Assassin's Creed - verzamelthread

@dee @Lakigigar @Sond
eventjes tot jullie richten, (iemand anders mag ook uiteraard)

maar ik ben wat de kluts kwijt. ik vecht toch tegen de Atheniërs hé? :D hoe komt het dat veelal spartanen (met rood in hun uniform) mij dan plots aanvallen. of als ik dichtbij kom, dat ik gewoon op Y (assassinate) kan drukken? das toch niet de bedoeling?

net sequence 2 achter de rug, en mijn eerste battle. ik kon daar ook al blijkbaar voor ATTACK of DEFEND kiezen. lijkt me toch logisch dat je attack tegen de atheniërs doet (de blauwe)? of kan je daar ook kiezen?

vond origins toch net wat gestructureerder. odyssey geeft je echt wel vééél vrijheid zo te zien.

@dee @Lakigigar @Sond
eventjes tot jullie richten, (iemand anders mag ook uiteraard)

maar ik ben wat de kluts kwijt. ik vecht toch tegen de Atheniërs hé? :D hoe komt het dat veelal spartanen (met rood in hun uniform) mij dan plots aanvallen. of als ik dichtbij kom, dat ik gewoon op Y (assassinate) kan drukken? das toch niet de bedoeling?

net sequence 2 achter de rug, en mijn eerste battle. ik kon daar ook al blijkbaar voor ATTACK of DEFEND kiezen. lijkt me toch logisch dat je attack tegen de atheniërs doet (de blauwe)? of kan je daar ook kiezen?

vond origins toch net wat gestructureerder. odyssey geeft je echt wel vééél vrijheid zo te zien.
Je bent een assassin, je bent geen soldaat van de Spartanen die aan hun zijde vecht.

Door @TRUMP Odyssey nog eens aan 't installeren, zal tweede NG+ worden, maar blijkbaar al twee jaar geleden. :unsure:
Blijft toch wel met Black Flag en Shadows de top-3 maken van de reeks voor mij.

Je kan kiezen voor wie je bent.
Wat later in het verhaal wordt het wel duidelijk wat je eigenlijk moet doen. En je mengen in die oorlog is daar deel van maar je kan telkens zelf kiezen wel factie je gaat helpen.
waar je de Wolf moet vermoorden?sluit je u idd aan bij de Spartanen maar dat is dus enkel daar. Later in het verhaal kan dat terug wisselen. Dat wordt wel duidelijk ook.

Je kan kiezen voor wie je bent.
Wat later in het verhaal wordt het wel duidelijk wat je eigenlijk moet doen. En je mengen in die oorlog is daar deel van maar je kan telkens zelf kiezen wel factie je gaat helpen.
waar je de Wolf moet vermoorden?sluit je u idd aan bij de Spartanen maar dat is dus enkel daar. Later in het verhaal kan dat terug wisselen. Dat wordt wel duidelijk ook.
["ja de wolf, alléé haar stief vader dus. maar ik heb hem niet vermoord. heb hem laten leven. hierdoor moest ik wel ELPENOR vermoorden... heb ik net gedaan in de snake's cave."]
[/SPOILER]

["ja de wolf, alléé haar stief vader dus. maar ik heb hem niet vermoord. heb hem laten leven. hierdoor moest ik wel ELPENOR vermoorden... heb ik net gedaan in de snake's cave."]
[/SPOILER]
Dude ge hebt mij dus al in gehaald...
Ik heb dat ook net gedaan maar ik zit wel ettelijke uren in de game 😅
Ik heb wel heel Kephallonia, Megaris en Phokis gecleared. Behalve die fucking boar... die blijft me nog afmaken.
Nu bezig met de gebieden rond Phokis zodat ik wat hoger in level richting Athene kan.

Level 15 ondertussen.
Vind wel dat er teveel gezeverd in word in die conversaties. En die keuzes vind ik niet nodig. Haalt het tempo uit de game.

ja dat was het dus, het verhaal ging dat ook wel nog duidelijk maken maar ik wou het niet echt spoilen. De eerste battle in Megara was nog vrij vroeg in de game (het is een vrij lange game).

Moh, krijg hier net een mail dat we binnen 2 dagen meer info krijgen over Black Flag Resynced.

