Maar Von Trier? Moge uw enkel doorboord worden waarna ze er een zware molensteen door bolten. ;p
Jazeker. Newsflash for ya: he ain't all that. Na al die jaren zo hard proberen, in feite heeft hij maar twee echt goede films gemaakt.

Als je Avatar echt moet hatewatchen op het niveau van een rebel moon of borderlands dan speelt er denkik toch een bizarre bias.
Waarom moet dat per se? Hoewel ik helemaal begrijp wat het betekent om ergens enorme fan van te zijn, vind ik het raar hoe je niet lijkt te begrijpen dat anderen die voeling gewoon helemaal niet hebben. Avatar heeft onbetwistbare waarde op vlak van innovatie en impact in de sector en daar heb ik het nodige respect voor. Maar at the end of the day komt het er toch gewoon op neer of je het als kijker graag ziet? Het zou kunnen dat ik voor de release van Avatar 3 toch beslis om de vorige twee te herbekijken, wetende dat ik mij aan veel zaken grondig ga ergeren.

Won niet voor niets de oscar voor beste cinematografie naast visual FX en werd daarnaast nog eens genomineerd voor talloze anderen. That aint happening for Rebel Moon or Borderlands. 😅
Oh come on, precies of awards zijn indicatief voor wat goed is en wat niet... Nuja, ik zie Rebel Moon nu ook niet als het boegbeeld van knappe cinematografie, hoor.

Misschien goed nieuws op dat front;

Cameron wil weeral nieuwe tech ontwikkelen voor de 4e Avatar film
Ik denk niet dat je het begrijpt. Goed nieuws zou zijn: Cameron wil klassieke verhaal- en cameratechnieken gebruiken voor een originele film die geen deel uitmaakt van een bestaande franchise en niet gebonden is aan een of ander IP.

Als em zo doordoet kan em nummer 4 nog postuum uitbrengen
Cameron zou 76 zijn als de 5e film uitkomt in 2031 maar elke Avatar release is wel een paar jaar uitgelopen dus zou me niet verbazen moest dat 33 of zelfs 35 worden. Laten we hopen dat hij Ridley Scott achterna gaat en dat hij blijft regisseren tot zn 90. De scripts zijn allemaal reeds geschreven en ook een nog grotere overkoepelende tijdlijn en bijbel zijn rond. Heeft ook al mensen aangewezen voor een mogelijke hand-off moest hij uitvallen dus hij is duidelijk voorbereid op een untimely death. 😅

Jazeker. Newsflash for ya: he ain't all that. Na al die jaren zo hard proberen, in feite heeft hij maar twee echt goede films gemaakt.
Wrong. :p Heeft nog maar 1 mindere gemaakt en dat is Europa. Al de rest is goed tot fantastisch.

vind ik het raar hoe je niet lijkt te begrijpen dat anderen die voeling gewoon helemaal niet hebben.
Hoe kom je daar bij? Ik heb toch al meermaals gezegd dat ik best begrijp dat mensen geen voeling hebben met de wereld die Cameron gecreëerd heeft en natuurlijk is daar niets mis mee. Ik zei daar dat Avatar van een veel hoger niveau is dan Rebel Moon of Borderlands wat me vrij evident lijkt en niet bepaald controversieel?

Oh come on, precies of awards zijn indicatief voor wat goed is en wat niet... Nuja, ik zie Rebel Moon nu ook niet als het boegbeeld van knappe cinematografie, hoor.
Ik zeg ook helemaal niet dat awards indicatief zijn voor iets anders dan voor wat ze gegeven werden, laat staan dat ze iets zeggen over hoe goed of slecht iets in zijn geheel is? Je geeft zelf ook aan dat Rebel Moon niet snel een beeldje voor cinematografie zou ophalen. Avatar speelt gewoon in een veel hogere klasse.

