ik heb hier het woord homosauna nog niet in de mond genomen dus dat is een punt waar ik me niet hoef voor te verantwoorden of op te antwoorden.

Ik zie dat niet graag.. Ik vind het fascinerend.

Wat is volgens jou een correcte manier om te sensibiliseren zonder te stigmatiseren.
Hoe zou jij het verwoorden? Welke nuances ga je leggen?

on a side note. Ik heb hier het woord homosauna nog niet in de mond genomen dus dat is een punt waar ik me niet hoef voor te verantwoorden of op te antwoorden.
Nee, je hebt het woord 'homosauna' niet in de mond genomen, maar je hebt het toch wel over maatregelen nemen, sectoren sluiten en "niks geleerd uit corona", maar je gaat helemaal niet in op het feit dat dat in dit geval moet gebeuren zonder enige cijfers of link met de echte uitbraak, maar dat dat bij corona net het punt van protest was.
Je gaat ook niet in op het uitblijven van de exponentiële groei, en dat de ziekte op dat vlak ook niet te vergelijken is met corona.
En je gaat niet in op het feit dat die campagne (inclusief het conservatieve kijven) al gevoerd is voor hiv en totaal gefaald heeft, zowel op het vlak van inperken van de verspreiding, als op het vlak van stigmatisering van een groep, als op het vlak van correcte informatie verspreiden.

Goed dan dat je het woordje 'homosauna' niet in de mond hebt genomen, al de rest wel. Maar je speelt liever gotcha in plaats van echt te praten.

Wat ik een correctere manier vind om te sensibiliseren zonder te stigmatiseren, heb ik hier nog maar twintig keer gezegd en is ook wat de WHO tot het vorige persbericht heeft gedaan: Duiden op de verspreiding, duidelijk aangeven dat het geen soa is, maar op veel meer manieren dan alleen door seks doorgegeven kan worden. Dat voorzichtigheid nodig is, zeker in de gemeenschappen die getroffen zijn, en dat daar ook de vaccinaties zullen starten. Informeren (inclusief de artsen, schijnbaar), vaccineren en oproepen tot voorzichtigheid.

In Engeland hingen er trouwens in alle gaybars posters op met info + pamfletten aan de inkom.
Hier nog niks gezien eigenlijk. Vandaag mijn huisdokter eens gemaild of ik geen vaccinatie kan krijgen gezien mijn reis in september.
Benieuwd wat ze zegt.

Stel ik ben homo, en ik vertrek binnenkort naar Mykonos met enkele vrienden. Zou ik mezelf dan als risicogeval kunnen bestempelen en een vaccin kunnen aanvragen?

Indien ik naar Pattaya zou gaan, zou ik dezelfde voorzorgen nemen trouwens indien mogelijk.

Stel ik ben homo, en ik vertrek binnenkort naar Mykonos met enkele vrienden. Zou ik mezelf dan als risicogeval kunnen bestempelen en een vaccin kunnen aanvragen?
Je hoeft geen "risicogeval" te zijn om een vaccin aan te vragen. Sheldon post zelf nog dat hij gaat vragen hoe het zit.
En zijn er risicogevallen voor apenpokken? Ik weet dat niet, heb ik nog niks van gehoord in ieder geval.

Je hoeft geen "risicogeval" te zijn om een vaccin aan te vragen. Sheldon post zelf nog dat hij gaat vragen hoe het zit.
En zijn er risicogevallen voor apenpokken? Ik weet dat niet, heb ik nog niks van gehoord in ieder geval.
Ja, homo en transgender sekswerkers. Die krijgen toch een vaccin?

Ja, homo en transgender sekswerkers. Die krijgen toch een vaccin?
Ik wist niet dat er gewerkt werd met risicogroepen. Dan beantwoord je toch al je eigen vraag :)
1659429178170.png

En daar val je dan niet onder in jouw beschrijving.

