Assassin's Creed - verzamelthread

1. AC2
2. AC Brotherhood
3. AC Revelations
4. AC Valhalla
5. AC Black Flag
6. AC Origins
7. AC 3
8. AC 1
9. AC Syndicate
10. AC Unity
11. AC Odyssey
12. AC Rogue

Laatst bewerkt:
Aangezien ik in de "welke game heb je laatst" gespeeld toch vaak over mijn recente ontdekking praat over deze games,
dacht ik dat het misschien handiger op te volgen was, moest er een thread zijn waar al deze games kunnen in besproken worden...

Anyway,
na AC 3
AC: syndicate
AC: unity ook zopas uitgespeeld. :love: heerlijk trouwens, die eiffel toren die je op een gegeven moment moest beklimmen... wat een verhalen.

vind ze alle 3 geweldig. Nu ben ik AC: origins aan het installeren via ubisoft connect. reuze benieuwd.

Black Flag ga ik wachten op de remake denk ik,
maar vooral Assassins creed Odyssey en Valhalla staan op mijn verlanglijstje nog. Zijn ze beiden even goed, en is er een duidelijke storyline die je makkelijk kan volgen, zonder al te veel RPG elementen? Is stealth een must in die games, of niet?

AC: the ezio trilogy zou ik ook graag een kans geven, maar ik lees dat die controls en gameplay helaas niet zijn aangepakt. (iets waar ik me bij AC3 toch ietske op heb zitten ergeren...)

Laatst bewerkt:
Ik ben aan een re-play bezig van the ezio trilogy, moet er wel bijzeggen dat de laatste AC die ik gespeeld heb de 3de is, dus ik kan niet vergelijken met de latere games.

Ik vind het verhaal en gameplay wel nog altijd de moeite.

Unity ook juist terug gedaan.
Black Flag stond al terug geïnstalleerd sinds deze winter maar ik was er nog niet toe gekomen. Zeker niet nu ik weet dat de remaster komt.
Black Flag ga je moeten kijken naar reviews of de remake nog dezelfde charme heeft als de originele. Als ik lees dat het niet goed is dan start ik de originele. Er is niet mis met die game naar controls of graphics.
De originele was de blauwdruk voor Origins en Odyssey. Dat zegt toch wel wat.

Ik vond Origins en Odyssey fantastisch. Gigantisch landschap, kei mooie locaties, een echt avontuur. Het is meer actie dan de originele AC's maar imo nog leuk.
Zeker Odyssey met zijn Atlantis uitbreiding is een bangelijke mooie versie van het verhaal.
Ik vind het een meerwaarde voor AC.
Alleen had ik die als Ubisoft zijnde het eerder als assassin creed legends (mensen in belangrijke posities en momenten in de AC tijdslijn) in de markt gezet.
Odyssey was nog ok daarin maar Origins werd op het einde teveel gepushed om samen te vallen met de "moderne" versie van de Assassin/Templar oorlog. Met Odyssey was dat pas bij de DLC waar ze u in ruil met een levenslang trauma gaan opzadelen.

Valhalla was ook goed maar iets minder mijn historische interesse.
Shadows heb ik nog niet kunnen uitspelen. Ik geraak niet in het verhaal.

AC ezio trilogie is goed speelbaar. Ik heb voor Unity nog Brotherhood gespeeld. Het zijn vooral de sprint missies die ik kut vond.
Ik wilde juist Jedi Survivor eindelijk starten maar ik denk dat ik terug AC2 ga installeren.

ok bedankt voor de heads up.

ivm ubisoft connect.... als je een AC game hebt uitgespeeld, worden uw saves wel steeds bewaard in uw accountcloud merk ik.

maar wat als je jaren nadien terug die AC game installeerd via ubisoft launcher? worden uw stats en archievables terug gezet? en kan je een NEW GAME + dan doen? ( = nieuw spel starten, maar meteen met al je unlocked content) ? zou wel nice zijn, want wat ben je anders met al die bewaarde zaken?

Ik heb ze allemaal gespeeld, maar ik ben toch minder fan van de latere formules. Mn favoriete waren steeds AC 2, AC 3 en Black flag.

Origins, odyssey, valhalla uitgespeeld, shadows halfweg mee gestopt omdat ik het te repetitief vond en dan nog eens die gigantische map waar je niet weet waar te beginnen ( was zo bij alle nieuwere games). Odyssey en Valhalla waren wel goede games, maar ik vond het geen echte AC games, die zijn vooral actie gericht en ik miste in die games wel meer stealth opties.