Ik denk niet dat je het begrijpt. Goed nieuws zou zijn: Cameron wil klassieke verhaal- en cameratechnieken gebruiken voor een originele film die geen deel uitmaakt van een bestaande franchise en niet gebonden is aan een of ander IP.
Dat is toch net het goeie nieuws dat ik breng? Dat hij misschien 2 andere films gaat maken die niet verbonden zijn aan een franchise of bestaand IP? :confused: Last Train to Hiroshima zal gebruik maken van "klassieke verhaal en camera technieken". Als hij aan de Devils toekomt zal die natuurlijk wel eerder avatar level camera technieken vereisen maar ook dat is goed nieuws.

Laatst bewerkt:
Hoe kom je daar bij?
Basically every reactie wanneer iemand een kwaad woord over Avatar zegt? Ze geven een indruk van verbazing dat iamand die films shite kan vinden. Maar dan interpreteer ik je allicht fout. 's all good.

Ik zeg ook helemaal niet dat awards indicatief zijn voor iets anders dan voor wat ze gegeven werden, laat staan dat ze iets zeggen over hoe goed of slecht iets in zijn geheel is? Je geeft zelf ook aan dat Rebel Moon niet snel een beeldje voor cinematografie zou ophalen. Avatar speelt gewoon in een veel hogere klasse.
Als ze awards gaan uitreiken voor "Beste vooruitstrevende cameratechnologie" dan zou ik die ook hands down aan de Avatar crew geven. Maar op gebied van cinematografie vind ik Avatar ook geen hoogstandje.

Dat is toch net het goeie nieuws dat ik breng? Dat hij misschien 2 andere films gaat maken die niet verbonden zijn aan een franchise of bestaand IP? :confused: Last Train to Hiroshima zal gebruik maken van "klassieke verhaal en camera technieken". Als hij aan de Devils toekomt zal die natuurlijk wel eerder avatar level camera technieken verreisen maar ook dat is goed nieuws.
Dan heb ik dat fout gelezen, ik dacht dat je zei dat hij nog aan een 4de Avatar bezig was

Laatst bewerkt:
Avatar scoorde 9 nominaties inclusief best picture en director maar won er uiteindelijk maar 3; Best Art Direction, Best Cinematography, en natuurlijk Best Visual Effects. Alle 3 terecht imo but hey maybe i'm biased. :oi22:
Het verbaast me zeker niet dat iemand die films slecht kan vinden, hell er zijn mensen die 2001 slecht vinden :biglaugh:, maar wat me wel oprecht verbaast is waarom het zoveel populairder is om op Avatar te haten dan bijvoorbeeld op de Transformers films of de vele andere lesser blockbusters die elk jaar op ons losgelaten worden. Als je dan al die awards en accolades in rekening brengt, de gigantische turnout en massive box office haul en zeker wanneer je de hoge scores van zowel critici als publiek ernaast legt en vergelijkt met de rottens van lesser blockbusters lijkt de haat online alles behalve proportioneel. Is dat gewoon hoge bomen vangen veel wind? Er lijkt me ergens een disconnect te zitten die ik oprecht interessant vind en tracht te begrijpen. Het lijkt me soms dat het haten van Avatar een meme is geworden dat vooral online sterk leeft en zijn eigen leven is beginnen leiden, een soort alternatieve realiteit.

Persoonlijk, Avatar staat niet eens in mijn top 100, hell niet eens in mijn top 250, ... hell niet eens in mijn top 5 Cameron films! 😂 dus zo'n enorme fan zou ik mezelf niet eens noemen maar een beetje weerwerk bieden tegen al dat soms toch wel ietwat irrationeel gebash moet kunnen.