Nee, je hebt het woord 'homosauna' niet in de mond genomen, maar je hebt het toch wel over maatregelen nemen, sectoren sluiten en "niks geleerd uit corona", maar je gaat helemaal niet in op het feit dat dat in dit geval moet gebeuren zonder enige cijfers of link met de echte uitbraak, maar dat dat bij corona net het punt van protest was.
Neen ik heb het gewoon over monogaam leven of sexuele contacten terugschroeven. Ik heb toch nergens gezegd dat er sectoren moeten gesloten worden. Ik denk dat je ofwel twee posters dooreen haalt of me woorden probeert in de mond te leggen. Ik geef het voordeel van de twijfel.
Je gaat ook niet in op het uitblijven van de exponentiële groei, en dat de ziekte op dat vlak ook niet te vergelijken is met corona.
En je gaat niet in op het feit dat die campagne (inclusief het conservatieve kijven) al gevoerd is voor hiv en totaal gefaald heeft, zowel op het vlak van inperken van de verspreiding, als op het vlak van stigmatisering van een groep, als op het vlak van correcte informatie verspreiden.
https://www.monkeypox.global.health/
De grafiek die ik hier zie lijkt me toch een redelijke exponentiele curve te volgen
Goed dan dat je het woordje 'homosauna' niet in de mond hebt genomen, al de rest wel. Maar je speelt liever gotcha in plaats van echt te praten.
Ik denk dat je ofwel twee posters dooreen haalt of me woorden probeert in de mond te leggen. Ik geef het voordeel van de twijfel.
Wat ik een correctere manier vind om te sensibiliseren zonder te stigmatiseren, heb ik hier nog maar twintig keer gezegd en is ook wat de WHO tot het vorige persbericht heeft gedaan: Duiden op de verspreiding, duidelijk aangeven dat het geen soa is, maar op veel meer manieren dan alleen door seks doorgegeven kan worden. Dat voorzichtigheid nodig is, zeker in de gemeenschappen die getroffen zijn, en dat daar ook de vaccinaties zullen starten. Informeren (inclusief de artsen, schijnbaar), vaccineren en oproepen tot voorzichtigheid.
Maw oproepen aan de homo gemeenschap om voorzichtiger te zijn en om te zalven zeker zeggen dat het geen soa is en dat iedereen het kan krijgen. Veel verschil zie ik niet met mijn mening.

Neen ik heb het gewoon over monogaam leven of sexuele contacten terugschroeven. Ik heb toch nergens gezegd dat er sectoren moeten gesloten worden. Ik denk dat je ofwel twee posters dooreen haalt of me woorden probeert in de mond te leggen. Ik geef het voordeel van de twijfel.

https://www.monkeypox.global.health/
De grafiek die ik hier zie lijkt me toch een redelijke exponentiele curve te volgen

Ik denk dat je ofwel twee posters dooreen haalt of me woorden probeert in de mond te leggen. Ik geef het voordeel van de twijfel.

Maw oproepen aan de homo gemeenschap om voorzichtiger te zijn en om te zalven zeker zeggen dat het geen soa is en dat iedereen het kan krijgen. Veel verschil zie ik niet met mijn mening.
Maar eindelijk. Ik zeg het nog maar 5 pagina's dat dat niet zo verschilt :) Maar dat kleine verschil is wel heel belangrijk, op korte en lange termijn.

Ik had je post inderdaad gelezen als dat je opriep voor maatregelen tegen de apenpokken zoals bij Corona (zoals KOC deed). Dat had ik fout
gelezen. Op zich nog altijd wel een redelijk... moraliserende vinger over een volledige groep terwijl dat niet zo heel gepast is tov van individuën, en een soort culpabiliseren. Bij hiv werkte dat dus al niet, en dat was een soa. Waarom zou dat nu wel werken?

Weet je wat tegen hiv goed werkt? Condooms.
Weet je wat diezelfde subset van de homogemeenschap niet meer gebruikt bij onveilige seks met wildvreemden?
Condooms, want ze gebruiken PrEP. Feit is dat dergelijk gedrag gewoon een incubator vormt waar ziekten als hiv of nu apenpokken een stevige boost kunnen krijgen. Zodat het na een tijd inderdaad ook veel meer buiten de gemeenschap kan gaan circuleren.