Afgelopen weekend Unity opnieuw geinstalleerd, ooit halfweg mee gestopt door de vele bugs, maar die ga ik nu een 2de kans geven.
En met de remake van Black Flag heb ik toch ook interesse om die nog eens te herspelen, het zal ervan afhangen wat ze ermee doen.

Daarnaast gaat AC 3 ooit nog een 2de playthrough krijgen en Syndicate ook een herkansing geven, want die heb ik ook nooit uitgespeeld.

blij dat er hier al 2 mensen zijn die Unity een nieuwe kans gaven, want deze is toch wel een pareltje nu die bugvrij is.

Vraag me dus wel echt af: als je een game verwijderd, en opnieuw installeert jaren later (via ubisoft connect uiteraard), of je dan al je archievments terug hebt, en of je dan nog de mogelijkheid hebt van je vrijgespeelde XP te kunnen genieten?

vind het toch zonde dat alles weg is :p

Anyway: origins nu .... ik heb er toch moeite mee, met dat RPG gevoel er rond. op het scherm zie je ook niets meer van je icoontjes/wapens staan,
die "skill view" is nu vervangen door een arend.... precies ook allemaal te groot en geen echte houvast in het verhaal.
Vreemd, want bij syndicate had ik dat gevoel niet.
Ik moet het misschien wat tijd geven, maar mis toch wel wat het begeleide verhaalgevoel van de eerdere reeksen.
Ook de controls die al jaren hetzelfde waren, zijn nu toch opeens voor een stuk anders.

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de heads up.

ivm ubisoft connect.... als je een AC game hebt uitgespeeld, worden uw saves wel steeds bewaard in uw accountcloud merk ik.

maar wat als je jaren nadien terug die AC game installeerd via ubisoft launcher? worden uw stats en archievables terug gezet? en kan je een NEW GAME + dan doen? ( = nieuw spel starten, maar meteen met al je unlocked content) ? zou wel nice zijn, want wat ben je anders met al die bewaarde zaken?
NG+ is niet beschikbaar in alle versies, maar je save games worden wel bewaard als je het deïnstalleert.

Anyway: origins nu .... ik heb er toch moeite mee, met dat RPG gevoel er rond. op het scherm zie je ook niets meer van je icoontjes/wapens staan,
die "skill view" is nu vervangen door een arend.... precies ook allemaal te groot en geen echte houvast in het verhaal.
Vreemd, want bij syndicate had ik dat gevoel niet.
Ik moet het misschien wat tijd geven, maar mis toch wel wat het begeleide verhaalgevoel van de eerdere reeksen.
Ook de controls die al jaren hetzelfde waren, zijn nu toch opeens voor een stuk anders.
Dat gezegd zijnde, als je het beklimmen van de Eiffeltoren indrukwekkend vond, bij Origins vond ik al die Egyptische tempels bezoeken, de piramides beklimmen... het hele spel wel waard maken.

Ik ben begonnen met AC Syndicate, want die zat bij mijn PS4 toen ik die kocht en heb de reeks op Playstation gespeeld.

Daarna nog Black Flag, Unity, Origins (niet uitgespeeld), Odyssey (platinum), Ezio collection enkel nog maar de II van gespeeld, Valhalla en Mirage (platinum).

Denk dat III en Rogue nog wel ergens fysiek of in de online bib staan. Enkel de originele en Shadows heb ik (nog) niet. Geen tijd meer voor gehad wegens al gigantische backlog en kinders die tijd vragen.

Ben aan AC begonnen doordat een collega er compleet zot van was en ik Black Flag en Unity eens met korting gekocht heb.

1. Assassin's Creed IV: Black Flag
2. Assassin's Creed Odyssey
3. Assassin's Creed Unity
4. Assassin's Creed II
5. Assassin's Creed Origins
6. Assassin's Creed: Brotherhood
7. Assassin's Creed Revelations
8. Assassin's Creed III
9. Assassin's Creed

na vier jaar een nieuwe rangschikking, ondertussen ook wat nieuwe spellen gespeeld.

1. Assassin's Creed IV: Black Flag
2. Assassin's Creed Odyssey
3. Assassin's Creed Origins
4. Assassin's Creed Unity
5. Assassin's Creed II
6. Assassin's Creed Brotherhood
7. Assassin's Creed Revelations
8. Assassin's Creed Valhalla
9. Assassin's Creed III
10. Assassin's Creed Rogue
11. Assassin's Creed Syndicate
12. Assassin's Creed

Al zit mijn herinnering van sommige toch echt wel ver nu (vooral dan brotherhood, revelations, III. 2 is de enige die ik eens herspeeld heb en dat was ergens tijdens de pandemie).