Het verbaast me zeker niet dat iemand die films slecht kan vinden, hell er zijn mensen die 2001 slecht vinden :biglaugh:, maar wat me wel oprecht verbaast is waarom het zoveel populairder is om op Avatar te haten dan bijvoorbeeld op de Transformers films of de vele andere lesser blockbusters die elk jaar op ons losgelaten worden. Als je dan al die awards en accolades in rekening brengt, de gigantische turnout en massive box office haul en zeker wanneer je de hoge scores van zowel critici als publiek ernaast legt en vergelijkt met de rottens van lesser blockbusters lijkt de haat online alles behalve proportioneel. Is dat gewoon hoge bomen vangen veel wind? Er lijkt me ergens een disconnect te zitten die ik oprecht interessant vind en tracht te begrijpen. Het lijkt me soms dat het haten van Avatar een meme is geworden dat vooral online sterk leeft en zijn eigen leven is beginnen leiden, een soort alternatieve realiteit.
Omdat we Cameron nog altijd associeren met hoogstaande blockbusters als Titanic, Terminator 1 en Judgement Day en Aliens. Michael Bay en Transformers associeer ik met bucht en rommel voor kinderen die na de film in de mcdo bij de happy meal hopen op een optimus prime speelgoedje. Het geloof in een kwalitatieve Michael Bay is ongeveer even groot als het geloof in het schuldinzicht van Donald Trump.

Ja die technologie kan veel ja. Maar dan doet Cameron er maar dat mee terwijl hij het talent heeft om iets te maken dat inhoudelijker boeiender is en mij niet het gevoel geeft dat ik naar een lege doos kijk.

hell niet eens in mijn top 5 Cameron films! 😂
Wait wut. Lijstjestijd? Lijstjestijd.

1. T2
2. Aliens
3. Avatar 2
4. T1
5. The Abyss

Maareuh, Titanic en al de rest is ook nog geweldig hoor.

terwijl hij het talent heeft om iets te maken dat inhoudelijker boeiender is en mij niet het gevoel geeft dat ik naar een lege doos kijk.
Ik had ook wel vele liever gehad dat hij Battle Angel volledig had verfilmd. Maar het is misschien wel tijd, dat we erkennen dat Cameron veel meer "het einde van The Abyss" en "old lady Titanic" is. Dan het grauwe Terminator & Aliens universum.

Omdat we Cameron nog altijd associeren met hoogstaande blockbusters als Titanic, Terminator 1 en Judgement Day en Aliens. Michael Bay en Transformers associeer ik met bucht en rommel voor kinderen die na de film in de mcdo bij de happy meal hopen op een optimus prime speelgoedje. Het geloof in een kwalitatieve Michael Bay is ongeveer even groot als het geloof in het schuldinzicht van Donald Trump.

Ja die technologie kan veel ja. Maar dan doet Cameron er maar dat mee terwijl hij het talent heeft om iets te maken dat inhoudelijker boeiender is en mij niet het gevoel geeft dat ik naar een lege doos kijk.
Snap ik grotendeels, had het zelf ook al over die hoge bomen die veel wind vangen

maar erhz Way of Water is wel beter dan Titanic though. :fingerguns_r:

Wait wut. Lijstjestijd? Lijstjestijd.
Lists? I love lists. :love2:
kgkrox5.gif

High five brah! ;p

1. Aliens
  2. T2
  3. T1
  4. The Abyss
  5. Avatar 2
  6. Avatar
  7. True Lies
  8. Titanic
  9. Piranha 2

wat me wel oprecht verbaast is waarom het zoveel populairder is om op Avatar te haten dan bijvoorbeeld op de Transformers films of de vele andere lesser blockbusters die elk jaar op ons losgelaten worden.
Is dat wel zo? Ik heb die indruk in ieder geval niet. Kan me moeilijk inbeelden dat er meer mensen Avatar slecht vinden dan Transformers. Maar ik beschik niet over die cijfers.

Maar wat @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield zegt is deels waar. JC heeft al enkele meesterwerken afgeleverd en zich bewezen als een bijzonder getalenteerde filmmaker. Zolang hij zich met Avatar bezighoudt ga ik mij blijven afvragen wat hem in hemelsnaam bezielt om dat te doen.

