context: onderstaand was een post die in ergernissen topic werd gepost, niet de bedoeling om een hele thread mee te starten
Die attitude van sommige mensen die latijn deden in’t middelbaar toch. Ik weet dat er 6 jaar lang in hun hersentjes wordt gepompt dat ze de slimste kindjes van de stad zijn en dat ze voorbestemd zijn voor een masterdiploma en daarna een glorieus leven, maar jezus. Lees ik nu een relaas van zo’n 18-jarige dat ze boos is dat TSO’ers ook naar de unief gaan, want die zouden volgens haar het beroep moeten doen waarvoor ze dienen volgens hun richting, in de plaats van ook naar de universiteit te gaan en daar te zorgen dat ASO’ertjes zoals zij meer concurrentie gaan hebben op de arbeidsmarkt later. Wat kweken ze daar voor onuitstaanbare ettertjes soms.
Die attitude van sommige mensen die latijn deden in’t middelbaar toch. Ik weet dat er 6 jaar lang in hun hersentjes wordt gepompt dat ze de slimste kindjes van de stad zijn en dat ze voorbestemd zijn voor een masterdiploma en daarna een glorieus leven, maar jezus. Lees ik nu een relaas van zo’n 18-jarige dat ze boos is dat TSO’ers ook naar de unief gaan, want die zouden volgens haar het beroep moeten doen waarvoor ze dienen volgens hun richting, in de plaats van ook naar de universiteit te gaan en daar te zorgen dat ASO’ertjes zoals zij meer concurrentie gaan hebben op de arbeidsmarkt later. Wat kweken ze daar voor onuitstaanbare ettertjes soms.
Laatst bewerkt:

Alsof een TSO'er ooit een masterdiploma kan behalen om concurrentie te kunnen worden! 

“
.
), TSO'ers de doeners die ook nog iets op een gefundeerde manier konden uitleggen en de BSO'ers... Eigenlijk stom om het zo te moeten zeggen, maar vooral verloren potentieel. Door trauma's, door gebrek aan kansen, door gebrek aan zelfvertrouwen waardoor ze bruter zijn dan nodig. Absoluut niet allemaal "te dom om te studeren" maar wel te sterk beperkt door andere zaken om op studievlak én persoonlijk vlak goed te kunnen ontwikkelen.