Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield
Well-known member
Voila, grunts zijn cool maar blackmetalvocals klinke echt alsof ge zwavelzuur door u stembanden hebt gejaagd en da dan terug uitkotst
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Grunts klinken als een bulldog met muilkorf op steroïden en met gedragsproblemen.Voila, grunts zijn cool maar blackmetalvocals klinke echt alsof ge zwavelzuur door u stembanden hebt gejaagd en da dan terug uitkotst

Ik verwacht megaveel haat bij een album van Avantasia maar het wordt steeds verleidelijker eerlijk gezegd.tgoh, power and fantasy metal luister ik veel.
En de oude gekende heavy metal groepen zoals Iron maiden, Manowar, Deep Purple, etc.
Maar die zijn dus allemaal redelijk verstaanbaar![]()

net even geluisterd: ge hebt mijn zegen.Ik verwacht megaveel haat bij een album van Avantasia maar het wordt steeds verleidelijker eerlijk gezegd.![]()
Straf man, ik kende @Nattefrost oprecht enkel van het voetbalsubforum.Ik heb hier platen van [...] Nattefrost liggen

Doe ze de groeten van me.De buren zijn overigens rasechte christenen.
Dat is een vorm van theatraliteit, net zoals operastemmen. Het past ook bij de razernij en algehele soundscape van het genre. Er is aardig wat black metal met heldere zang in, trouwens.not sure of dit antwoord als grap of als steek bedoeld is.
anyway, ik heb het toch duidelijk niet over de tekst? Om eerlijk te zijn: die versta ik zelf niet.Maar dat hoeft voor mij zelfs niet: ik luister naar chinese, mongoolse en japanse muziek: dan versta ik er ook geen kneit van, maar kan er toch van genieten. Het gaat me hier om dat geforceerde raspige geluid. Het is gewoon niets voor mij. En dat is my loss, want het instrumentale gedeelte kan ik wel smaken.
Tip ?Er is aardig wat black metal met heldere zang in, trouwens.
Tip ?
Euh, niets mee te maken.die Nattefrost cd bevat nummers zoals "Ein Kleine Arschmuzick" waarop je die kerel hoort schijten.

Dat is toch echt al even geleden.Straf man, ik kende @Nattefrost oprecht enkel van het voetbalsubforum.![]()

Is het niet pas kvlt als je je gitaar versterkt op een transistorradio (met de knop op 11) en dat dan op te nemen met een micro van 2 euro?Genoeg voorbeelden op internet te vinden van waanzinnig slecht geproduceerde kvlt black metal.

Da's barasabian hills.![]()
Dit denk ik. Dit kan echt een zwart wit foto zijn van een hoop spaghetti die op een zwarte tafel is gevallen ( geen idee wat de bandnaam is)
En hoe moet je dat dan lezen? Van links naar rechts? Boven naar onder? Diagonaal? Die 3 tegelijk?Da's barasabian hills.
Alle, ge ziet dat toch opt zicht?En hoe moet je dat dan lezen? Van links naar rechts? Boven naar onder? Diagonaal? Die 3 tegelijk?

Ik denk dat dit album, ondanks sommige cliché-elementen, niet de cliché black metal is met blastbeatfestijnen en een haast ondoordringbare wall of sound. Ik haalde in een eerdere comment de diversiteit van het genre aan, want vaak denken leken vrij eendimensionaal over het genre. Want een Dimmu Borgir, dat op live concerten er soms een heel symfonisch orkest bijhaalt, is evengoed black metal als een Urfaust die met een zeer minimalistische setting met amper 2 man een haast intoxicerende sfeer kunnen oproepen. Dit album van Armagedda werd in dit topic omschreven als een Motörhead met corpsepaint en hoewel er betere voorbeelden van black 'n roll zijn verklaart dat misschien waarom je verder bent geraakt met dit album dan eerst gedacht.Ik had ergens anders gepost dat ik hiermee voor het eerst deftig geluisterd heb naar een black metal album. De reactie was: "of all the bm to listen to"
Care to comment, @Avondland ?
maar het lijkt allemaal zo hard op elkaar of ligt dat aan mij?![]()
Ik stoor of analyseer dat eigenlijk totaal niet op graspop. Integendeel vind het zalig dat er daar net zoveel verschillende types rondlopen. Vikings, roze unicorn, Jack Sparrow, Picachu, Kilts op 5 minuten tijd zien passeren terwijl jezelf met neutrale kledij op de wij zit te genieten met een pint in de hand. TopAls je eens rondkijkt op Graspop (dat is dan nog het meest mainstream van alle metal festivals) moet je wel toegeven dat ze het zichzelf aandoen imo. Ik snap niet dat je die kledij nodig hebt om u metal te voelen. Een bandshirt tot daar aan toe, daar hebt ge geen last van ook, maar zo een lange lederen jas en vijf kilo aan studs in het midden van de zomer, dat draag je toch enkel en alleen om u interessant te maken? Laat staan corpse paint waar ge een paar uur werk aan hebt.
Voor een scene die zogezegd draait rond "uzelf zijn" en "niet conformeren", vind ik dat behoorlijk belachelijk als 90% van dat volk er dan exact hetzelfde bij loopt. Al helemaal als dat dan de meest onpraktische kledij is die ge kunt bedenken. Ik ben op festivals en concerten precies altijd de enige die kleren draagt voor het gemak en niet om KIJK NAAR MIJN IDENTITEIT te communiceren. Ik lees daar vooral een enorme onzekerheid in.
Ik overdrijf een beetje maar dat is wel mijn algemeen gevoel.![]()