ARC Raiders

ARC Raiders

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
arc.png

release: 30 oktober 2025
genre: extraction shooter, third person
dev: Embark Studios

Van een ex-Battlefield team.

In ARC Raiders, gameplay flows between the surface ruled by lethal machines, and the vibrant underground society of Speranza. Craft, repair, and upgrade your gear in the safety of your own workshop, before venturing topside to scavenge the remnants of a devastated but beautiful world. Play solo or in parties up to three, navigating the constant threat of ARC's machines and the unpredictable choices of fellow survivors. In the end, only you decide what kind of Raider you are - and how far you’ll go to prevail.

Explore four distinct maps at launch, with more to be revealed as the underground society evolves and expands its reach. Each destination carries the weight of a world twice-destroyed, and the scars of conflicts both old and new.

Wordt dan toch niet free-to-play.

ARC Raiders is an upcoming PvPvE third-person action-survival shooter launching in 2025 for $40 USD on PC via Steam and Epic Game Store, PlayStation 5, Xbox Series X|S, and Nvidia GeForce Now.Signing up for Playtesting on Steam for an opportunity to join the first public Tech Test, scheduled for October 24-27, 2024.

Nieuwe beta van 30 april tot 4 mei, nu ook op console:

https://id.embark.games/id/playtest-sign-in

Running from April 30 to May 4, Tech Test 2 gives players across PC and—now for the first time—consoles (PlayStation 5 and Xbox Series X|S) a chance to explore the lethal wilderness of the Rust Belt, battle ARC machines, and scavenge for high-stakes loot in the game’s expansive player-versus-player-versus-environment sandbox.

Zopas tegengekomen.

Zag er interessant genoeg uit om mijn aandacht te trekken, ondanks ik niet echt iets heb met extraction shooters. Heb nog snel een aanvraag ingediend om aan de playtest te kunnen deelnemen, al vrees ik wel dat ik te laat ben.

Tech Test 2 is now open!

Laatst bewerkt:
Tussen 17 en 19 oktober een laatste publieke test.

From October 17th-19th, we’re running a three-day Server Slam Open Test. It’s one final opportunity to get your hands on ARC Raiders before launch. Get your Squad together and mark your calendars. The Rust Belt is calling!

No codes this time. Everyone’s welcome. The Server Slam will be live on all platforms (Steam, Epic Games, PS5, Xbox X|S) and access will roll out slowly on day one. Progress made during the Slam will not carry over to the launch version of the game. Participating Raiders will, however, get a Server Slam Exclusive backpack to always signify that they were part of this historic moment, delivered to you after purchasing the full game at launch.

Playtest niet mogen meedoen, en u geen tijd :(

Blijft mijn aandacht trekken, maar zonder gespeeld te hebben weet ik niet of het iets voor mij zal zijn. Ben normaal niet zo voor de extraction shooters en vrienden waarmee ik samen speel ook niet. Jammer dat het altijd een PvPvE is en er geen PvE mode in zit (zou mij over de streep trekken denk ik).

Playtest paar uur gespeeld en toch wel een goed game indien extraction shooters je ding zijn.
Loopt ook soepel terwijl de graphics ook nog eens dik in orde zijn. En ik zit niet met top tier hardware in mijn pc.

Natuurlijk ben ik weer veel te voorzichtig en niet assertief genoeg wanneer ik in pvp beland, dus na een goeie run toch iedere keer nog afgeknald worden als de extraction lift ariveert... 'panieeeekkk en duud!'

Toch fun :)

Ook eens getest, het eerste dat mij opviel was hoe lelijk en gelimiteerd die character creator was, kon daar nu eens echt niks degelijks uit krijgen :unsure:
Het spel zelf is wel beter dan ik had verwacht, geweldige sfeer, geluid en muziek, het draait echt vlot en de gameplay zit goed.

Hier ook wel wat gespeeld tijdens server slam, tarkov e.d. heeft me nooit echt kunnen overtuigen, maar dit was voor mij gewoon top.
Grote division-fan gameplay wise, vandaar waarschijnlijk ook dat dit me zo aanspreekt.
Instant pre-order hier geweest, dus ik kijk uit naar meer bij de release!

Een van de weinige games waar ik tbh op pc nog zo een smoothe ervaring recent gehad heb. 0 tweaks nodig, grafisch gewoon dik in orde, en gameplay wise eveneens top. Meer van dit!

Hier ook wel wat gespeeld tijdens server slam, tarkov e.d. heeft me nooit echt kunnen overtuigen, maar dit was voor mij gewoon top.
Grote division-fan gameplay wise, vandaar waarschijnlijk ook dat dit me zo aanspreekt.
Instant pre-order hier geweest, dus ik kijk uit naar meer bij de release!

Een van de weinige games waar ik tbh op pc nog zo een smoothe ervaring recent gehad heb. 0 tweaks nodig, grafisch gewoon dik in orde, en gameplay wise eveneens top. Meer van dit!
Ik kijk er ook echt naar uit, spel stond totaal niet op mijn radar maar hoe meer ik de beta speelde hoe beter ik het begon te vinden. Voelt echt aan als een next-gen extraction shooter en vooral enorm sfeervol. (die night raids :love:)

Is released ondertussen.
Als er nog mensen aan twijfelen zijn, op instant gaming nog 10 euro goedkoper dan op steam zelf.

Ze hebben sinds de laatste playtest ook een aanpassing gedaan als je als solo player queued je enkel tegen andere solo players uitkomt.
Ben ik blij om.
Ik speel dit vooral solo en nu kon ik ook meer genieten van dit spel zonder dat er een team op mijn nek zit :)
8 runs gedaan, 6x kunnen extracten met full inventory. Quests kunnnen doen en levellen was nu ook makkelijker.
En dat allemaal telkens met de 'free loadout', dus nog niets moeten verspillen van eigen wapens of upgrades die in mijn stash zitten.
En door die 8 runs al de meerderheid van mijn crafting tables kunnen zetten in de base.

Je kan natuurlijk nog altijd beslissen om andere spelers niet te killen en toch samen targets achterna te gaan, maar dat is nu toch eerder uitzondering dan regel als solo queuer.

Laatst bewerkt:
In solo queue lijkt iedereen toch een stuk vriendelijker dan wanneer ik met een party speel, toch al regelmatig met randoms zitten looten en extracten of dat we gewoon langs elkaar door wandelen en dan onze eigen weg uit gaan. Denk dat dit met de tijd wel gaat veranderen als iedereen fully geared is, voorlopig zit iedereen nog te questen of loot te verzamelen

Terug
Bovenaan