Avast!

ja dat was het dus, het verhaal ging dat ook wel nog duidelijk maken maar ik wou het niet echt spoilen. De eerste battle in Megara was nog vrij vroeg in de game (het is een vrij lange game).
tell me about it, al weken vrij veel uren in gestoken hoor,
zit nog maar aan level 20.

volgens ik ook lees, heb je minimaal level 50 nodig, om medusa (eindbaas) te kunnen verslaan.

en ja , eens je aan level 15 ofzo zit, gaat het XP levellen, veel trager.

het steekt gelukkig nooit tegen. maar menslief zoveel missies. in elke streek je komt, zo'n beeld met bullitin board met een resem missies.

Level 15 ondertussen.
Vind wel dat er teveel gezeverd in word in die conversaties. En die keuzes vind ik niet nodig. Haalt het tempo uit de game.
Dan ga je blij zijn met de Auxesia en Kosta quest.
Minder blahblah en meer boemboem.

Dude ge hebt mij dus al in gehaald...
Ik heb dat ook net gedaan maar ik zit wel ettelijke uren in de game 😅
Ik heb wel heel Kephallonia, Megaris en Phokis gecleared. Behalve die fucking boar... die blijft me nog afmaken.
Nu bezig met de gebieden rond Phokis zodat ik wat hoger in level richting Athene kan.
waar ondertussen?

hier level 37... begint wel wat sleet op de formule te komen, wou dat ik er bijna was.. pfff

(beetje eigen schuld , vorige maand nog maar AC: origins uitgespeeld. quasi gelijke game natuurlijk)

Laatst bewerkt:
waar ondertussen?

hier level 37... begint wel wat sleet op de formule te komen, wou dat ik er bijna was.. pfff
Al een week of 2 quasi geen tijd gehad.
Level 18 ofzo, net in Athene toegekomen.

Wie weet vind ik deze week terug tijd om wat verder te doen.

Al een week of 2 quasi geen tijd gehad.
Level 18 ofzo, net in Athene toegekomen.

Wie weet vind ik deze week terug tijd om wat verder te doen.
Ja begrijpelijk, gebeurt hier ook soms. Als het echt niet meer vooruitgaat of de zin is er niet meer kan één missietje per dag doen ook wel helpen om toch een klein beetje progressie te maken

waar ondertussen?

(beetje eigen schuld , vorige maand nog maar AC: origins uitgespeeld. quasi gelijke game natuurlijk)

Heel herkenbaar eigenlijk.

Natuurlijk ik heb wel de platinum gedaan, hoop dat je nu ziet dat dat zottenwerk was :laugh:

Wel niet Odyssey na Origins gedaan. Misschien beter geweest om er iets meer tijd over te laten gaan. Maar goed, ik denk wel dat je er stilaan aan het komen bent. Je moet toch wel vrij dicht bij einde zitten nu denk ik toch.

Valhalla.... is trouwens nog erger qua verhaal. Dat is nog langer dan Odyssey.

Ja begrijpelijk, gebeurt hier ook soms. Als het echt niet meer vooruitgaat of de zin is er niet meer kan één missietje per dag doen ook wel helpen om toch een klein beetje progressie te maken

Heel herkenbaar eigenlijk.

Natuurlijk ik heb wel de platinum gedaan, hoop dat je nu ziet dat dat zottenwerk was :laugh:

Wel niet Odyssey na Origins gedaan. Misschien beter geweest om er iets meer tijd over te laten gaan. Maar goed, ik denk wel dat je er stilaan aan het komen bent. Je moet toch wel vrij dicht bij einde zitten nu denk ik toch.

Valhalla.... is trouwens nog erger qua verhaal. Dat is nog langer dan Odyssey.
Valhalla staat gepland voor deze winter.

Ja ik ben er bijna als ik es rap piep naar de walkthroughs.

En ik verschiet er van dat ik pas medusa tegen kom na de feitelijke game. Gates of the atlantis... wat is dat dan? Een dlc? Moet ik die apart kopen dan?

Of is dat zo n frustro baas dat ik die beter laat voor wat het is :lol:

De DLC's van Odyssey zijn leuke uitbreidingen. Fate of Atlantis is wel 'belangrijk' voor de voortzetting van het Layla-verhaal. Legacy of First Blade is story-wise een leuke lore-opvuller.

Terug
Bovenaan