Assassin's Creed - verzamelthread

dan toch die ezio collection gekocht van ginder. vind het wel vreemd dat ik nu 3 aparte game code's kreeg. en de originele, niet de remastered :(
ik dacht dat die ezio collection automatisch de remastered was. ofwel heeft die site me goed liggen, en gedaan alsof het de ezio collection was en het zo valselijk geadverteerd, terwijl ze gewoon de oorspronkelijke 3 oude games afzonderlijk verkochten.

edit: mja blijkbaar is het normaal zo. de remasters zijn enkel op console uitgekomen. niet op pc. vreemd toch weer.

Laatst bewerkt:
Ik zit bij AC2 aan het deel Romagna (2de keer) maar ben ff site tracked door Crimson Desert.
Ik heb de Ezio collection textures via een mod gedownload.

Voor iemand die nog nooit AC heeft gespeeld en toch is 1 keer een AC-game gespeeld wil hebben: welke zouden jullie mij aanraden?

Ik ben minder gevoelig aan verhaal. Setting/sfeer en gameplay zijn voor mij het belangrijkste.
het antwoord is AC 2 altijd! Renaissance Italy is prachtig en super sfeervol!

moet wel zeggen: eens je zo'n AC rpg hebt uitgespeeld, zoals ik nu bij origins, ben je nie zo snel geneigd die te verwijderen: er zijn immers nog een pak quests te doen, en zeker nu je uitgespeeld hebt (story toch), ben je superpowered, en gaan die vlotjes.

bij een standaard oude AC game, verwijder ik die meteen na uitspelen.

@Dookie net begonnen met AC2, en is toch wel aanpassen hoor als je zo'n modernere AC net hebt uitgespeeld :p waaay back in time, maar goed, we proberen er ons door te zetten

Laatst bewerkt:
AC2 dus: 5e AC game in 6 weken.

moet wel zeggen, tis de meest frustrerende vanwege de controls, en beetje ook door de mindere graphics.
maar vooral die muur runs trekken op niets. van het minste val je met uw kl*ten tegen de grond en ben je dood. in die nieuwere games is dat concept toch veel beter uitgewerkt.
ook het vecht concept is vrij saai.
cutscenes niet te skippen. ongelofelijk, stel dat je een paar keer iets moet doen vlak na een cutscene en je hebt paar pogingen nodig: iedere keer kijken.

maar goed, dankzij de goeie story trek ik me er voorlopig wel door.
toch onbegrijpelijk dat ze op PC deze game geen remake hebben gegeven (enkel op console). maar wel de 3e uit de serie. begrijpe wie het begrijpen kan...

Laatst bewerkt:
Jah het blijft een oude game natuurlijk.
Het climben en vechten is natuurlijk minder dan de nieuwere versies

Maar de quests, personages, locaties en het verhaal zijn :love:

Jah het blijft een oude game natuurlijk.
Het climben en vechten is natuurlijk minder dan de nieuwere versies

Maar de quests, personages, locaties en het verhaal zijn :love:
jup, ben zelf 10 jaar terug in toscane geweest (lucca, san gimignano, pisa, firenze, sienna,... erg leuk die locaties terug te zien).

ik zit nu in sequence 5. tis idd een leuk verhaal, gelukkig maar, anders had ik er de brui aan gegeven, want hoeveel keer ik nie struggle bij het beklimmen van een toren en de neiging heb om op de jump knop te duwen, om het sneller te laten gaan, zoals in de nieuwere games.... hier springt hij er dan gewoon af op z'n bakkes en dood).

ook frustrerend: als je dingen moet aanleren zegt het systeem aan u PUSH BUTTON X,.,/, whatever, maar dat zijn niet de xbox controller buttons die hij toont aan je, een heel ander soort controller layout. dus ge moet maar raden welke button ze bedoelen.

heb hem verwijderd (AC 2) de controls en het gevechten waren echt niet meer van deze tijd.

overigens Valhalla kunnen kopen voor dikke 5 euro, wel op steam (straf, dacht dat die AC games enkel ubisoft play only waren).

maar eerst Odyssey nu aan de beurt. wordt een hele klus denk ik...

heb hem verwijderd (AC 2) de controls en het gevechten waren echt niet meer van deze tijd.

overigens Valhalla kunnen kopen voor dikke 5 euro, wel op steam (straf, dacht dat die AC games enkel ubisoft play only waren).

Meeste (of allemaal zelfs) AC's kan je op Steam ook vinden, maar als je ze installeert moet je ze linken met je Ubisoft account. Is geen groot werk hoor, doet het nog net niet allemaal zelf. Soms vind je een korting op Steam die interessanter is dan Ubisoft zelf en vooral aangenaam dat je je games wat meer centraal op Steam kan vinden. Denk dat ik enkel Mirage en Syndicate via Ubisoft heb gekocht, de rest op Steam.

Meeste (of allemaal zelfs) AC's kan je op Steam ook vinden, maar als je ze installeert moet je ze linken met je Ubisoft account. Is geen groot werk hoor, doet het nog net niet allemaal zelf. Soms vind je een korting op Steam die interessanter is dan Ubisoft zelf en vooral aangenaam dat je je games wat meer centraal op Steam kan vinden. Denk dat ik enkel Mirage en Syndicate via Ubisoft heb gekocht, de rest op Steam.
:offtopic:
mja zoals bij rockstar dus.
heb dat meegemaakt dat ik mijn rockstar account kwijt was (ik kon er onmogelijk nog in).

Maar mijn max payne 3, en LA noire vanuit STEAM waren gekoppeld aan rockstar social club, en nog steeds staan die 2 games in mijn steam account maar niet meer speelbaar omdat ze gekoppeld zijn aan rockstar social club waar ik niet meer in geraak (support contacteren helpt niet).

dus ik vind dat wel een klote systeem. op die manier is je game aan 2 platformen gelinkt, en als je er 1 van kwijt geraakt, heb je het vlaggen.

