zwarten
Well-known member
Als iemand zegt dat de aarde plat is omdat ze dat op het internet gelezen heeft denk je dat iedereen dat denkt?Jij zegt niemand maar dat artikel van dat geval op de metro geeft toch al duidelijk aan dat dit niet klopt? In mijn directe omgeving zie ik daar ook genoeg voorbeelden van. Vraag eender wie het eerste waar ze aan denken als je zegt monkeypox en wat je terugkrijgt is waarschijnlijk "homos".
Is de mening van 1 persoon toonaangevend voor heel de wereld of een grote groep mensen? Als je dat 'echt' denkt dan snap ik die wokeism gekheid die momenteel rondwaart net iets beter...
Dat lijkt hier toch niet uit de antwoorden die gepost zijn. Er roept letterlijk niemand op het forum op tot meer maar er wordt hier toch serieus in een kramp geschoten bij het opperen van een meer monogaam leven.Er is helemaal niets mis mee om te vragen tijdelijk wat minder te vrijen met verschillende mensen maar dat was toch al duidelijk vanaf de eerste berichtgeving over "homo puppy sexfeest"? De mensen die nu nog elke avond een andere one night stand versieren zullen dat waarschijnlijk blijven doen en alle verstandigere mensen zijn reeds een stuk voorzichtiger. Ik snap niet hoe jullie kunnen blijven volhouden dat men het probleem niet durft benoemen als men al sinds zijn intrede in europa blijft hameren op homos. Jullie posten zelf links van het WHO en zelfs progressieve kanalen als nbc die dat brengen.
Dat is toch geen morele superioriteit? 90% van het forum beperkt zich tot 1 partner en dat hoogstwss al jaren aan een stuk. Ik denk dat dit voor de totale wereldbevolking ook wel redelijk gelijkaardig loopt. Dat is niet 'holier than thou' dat is een goede manier om ,op dit moment, de verspreiding tegen te gaan. Later als 20% besmet is en je bij wijze van spreken op het openbaar vervoer door contact met besmette oppervlakken het vlaggen hebt dan gaat monogamie of geheelonthouding idd niet meer werken. Laat ons samen werken om niet tot zo een situatie te komen.Als jullie onder sensibilisering een argument verstaan zoals dat van KOC die apenpokken gebruikt om conservatief, judgemental en zelfs aanvallend voor monogamie te pleiten dan ben ik blij dat de communicatie aan experts wordt overgelaten die vertrekken vanuit de gezondheid van de patient en niet direct met de vinger zwaaiend uit een gevoel van morele superioriteit in de aanval gaan. Er worden hier al direct andere ziektes erbij gesleurd en dan kan je evengoed opperen dat iedereen, ook heteros, voor altijd zich moet beperken tot één vaste partner, of nog beter, geheelonthouding, want dan is het risico of verspreiding van een hele resem aan verschillende ziektes het laagst. Laat ons dus idd maar gewoon afgaan op de feiten en bijvoorbeeld dat R-getal en policy daarop baseren zonder direct in een "holier than thou" kramp te schieten.
Nergens stel ik daarbij de expertise en cijfers van het WHO in vraag (zoals anderen hier wel doen), integendeel. Ik stel wel de specifieke aanpak in vraag.