Armagedda - Only True Believers

tgoh, power and fantasy metal luister ik veel.
En de oude gekende heavy metal groepen zoals Iron maiden, Manowar, Deep Purple, etc.
Maar die zijn dus allemaal redelijk verstaanbaar :p
Ik verwacht megaveel haat bij een album van Avantasia maar het wordt steeds verleidelijker eerlijk gezegd. :unsure:

Wat schrijft ge toch altijd fijn, @Avondland!

Ik heb het zonet opgezet, als devoot christen kan ik uiteraard de lyrics niet goedkeuren, en ik heb ze zelfs opgezocht om te kijken of de dingen die ik verstond ook wel goed verstaan werden. Ik wist niet of ik dit nu serieus moest nemen of niet voor het lezen van de posts in deze thread ("To my art of undead human corpse sculpture" bijvoorbeeld, allez ja, wat moet ge daarmee), en ook de manier waarop die mens die dingen gromt doet me eerder neigen naar een parodie zonder u hier te willen afvallen ... maar ik ken er dus absoluut niets van. Van al die bands die toppers als Sond of Nahrtent opnoemen heb ik nog nooit gehoord, dus geen idee, ik weet het gewoon niet.

Qua muziek best nog doenbaar verder eigenlijk, veel meer dan verwacht. Ik kan niet zeggen dat ik dit goed vind, maar ook niet slecht. De stukken waar wat melodie of variatie inzit zijn beluisterbaar, al vind ik wel dat, zoals al meerdere keren gezegd is door anderen, er wel veel dezelfde stukken inzitten om de boel te vullen. Maar als gij dan zegt dat dat eerder aan mijn ongetrainde oren als luisteraar ligt, geloof ik u meteen. Zet hier een andere zang op en iets meer variatie en ik klasseer dit, als ongetrainde luisteraar en totale noob in het indelen in genrehokjes, gewoon onder metal, denk ik. Ik ga het me mezelf en jullie ook besparen van nummer per nummer te beschrijven, het gaat nogal veel dezelfde beschrijving zijn.

Ik moet ook toegeven dat ik opgelucht ben dat het slechts één album is. Ik kan me niet inbeelden dat ik door die hele discografie zou moeten gaan, maar zo één plaat van nog geen drie kwartier in het kader van dit concept is ideaal. Ik zou er anders nooit mee in aanraking komen, en soms moet ge bepaalde zaken toch eens gehoord hebben he. De eerste twee nummers heb ik trouwens twee keer gehoord omdat ik de Youtubevideo in deze thread had gestart en dan domweg naar een ander subforum klikte en opnieuw op mijn GSM moest starten.

Ik heb hier platen van [...] Nattefrost liggen
Straf man, ik kende @Nattefrost oprecht enkel van het voetbalsubforum. :laugh:

De buren zijn overigens rasechte christenen.
Doe ze de groeten van me.

not sure of dit antwoord als grap of als steek bedoeld is.
anyway, ik heb het toch duidelijk niet over de tekst? Om eerlijk te zijn: die versta ik zelf niet. :p Maar dat hoeft voor mij zelfs niet: ik luister naar chinese, mongoolse en japanse muziek: dan versta ik er ook geen kneit van, maar kan er toch van genieten. Het gaat me hier om dat geforceerde raspige geluid. Het is gewoon niets voor mij. En dat is my loss, want het instrumentale gedeelte kan ik wel smaken.
Dat is een vorm van theatraliteit, net zoals operastemmen. Het past ook bij de razernij en algehele soundscape van het genre. Er is aardig wat black metal met heldere zang in, trouwens.

Ik had deze nog niet geluisterd, zo'n plaat brengt mij echt terug naar mijn +-16 jaar toen ik hiervoor direct op de eerste rij zou gestaan hebben. Ondertussen is de smaak wel wat breder geworden maar af en toe hou ik hier nog wel van. De beste stukken voelen heel A Blaze in the Northern Sky aan, nooit een slechte zaak. Ik vind de productie bijna perfect voor de stijl. Vuil genoeg maar geen Nattens Madrigal toestanden (een klassieker die voor mij helaas onluisterbaar is).

die Nattefrost cd bevat nummers zoals "Ein Kleine Arschmuzick" waarop je die kerel hoort schijten.
Euh, niets mee te maken. :unsure:

Straf man, ik kende @Nattefrost oprecht enkel van het voetbalsubforum. :laugh:
Dat is toch echt al even geleden. :)

Nattens Madrigal vind ik ook maar niets, zoals je aangeeft is dat onbeluisterbaar. Een ranzige productie die me wél bevalt is die van de split van Vlad Tepes met Belketre. Vooral het nummer Drink the poetry of the celtic disciple van Vlad Tepes is daarin meesterlijk. Helaas kan je dat nummer alleen maar in een slechtere versie vinden op het internet, wat jammer is. Moet zowat mijn favoriet black metalnummer zijn. Ik heb de goede versie gelukkig nog wel liggen hier.