:offtopic:
mja zoals bij rockstar dus.
heb dat meegemaakt dat ik mijn rockstar account kwijt was (ik kon er onmogelijk nog in).

Maar mijn max payne 3, en LA noire vanuit STEAM waren gekoppeld aan rockstar social club, en nog steeds staan die 2 games in mijn steam account maar niet meer speelbaar omdat ze gekoppeld zijn aan rockstar social club waar ik niet meer in geraak (support contacteren helpt niet).

dus ik vind dat wel een klote systeem. op die manier is je game aan 2 platformen gelinkt, en als je er 1 van kwijt geraakt, heb je het vlaggen.
Geen idee hoe het zit bij Rockstar, maar als je een Ubisoft-game koopt via Steam en dat dus linkt, kan je het onafhankelijk van Steam installeren en spelen. Het blijft dan in je Ubisoft account zitten.

Los daarvan idd wel irritant op z'n minst. Als je iets koopt op Steam, zou het imo daar moeten werken zonder iets extra, maar het is jammergenoeg anders.

Ook volop mee bezig (en ik amuseer me rot) maar als je enkel de main quest wil doen ga je heel snel tegen je plafond zitten qua levels vrees ik.
Ik ben nu in de 2e regio (Phokis) en moet daar quasi alles doen om wat ok te zijn met mijn level om niet telkens te moeten gaan lopen van de mercenaries.

Maar er is genoeg te doen om je mee te amuseren op zich dus voor mij maakt het weinig uit.

Ook volop mee bezig (en ik amuseer me rot) maar als je enkel de main quest wil doen ga je heel snel tegen je plafond zitten qua levels vrees ik.
Ik ben nu in de 2e regio (Phokis) en moet daar quasi alles doen om wat ok te zijn met mijn level om niet telkens te moeten gaan lopen van de mercenaries.

Maar er is genoeg te doen om je mee te amuseren op zich dus voor mij maakt het weinig uit.
Mja, had ik reeds meegemaakt bij ORIGINS, de voorloper hier op.
daar heb ik idd ook veel side quests moeten doen (tip: begin hier al vroeg mee), om idd er te geraken.
wat uiteindelijk wel is gelukt.

het is echt wel aanpassen aan de controls: eerst origins vooral met de RB en RT buttons vechten,
dan ff AC2 gespeeld, terug ouderwets op de blauwe en rode knop vechten, en nu origins nog maar es terug switchen. :crazy:

als je die game ook ff laat liggen, ben je wel veel moves ook kwijt. en ik zie niet in dat ik odyssey nog voor de zomer af krijg :D

ff net gezocht,

en gelukkig is brotherhood en revalations beter speelbaar, met de correcte xbox 360 button mapping.

gelukkig maar, zodat ik die ook nog eens een kans kan geven.

Ewel ik amuseer me ook wel te pletter met ODYSSEY. De wereld is gewoon zo mooi gemaakt, zeker omdat ik pas terug ben van Griekenland voel ik me wat nostalgisch.
Ook omdat odyssey eigenlijk naadloos volgt op origins , het voelt zelfs een beetje als een expansion.

het enige dat me stoort is die conversaties: je kan blijkbaar kiezen hoe je character reageert, maar uiteindelijk moet je toch die goudkleurige zin nemen. voelt wat dwaas aan.

ik hou mijn hart wel al vast aan de boss levels. Ik kan me niet herinneren in origins dat ik eigenlijk een baas hem moeten verslaan :D . Nogtans wel uitgespeeld.
odyssey heeft enkele hele pittige waaronder Medusa las ik al :(
hopelijk zit ik nergens vast hierdoor.

5?staat toch aan 20 plus. Of tijdelijke actie?

AC2 dus: 5e AC game in 6 weken.

moet wel zeggen, tis de meest frustrerende vanwege de controls, en beetje ook door de mindere graphics.
maar vooral die muur runs trekken op niets. van het minste val je met uw kl*ten tegen de grond en ben je dood. in die nieuwere games is dat concept toch veel beter uitgewerkt.
ook het vecht concept is vrij saai.
cutscenes niet te skippen. ongelofelijk, stel dat je een paar keer iets moet doen vlak na een cutscene en je hebt paar pogingen nodig: iedere keer kijken.

maar goed, dankzij de goeie story trek ik me er voorlopig wel door.
toch onbegrijpelijk dat ze op PC deze game geen remake hebben gegeven (enkel op console). maar wel de 3e uit de serie. begrijpe wie het begrijpen kan...
AC2 is ondertussen bijna 20 (!) jaar oud dus voelt het inderdaad een beetje gedateerd aan, zeker als je de nieuwere AC's gewend bent. Het is wel een leuke AC qua story, maar qua gameplay is het ondertussen wel al veel beter gedaan sindsdien ondertussen. Nostalgiefactor speelt voor velen wellicht wel een rol daar.

ik hou mijn hart wel al vast aan de boss levels. Ik kan me niet herinneren in origins dat ik eigenlijk een baas hem moeten verslaan :D . Nogtans wel uitgespeeld.
odyssey heeft enkele hele pittige waaronder Medusa las ik al :(
hopelijk zit ik nergens vast hierdoor.

Mocht het echt een groot probleem zijn, kan je de moeilijkheidsgraad eventjes voor die battle naar makkelijk zetten.

Maar veel heeft ook te maken met je gear en progressie en level, dat kan allemaal een gevecht een stuk makkelijker maken dan als je onvoorbereid bent. De moeilijkste boss battles zijn meestal wel optionele zoals de gevechten met speciale dieren of mythologische figuren.

Terug
Bovenaan