Dit is de eerste keer dat ik naar iets zwaarder luister dan Iron Maiden denk ik
Ik heb mijn paardenkleppen afgezet want normaal zou ik dit gewoon al klasseren onder "geen interesse en zal ik nooit beluisteren", maar aangezien Avondland hier veel werk ingestoken heeft en op de koop toe nog eens heel overtuigend (en geliefd

) is, heb ik de sprong gewaagd!
Je oren moeten hier wel wat aan wennen als je dat niet gewoon bent. De eerste reactie was dan ook dat er veel te veel gebeurt, dat het te druk is en dat het te luid is. Na een minuutje of tien heb ik het dan wel wat luider kunnen zetten
Velen hebben het al gezegd, maar het meest off-putting is gewoon de stem, het is moeilijk om dat altijd serieus te nemen. Maar na het lezen van onderstaande post snap ik het eigenlijk wel, en stoort het mij minder. Het klinkt ook heel logisch als je het zo bekijkt.
Los van mijn initiële opmerkingen over de zang vond ik het eigenlijk vrij leuk en goed. Ik heb het album ondertussen nog eens beluisterd, dat had ik echt niet zien aankomen.
Als je inderdaad wat dieper probeert te luisteren, komen die melodieën soms bovendrijven.
Tot mijn verbazing kon ik dit ook probleemloos beluisteren tijdens mijn werkuren. Ik had verwacht dat ik mij helemaal niet zou kunnen concentreren met dit type muziek, maar er zit daar precies een soort
drone in waardoor het voor mij best nog aangenaam is om mee te werken.
Ik was wel een beetje op het verkeerde spoor gezet want ik had precies toch echt wel
swing verwacht (

), ik keek al uit naar een soort jazz-vibe in de black metal. Oh sweet summer child
Al bij al is dit voor mij echt wel geslaagd! Ik kende niets van dit genre en I was prepared to hate it, maar het viel zeer goed mee. Bedankt Avondland!
Ik heb dan uiteindelijk zelfs eens Ulver - Bergatt opgelegd omdat ik wou weten hoe andere black metal met heldere zang klinkt, zo ver is het al gekomen

Maar God, dat is echt een wereld van verschil. Niet enkel qua zang maar gewoon qua sound en gevoel en sfeer.