We hebben tijdens corona dingen gesloten op basis van veel minder solide gegevens.
Nergens zeg ik dat homoseks slecht is of dat ze dat niet mogen hebben maar dat ze hun partners tijdelijk zouden moeten terugschroeven.
Verschil is inderdaad dat ik die nuance en zachte woordjes weglaat... want als je dat gedrag qua PrEP en het weglaten van condooms ziet, dan heeft die softe aanpak duidelijk ook niet goed geholpen.

Weet je wat tegen hiv goed werkt? Condooms.
Weet je wat diezelfde subset van de homogemeenschap niet meer gebruikt bij onveilige seks met wildvreemden?
Condooms, want ze gebruiken PrEP.
Feit is dat dergelijk gedrag gewoon een incubator vormt waar ziekten als hiv of nu apenpokken een stevige boost kunnen krijgen. Zodat het na een tijd inderdaad ook veel meer buiten de gemeenschap kan gaan circuleren.

We hebben tijdens corona dingen gesloten op basis van veel minder solide gegevens.
Nergens zeg ik dat homoseks slecht is of dat ze dat niet mogen hebben maar dat ze hun partners tijdelijk zouden moeten terugschroeven.
Verschil is inderdaad dat ik die nuance en zachte woordjes weglaat... want als je dat gedrag qua PrEP en het weglaten van condooms ziet, dan heeft die softe aanpak duidelijk ook niet goed geholpen.
En door je ongenuanceerde post die veel te kort door de bocht gaat en veralgemeent, maak je uitspraken die stigmatiseren en niet kloppen.
Nu ook weer. Een wilde claim die vooral vingerwijzend is maar alle onderbouwing mist: https://www.aidsmap.com/news/nov-2020/how-prep-users-decide-whether-use-condoms

Nee, dat denk ik niet echt. Dat zeg ik dus ook al herhaaldelijk, maar je wilt het niet lezen.
Echter denk ik wel dat desinformatie (zoals hier in het begin van dit topic, waarop ik dus reageerde) voor grote problemen kan zorgen. Nu en later.

Die bewijzen zijn er al:
“Hoe kan ik het krijgen als ik geen homo ben? De overheid heeft gezegd dat het alleen de homo's zijn die besmet raken.”

:unsure:

En door je ongenuanceerde post die veel te kort door de bocht gaat en veralgemeent, maak je uitspraken die stigmatiseren en niet kloppen.
Nu ook weer. Een wilde claim die vooral vingerwijzend is maar alle onderbouwing mist: https://www.aidsmap.com/news/nov-2020/how-prep-users-decide-whether-use-condoms

En in welk opzicht spreekt die link mij tegen?

In certain instances, participants felt that they needed to use condoms in addition to PrEP. This was occasionally the case with steady partners (6% of the time for event-driven PrEP users and 3% for daily users) but was seen more frequently with casual partners, especially unknown casual partners (21% of the time for event-driven PrEP users and 20% for daily users).

Ik lees dat als ongeveer 20% verstandige mensen die als ze geen vaste partner hebben naast PrEP ook een condoom gebruiken, en dus logischerwijs 80% die dat niet doet? Vanaf welk percentage onverantwoord gedrag mag je wél vingerwijzen?

Erg dan dat zoiets in het nieuws kan komen, zeker in een fatsoenlijke krant. En HLN mag hiervoor serieus de bonen fretten.
Natuurlijk was dat nu wel maar één voorbeeldje van waarom misinformatie over een ziekte gevaarlijk kan zijn, ik neem aan dat je het daar wel mee eens bent?

En in welk opzicht spreekt die link mij tegen?
Ik lees dat als ongeveer 20% verstandige mensen die als ze geen vaste partner hebben naast PrEP ook een condoom gebruiken, en dus logischerwijs 80% die dat niet doet? Vanaf welk percentage onverantwoord gedrag mag je wél vingerwijzen?
Ik ga jouw bewijzen niet leveren, hè. Ik laat de eerste studie zien die ik vind, die al aangeeft dat het niet "dezelfde subset van de homogemeenschap" is. De rest van je claims mag je zelf bewijzen.

En als het daarna in de andere gemeenschappen gaat circuleren zijn die even onvoorzichtig, maar blijf je vingerwijzen naar de homo's.

Terug
Bovenaan