Autonieuws

De nieuwe Mercedes-AMG GT 4-door
Bah lelijk, precies een auto van 2016, lelijke mix van chrome, glossy black en carbon fiberelementen. Daar val ik niet meer voor. Geef me maar een klassevol sober interieur, met niet teveel schermen en knopjes en andere onnodige tralala.

Zelfs los van het interieur is Mercedes imo al meer dan 10 jaar de weg kwijt qua design, met die koplampen en achterlichten in de vorm van het logo als triest dieptepunt. Niet dat ze de enigen zijn, maar toch.

De nieuwe Mercedes-AMG GT 4-door:

Ik ben te laat om hem hier zelf te posten :). Het Internet gaat er wel los op, want man, wat een ongelooflijk mottige auto is dit. Zeker die achterkant, wie heeft dat in godsnaam ontworpen, laat staan groen licht gegeven.
Om ook nog maar te zwijgen van fake geluid, fake vibraties, fake gear switches...

Vreemd genoeg vind ik de achterkant net het meest geslaagde deel van de auto. Mooi zou ik het niet per se noemen, maar het heeft wel iets. Doet me op een of andere manier ook wat denken aan de achterkant van een Testarossa, met dat donkere centrale vlak

Veel merken zijn echt de pedalen kwijt. Ik wil gewoon een auto die er als... auto uitziet. Dat de tellers vervangen zijn door een scherm OK, een HUD is fantastisch en een 2de redelijk groot scherm voor entertainment graag.
Maar een 40" scherm bij mercedes, panorama view van BMW (ik zie dat aan de rechterkant toch niet) of nog ergens, niks buiten een 15" scherm heb ik weinig interesse in.

En dan heb ik het nog niet over de lelijke buitenkanten met fake grillen, uitlaten, diffusers etc. Het ergste is dat ICDE auto's die trend ook overnemen. Ik heb vandaag eigenlijk nog 0 interesse in auto's, dat was vroeger wel anders.

Ik wil gewoon analoge klokjes in een auto, geen schermen overal, en aub knoppen om de airco, radio, ruitenwissers te bedienen.
Don't try to fix something that is not broken.

Die gele GT trekt op niets, in andere kleur zou die al veel mooier ogen.
De witte versie die ze ook reviewen, met witte streep tussen de lichten oogt al een pak knapper.

Alleen die binnenkant met al hun schermen...

Ik wil gewoon analoge klokjes in een auto, geen schermen overal, en aub knoppen om de airco, radio, ruitenwissers te bedienen.
Don't try to fix something that is not broken.
Wacht maar tot ze AI hierop gaan loslaten, je zal blij mogen zijn als er nog een stoel in de wagen staat want al de rest heb je niet meer nodig dan.

Vreemd genoeg vind ik de achterkant net het meest geslaagde deel van de auto. Mooi zou ik het niet per se noemen, maar het heeft wel iets. Doet me op een of andere manier ook wat denken aan de achterkant van een Testarossa, met dat donkere centrale vlak
Ik had het mooi gevonden als de bovenkant niet het zwarte plastiek was.
Dus de carrosserie helemaal tot het einde, met een zwarte inset.
Richtingaanwijzers mochten ook rond zijn ipv een streep onder die ronde achterlichten, dan was het klassiek geweest.

Ben eigenlijk wel de zwarte glossy plastiek beu bij Mercedes.
Fake motorgeluid vind ik totaal dwaas.

Ziet er beter uit dan de nieuwe Ferrari :D
Ziet er zeker goed uit!
Maar ja, gaat hij zo ook in productie?
Driedeurs wordt ook bijna niet meer gedaan tegenwoordig, vind men niet meer praktisch genoeg zeker.

Ziet er zeker goed uit!
Maar ja, gaat hij zo ook in productie?
Driedeurs wordt ook bijna niet meer gedaan tegenwoordig, vind men niet meer praktisch genoeg zeker.
Voor een drie deurs heb je natuurlijk minder materialen nodig. Slechts 2 sloten ipv 4 bv en ook 2 matrijzen minder om het plaatmateriaal ervoor te maken.
Als ze onder de 12k willen blijven, telt iedere euro die ze kunnen uitsparen natuurlijk.

De nieuwe 2cv zou ook beginnen onder de 15k, maar zou wel volledig elektrisch zijn. Leuke tijden voor mensen met een beperkt budget of die gewoon een no-nonsense karretje zoeken als 2de wagen.

De Citroën Ami's, Microlino enz zullen het wel voelen waarschijnlijk.

Yugo is geen merk op zich maar een modelbenaming van fabrikant Zastava.
Heel vroeger wel, maar ergens in de jaren 80 werd Yugo een merk op zich.
Die nieuwe die ze hier nu tonen vind ik echt wel een cool ding, kan ik nog verkocht krijgen thuis als tweede auto. :biglaugh:

Terug
Bovenaan