Er lijkt me ergens een disconnect te zitten die ik oprecht interessant vind en tracht te begrijpen. Het lijkt me soms dat het haten van Avatar een meme is geworden dat vooral online sterk leeft en zijn eigen leven is beginnen leiden, een soort alternatieve realiteit.
Ik zou hetzelfde kunnen zeggen over al de James Cameron dick sucking die er optreedt rond Avatar. In mijn ogen is dat ook buiten alle proportie want ik kan die alleen maar afmeten aan mijn ervaringen met die films en die waren echt niet om van naar huis te schrijven.

Maar voor alle duidelijkheid, ik vind wel dat Avatar als franchise een veel meer waardevolle bijdrage aan het filmpatrimonium levert dan Transformers of The Fast and the Furious.

Is dat wel zo? Ik heb die indruk in ieder geval niet. Kan me moeilijk inbeelden dat er meer mensen Avatar slecht vinden dan Transformers. Maar ik beschik niet over die cijfers.
Als je afgaat op scores en critical acclaim sowieso niet want dan scoort Avatar veel beter maar online als in reddit of ons eigen forum valt het wel best op, misschien ook wel deels omdat er gewoon zoveel meer over Avatar gesproken wordt dan over Transformers en andere blockbusters. Zelfs vele artikels uit magazines referreren ondertussen wel eens naar die vrij virulente anti avatar crowd online.

Maar voor alle duidelijkheid, ik vind wel dat Avatar als franchise een veel meer waardevolle bijdrage aan het filmpatrimonium levert dan Transformers of The Fast and the Furious.
Hear hear!

:support:

Disney brengt 7 november een twee-delige behind the scenes docu uit;
lijkt me grotendeels gemaakt uit de docus die reeds op de blu-rays stonden maar die zijn echt wel eye opening en behoorlijk interessant. queue South Park song about Cameron raising the bar. ^^

Samen met de release van Fire and Ash verschijnt er ook een uitbreiding van voor Frontiers of Pandora.
avatar-frontiers-of-pandora-14.jpg

9blmcnoqtt1g1.jpg

Iemand zin in een pronostiek? Ruwe box office schatting?
1763685926889.png

Gaat Cameron ook deze in de top 5 krijgen en zo 4 op 5 van de worldwide all time gross top domineren? Om dat te halen zou die meer dan 2,15 miljard moeten ophalen. Ruwere economische tijden of gaan mensen dan juist meer naar de cinema om er aan te ontsnappen? :thinking: Veel zal natuurlijk ook afhangen van de reviews en word of mouth. Vrij wilde gok, I'm gonna bet on Cameron again; 2,5 miljard topping Way of Water for third spot. Place your bets ladies and gents!

Een absoluut worst case scenario lijkt me dat hij maar de helft zou binnen halen van Way of Water maar dan zit je nog met een miljard+ monster. Dus bloedrood lijkt me onwaarschijnlijk zo niet onmogelijk 😅.

Was ook een heel zwak jaar voor blockbusters met Jurassic World, Fantastic Four en Thunderbolts die allen op niet veel trokken. Superman was nog ok maar ook niet echt speciaal. Misschien wel beetje jammer voor Avatar dat de beste so far Badlands was die ook reeds de fauna en flora van een alien planeet in de kijker zette maar ben er vrij zeker van dat de trademark Cameron action rollercoaster die zonder problemen groots gaat overklassen. In een jaar zonder Dune of andere kleppers gaat Fire and Ash sowieso de blockbuster kroon winnen dus kans bestaat dat het hem nog extra benen geeft tov Way of Water.

Avatar was gewoon een vrij saaie film die hoopte dat alles vergeten en vergeven werd door de vooruitstrevende technologie. Alleen ziet elke film er de laatste 10 jaar zo uit. Ik vind de CGI zelf storend, ik kan nog moeilijk een film zien waar alles duidelijk CGI is. De enige die het voor mij goed deed was Gollem van LoTR. De 2 was in het zelfde bedje ziek en deze ga ik zelf niet meer bekijken. Spreekt mij niets aan. The story has been told too many times before.

Terug
Bovenaan