Autonieuws

PHEV is voor een particulier nog interessant want lage co2 en dus heel lage BIV
Heel lage biv idd, maar buiten dat -> Hogere reparatiekosten, veel hogere aankoopprijs (zelfs tweedehands), ...
Denk niet dat die lage biv die andere kosten covered.

Brandstof ook, zolang de trajecten kleiner of gelijk zijn aan je EV-rijbereik?
Mijn zus heeft zo'n Lynk&Co, er valt veel te zeggen over de looks maar dat rijdt niet slecht en haalt effectief zijn beloofde 70km (op haar traject). Ik denk dat ze maar 3 of 4 keer op een jaar moet gaan tanken.

Brandstof ook, zolang de trajecten kleiner of gelijk zijn aan je EV-rijbereik?
Mijn zus heeft zo'n Lynk&Co, er valt veel te zeggen over de looks maar dat rijdt niet slecht en haalt effectief zijn beloofde 70km (op haar traject). Ik denk dat ze maar 3 of 4 keer op een jaar moet gaan tanken.
Mooie cijfers natuurlijk!

Nu, om mijn eigen wagen als voorbeeld te nemen: Voor een Hybride A6 ben je +-15-20k meer kwijt dan een benzine variant. Sure je krijgt ook een pak meer pk etc, maar toch. Een goedkopere optie is er niet.

Je moet al redelijk wat moeite doen om dat bedrag te recupereren met het benzinevoordeel. Echter is het wel tof natuurlijk, ik rij zelf 43% elektrisch (werk commute, maar de weekenden kloppen snel door).

Hoe staat zo een phev in de tweedehandsmarkt eigenlijk. Ga ik janken als ik mijn 545e te koop zet?

Corona lockdowns waren toch praktisch non-bestaande eind 2021. Dus dan had je nog 2,5jaar om km's te maken!
Maar na corona is thuiswerken ingeburgerd. En dan van klant gewisseld dus met de trein...
lees: de iX3 was een miskoop, goeie wagen, maar moest ik de situatie post-corona geweten hebben, had ik hem nooit gekocht

Hier gaat de Q8 99% zeker doorschuiven naar prive binnen 3 jaar. Lagere restwaarde is dan nog niet zo erg. Want extern verkopen ga ik idd wenen denk ik :ROFLMAO:
Ja ik vermoed dat het hier ook zoiets gaat worden. Die GTI weg en dan wordt de 5 de wagen van mijn vrouw.

Ja ik vermoed dat het hier ook zoiets gaat worden. Die GTI weg en dan wordt de 5 de wagen van mijn vrouw.
Yup. Vrouw is toch echt massive fan van de Q.
Betekent wel dat ik de 440 zou moeten wegdoen en ik hier met een SUV en een EV zou eindigen. Want in 2028 begint de dochter te leren rijden en dan komt er nog een kleine auto bij voor haar, en ik ga echt geen 4 autos op de oprit zetten 🫥

Yup. Vrouw is toch echt massive fan van de Q.
Betekent wel dat ik de 440 zou moeten wegdoen en ik hier met een SUV en een EV zou eindigen. Want in 2028 begint de dochter te leren rijden en dan komt er nog een kleine auto bij voor haar, en ik ga echt geen 4 autos op de oprit zetten 🫥
440 houden om mee te leren rijden!
340PK, Dat is minder dan de gemiddelde EV tegenwoordig he

Terug
Bovenaan