Daarom dat de productie van het hier gepresenteerde Armagedda-album gewoon in orde is. Genoeg voorbeelden op internet te vinden van waanzinnig slecht geproduceerde kvlt black metal.

Genoeg voorbeelden op internet te vinden van waanzinnig slecht geproduceerde kvlt black metal.
Is het niet pas kvlt als je je gitaar versterkt op een transistorradio (met de knop op 11) en dat dan op te nemen met een micro van 2 euro? :unsure:

e8d9513dc423cfbe60d0615a06d60342.jpg

Dit denk ik. Dit kan echt een zwart wit foto zijn van een hoop spaghetti die op een zwarte tafel is gevallen ( geen idee wat de bandnaam is)
Da's barasabian hills.

Wat betreft het album. Je hebt een van mijn all time favorites gekozen. Ik verga helaas van het werk dus ga ik deze avond nog eens mijn tijd nemen om alles te overlopen.

Maar prachtige keuze!

En hoe moet je dat dan lezen? Van links naar rechts? Boven naar onder? Diagonaal? Die 3 tegelijk?
Alle, ge ziet dat toch opt zicht?

Nee, ik wist dat alleen maar omdat ik paar cd's van liggen heb. De bedoeling van dat logo is dat het de wortels van bomen en planten voorstelt. Natuur is zo wat het thema van die band.

Gezien ik het allemaal zo slecht nog niet vond en de helft van de kenners hier meer fan zijn van de opvolger heb ik die ook eens opgelegd.
Ik ben eerlijk gezegd niet onder de indruk :)
Die klinkt me veel platter eerlijk gezegd. De ruwheid en agressie is hier wat weg, terwijl de crappy vocals wel zijn gebleven, dus dat doet me veel minder. Ook heel wat minder schwung.

Ik kan dus enkel concluderen dat 95% vh genre nooit mijn ding gaat zijn :)

Ik had ergens anders gepost dat ik hiermee voor het eerst deftig geluisterd heb naar een black metal album. De reactie was: "of all the bm to listen to"

Care to comment, @Avondland ?

Ik had ergens anders gepost dat ik hiermee voor het eerst deftig geluisterd heb naar een black metal album. De reactie was: "of all the bm to listen to"

Care to comment, @Avondland ?
Ik denk dat dit album, ondanks sommige cliché-elementen, niet de cliché black metal is met blastbeatfestijnen en een haast ondoordringbare wall of sound. Ik haalde in een eerdere comment de diversiteit van het genre aan, want vaak denken leken vrij eendimensionaal over het genre. Want een Dimmu Borgir, dat op live concerten er soms een heel symfonisch orkest bijhaalt, is evengoed black metal als een Urfaust die met een zeer minimalistische setting met amper 2 man een haast intoxicerende sfeer kunnen oproepen. Dit album van Armagedda werd in dit topic omschreven als een Motörhead met corpsepaint en hoewel er betere voorbeelden van black 'n roll zijn verklaart dat misschien waarom je verder bent geraakt met dit album dan eerst gedacht.

Was dit de comment die je had gehoopt of slaag ik de bal mis?

Als je eens rondkijkt op Graspop (dat is dan nog het meest mainstream van alle metal festivals) moet je wel toegeven dat ze het zichzelf aandoen imo. Ik snap niet dat je die kledij nodig hebt om u metal te voelen. Een bandshirt tot daar aan toe, daar hebt ge geen last van ook, maar zo een lange lederen jas en vijf kilo aan studs in het midden van de zomer, dat draag je toch enkel en alleen om u interessant te maken? Laat staan corpse paint waar ge een paar uur werk aan hebt.

Voor een scene die zogezegd draait rond "uzelf zijn" en "niet conformeren", vind ik dat behoorlijk belachelijk als 90% van dat volk er dan exact hetzelfde bij loopt. Al helemaal als dat dan de meest onpraktische kledij is die ge kunt bedenken. Ik ben op festivals en concerten precies altijd de enige die kleren draagt voor het gemak en niet om KIJK NAAR MIJN IDENTITEIT te communiceren. Ik lees daar vooral een enorme onzekerheid in.

Ik overdrijf een beetje maar dat is wel mijn algemeen gevoel. :tongue:
Ik stoor of analyseer dat eigenlijk totaal niet op graspop. Integendeel vind het zalig dat er daar net zoveel verschillende types rondlopen. Vikings, roze unicorn, Jack Sparrow, Picachu, Kilts op 5 minuten tijd zien passeren terwijl jezelf met neutrale kledij op de wij zit te genieten met een pint in de hand. Top

Ik denk dat het vooral voor vele een moment is waar ze uit hun dagelijkse sleur stappen. En dit moment willen ze ten volle beleven.

Eerste keer dat ik deze cd integraal beluister. I dig it, thanks! Niet mijn meest beluisterde subgenre binnen metal maar ooit erin gestapt via Immortal, Satyricon, COF etc. Vooral live kan ik van dit genre genieten.

Terug
Bovenaan