Arbitrage

Beeld gezien waarbij het handspel van Deleaney buiten het strafschop is , dus het kan zijn dat ze daar ook al fout zitten :P

De ref is in 1e instantie gaan kijken voor sor en laat hertrappen.

Nadien is hij niet meer gaan kijken

En wat met deze regel? Hoe interpreteer jij dit:

als spelers van beide ploegen een overtreding begaan, dan wordt de strafschop
hernomen tenzij èèn speler een zwaardere overtreding begaat.

Komt uit regels van het voetbalspel 23/24 van de kbvb en voetbal Vlaanderen

Edit: Nevermind dat is als het is voor de bal getrapt is

Edit2: wat hier dus eigenlijk ook wel het geval is. Ze zijn al in de 16 voor Heynen de bal raakt
Ze lopen allebei te vroeg in, hoe kan men hier nu een zwaardere overtreding in begaan? Lijkt me nu hier niet van toepassing dus.

Beeld gezien waarbij het handspel van Deleaney buiten het strafschop is , dus het kan zijn dat ze daar ook al fout zitten :p
Screenshot-20231224-092401.png

't is nipt maar denk idd geen penalty.

1: de bal lijkt daar nog niet getrapt.
2: het is niet omdat hij niet binnen de baklijn staat dat zijn hand er niet binnen is, hij leunt toch duidelijk achteruit?

Enfin, dit beeld geeft allesbehalve uitsluitsel daarover.
Vind ik ook. Op dit beeld ziet ge dat niet. Ik vind wel dat de penalty licht gegeven is. Het is weer een fase die ze de ene keer fluiten en de andere keer niet

Hoezo licht, als dat binnen de 16 is is dat toch gewoon een terechte penalty? Verdediger haalt voordeel uit handspel en hij schiet em niet tegen zijn eigen hand aan. Of is die handsregel weer veranderd?

Dat is toch gewoon een fase die altijd gegeven wordt? Hell ik herinner me zelfs discussies dat ze zo'n penalty geven als dat gebeurd terwijl de speler die schiet niet in een kansrijke positie staat en dat dat eigenlijk een te zware straf is.

Laatst bewerkt:
Ofwel zag de VAR niet dat de Anderlecht spelers in de 16 meter liepen (lijkt me onwaarschijnlijk) en dan is het een menselijke fout zoals in KV Mechelen - Club Brugge ofwel werd het reglement verkeerd toegepast en dan zitten we met een situatie zoals in Virton - Beerschot een paar jaar geleden.

Ik denk dat Genk op basis van dat precedent wel kan pleiten dat de match herspeeld dient te worden.

Voor zij die het niet (meer) weten, 4 jaar geleden speelden Virton en Beerschot tegen elkaar, waarbij 10 minuten voor het einde een vrije trap voor Virton binnengetrapt werd maar waarbij de scheidsrechter de Beerschot defensie nog op de juiste afstand aan het zetten was. Gezien in zulke situaties het spel enkel hervat mag worden middels scheidsrechterlijk signaal en dat niet gebeurde (en de scheidsrechter tijdens de zitting ook aangaf dat hij van mening was dat dat niet moest), heeft het BAS beslist dat de regels verkeerd toegepast werden en de match daardoor herspeeld diende te worden.

Er is dus precedent om een match te herspelen bij verkeerde toepassingen van het reglement.

Dus eigenlijk als Genk hierdoor in po2 belandt dan heeft rsca nog steeds geen topper gewonnen :wink:
Of hoe je je in bochten moet wringen om te kunnen zeggen dat Anderlecht nog steeds geen topper gewonnen heeft én dan nog factueel onjuist bent gezien Anderlecht in het begin van het seizoen al van de kampioen gewonnen heeft :wink:

Hoezo licht, als dat binnen de 16 is is dat toch gewoon een terechte penalty? Verdediger haalt voordeel uit handspel en hij schiet em niet tegen zijn eigen hand aan. Of is die handsregel weer veranderd?

Dat is toch gewoon een fase die altijd gegeven wordt? Hell ik herinner me zelfs discussies dat ze zo'n penalty geven als dat gebeurd terwijl de speler die schiet niet in een kansrijke positie staat en dat dat eigenlijk een te zware straf is.
Als ze dat overal fluiten zeg ik ja. Maar dat is niet altijd het geval

Terug
Bovenaan