Klein beetje nostalgiebonus voor Black Flag want ik denk dat ik objectief de voorkeur geef aan Odyssey of Origins.

Was wel fan van de II en Brotherhood.

Daarna eigenlijk amper nog een AC deftig gespeeld. Laatste was Valhalla, maar boeide mij echt veel minder.

Misschien moet ik Origins of Odyssee eens een kans geven. Black Flag (pirate theme) is niet mijn ding.

Dat gezegd zijnde, als je het beklimmen van de Eiffeltoren indrukwekkend vond, bij Origins vond ik al die Egyptische tempels bezoeken, de piramides beklimmen... het hele spel wel waard maken.
heb (helaas) nog geen piramides moeten beklimmen... alles van "uitzichten en views" hebben ze precies uitbesteed aan diene arend... :(
niet toevallig is die game gereleased rond Far cry primal, ook toen al met die uil die ging scouten.
Ubisoft pikt toch veel ideëen van andere games hoor, en dat valt op.

is dat beklimmen van torens/hoge gebouwen , en syncronisen nu echt verleden tijd?

Ondertussen wel al wat beter ingewerkt in Origins. Ook wel een knappe game hoor. Maar tis toch aanpassen als je zopas 3 eerdere AC games met andere controls, andere menu's , en andere map (vierkant mapje, ipv nu horizontale streep die ik echt kut vind).

Maar goed, we zetten door :) Das typisch ook aan een RPG , hoe verder je geraakt, hoe leuker het wordt.

Unity nog eens geïnstalleerd om de draad van 2 jaar geleden op te pikken maar om 1 of andere reden vind ik het niet aangenaam om te spelen. Te veel icoontjes op de map, grafisch ook niet zo heel goed (gewoon al hoe die map wordt getoond: dat doet heel de vibe van de stad weg)

Was wel fan van de II en Brotherhood.

Daarna eigenlijk amper nog een AC deftig gespeeld. Laatste was Valhalla, maar boeide mij echt veel minder.

Misschien moet ik Origins of Odyssee eens een kans geven. Black Flag (pirate theme) is niet mijn ding.
Valhalla is gewoon veel te lang. Vond het gedeelte tot je in Engeland toekomt goed, ook de eerste missies zijn dat maar ik denk dat ze een fout maakten met het minder lineair qua verhaal te maken. En voor iedere regio een subverhaaltje te doen - soms niet gerelateerd aan het hoofdverhaal. En het duurt ook gewoon echt veel te lang.

Voor de completionisten is Valhalla ook een stuk verschrikkelijker dan bvb. Odyssey en zeker Origins. Omdat de collectibles veel vervelender zijn en je ze ook letterlijk allemaal moet doen. Textbook case of a game overstaying its welcome... . Ik denk ook dat Engeland in de vroege middeleeuwen ook gewoon niet... zo interessant is. Dat is nog altijd geen grote historische beschaving of een rijk ofzo. Er is een reden dat de vikingen zo makkelijk konden binnenvallen. Het is wel boeiend en interessant. Maar het is anders dan elk ander spel toch wel. In Origins heb je nog de pyramides, in het oude Griekenland nog alle tempels en de mythologie, in het vroege Engeland gewoon wat kloosters en kerkjes. Het is nog altijd wel een interessante setting, ik vond bvb. de spanningen/relaties tussen de Denen en de Anglo-saxons en het vroege christendom heeft wel iets. Bepaalde steden zoals Jorvik (York) waren ook echt mooi gedaan. Maar het is niet zoals de andere AC spellen.

En als je het spel deftig speelt ben je er toch 100 uur aan bezig. Dat is toch een derde langer dan Odyssey en dubbel zo lang als Origins. En het is gewoon te. Ik vind niet dat het verhaal of de setting die speelduur kan rechtvaardigen (en de collectibles zijn ook een stuk vervelender als in die 2 games als je voor collectibles/completionist gaat). Ook vond ik het jammer dat het eigenlijk een stapje terugnam qua RPG elementen die geintroduceerd waren in Odyssey en Origins.

Mja al die collectibles LOL...ik denk dat er toch de meesten zijn zoals ik, gewoon het verhaal uitspelen thats it.
De rest is echt wel voor de fanboys.

Terug
Bovenaan