De enige die het voor mij goed deed was Gollem van LoTR.
Ik zou die niet direct terug zien dan. 😅 Gollem was destijds adembenemend maar als je die vandaag terug ziet is die enorm verouderd. Die CG van RotK zoals de groene spookmassa was zelfs bij release al wat ondermaats om van de hobbit nog maar te zwijgen. Marvel en co wish their CG looked half as good as Avatar's.

Weta heeft sinds Gollem hun kunst al serieus verbeterd zoals we nu zien bij de karakters in Avatar maar vermoedelijk zullen binnen 20 jaar deze films ook serieus verouderd zijn. Gelukkig is een film meer dan CG alleen en het is ook niet omdat gollem verouderd is dat zijn emoties niet meer overkomen en hetzelfde zal waar zijn voor Neytiri haar rage en tranen die ook niet aan kracht zullen inboeten. Dat heeft alles te maken met respectievelijk Serkis en Saldana en niet zo zeer met de CGI.

First reactions are trickling in. Lijkt volledig in lijn te liggen met die op de vorige films. Eentje die er wel uitspringt voor mij;

"The best and unexpectedly, the horniest of the three, #AvatarFireAndAsh features some astonishing filmmaking from James Cameron."

De vorige had mij al serieus mee met die hordes halfnaakte zwangere navi grieten dus benieuwd waar deze commentaar vandaan komt. :biglaugh:

Ik twijfel er niet aan dat de film met gemak $2,5 miljard binnen gaat halen maar die first reactions geven weinig prijs. Ik ken ze genoeg van de Marvelfilms en zelfs een total bomb wordt in first reactions als revolutionair en ongezien voorgesteld. Daarvoor zijn die mensen ook uitgekozen. Als ze het niet goed vinden komen ze hun NDA tegen en is er geen piep te horen.

Er zijn ook een aantal clips om het publiek verder op te warmen:

Dat die box office ook maar brand

james-cameron.gif

Naast Odyssey en Doomsday hint men nu ook dat de teaser voor Spielberg's sci-fi mystery event film voor Avatar te zien zal zijn. 🥳 Op tijd komen maar niet prematuur is dus de boodschap.

Ik vind het wel jammer dat Cameron uiteindelijk 30 jaar lang alleen maar Avatar films gaat gemaakt hebben.

He heard ya and granted your wish. Hij heeft een non Avatar film gemaakt!

8iAGznV.gif

MonkeyPaw; it's a Billie Eilish 3D concert film. You should have been more specific! ;p

Niet bepaald fan van maar kga Cameron Completionist dus will watch anyway. 😆

Net Way of Water nog is teruggezien. Zelfs zonder het IMAX scherm en 3d blijft dat zo'n geweldige rollercoaster. Hoe Cameron zijn action setpieces brengt... just mindblowing. Die 3 uur en een klets vlogen weer voorbij en Neytiri crush got rekindled. 🥰

Gettin real close now. Tickets voor de 19e reeds op zak. :woohoo:

Mijn vrouw is er echt zot van maar ze kan ieder moment bevallen, ze zaagt de oren van mijn kop om te gaan ik wordt er zot van.

review embargo is up

De negatiefste is denk ik die van IndieWire
Terwijl Ehrlich wel serieus fan was van de vorige dus hopelijk zit ik meer in lijn met de andere reviews.

Consensus lijkt te zijn; more of the same. Verhaalsgewijs heel gelijkaardig aan de vorige films en visueel nog spectaculairder. Goed nieuws voor iedereen die de vorige wel kon smaken maar de mensen die de eerdere films niets vonden zullen door deze niet overtuigd worden.

"It puts every other large-scale blockbuster of 2025 to shame." Bit of a low bar dit jaar met films als Jurassic World, Fantastic Four, Tron, Captain America en Mission Impossible. Badlands was wel best goed en Superman was ok maar dat Cameron daar los over zou gaan stond natuurlijk in de sterren geschreven. :woohoo:

Was ook een heel zwak jaar voor blockbusters met Jurassic World, Fantastic Four en Thunderbolts die allen op niet veel trokken. Superman was nog ok maar ook niet echt speciaal.
Bit of a low bar dit jaar met films als Jurassic World, Fantastic Four, Tron, Captain America en Mission Impossible. Badlands was wel best goed en Superman was ok maar dat Cameron daar los over zou gaan stond natuurlijk in de sterren geschreven.
Is nu de 2e keer dat je het hebt over blockbusters dit jaar, maar ik denk dat je definitie ervan gewoon fout is hoor.
Dat kan je dus pas achteraf zeggen. Jij verwachtte duidelijk meer van die films maar het waren nooit blockbusters.

En de echte blockbusters van dit jaar staan niet eens in je lijstje... Tron staat zelfs maar op plaats 30:

Verder: het blijft een Avatar film. Visueel schoon maar uiteindelijk maar een meh verhaal. Ik ga die dus waarschijnlijk ook niet in de cinema zien, maar gaat genoeg volk trekken die voor de visuals gaan.

Is nu de 2e keer dat je het hebt over blockbusters dit jaar, maar ik denk dat je definitie ervan gewoon fout is hoor.
Dat kan je dus pas achteraf zeggen. Jij verwachtte duidelijk meer van die films maar het waren nooit blockbusters.

En de echte blockbusters van dit jaar staan niet eens in je lijstje... Tron staat zelfs maar op plaats 30:

Verder: het blijft een Avatar film. Visueel schoon maar uiteindelijk maar een meh verhaal. Ik ga die dus waarschijnlijk ook niet in de cinema zien, maar gaat genoeg volk trekken die voor de visuals gaan.
Denk dat de blockbuster gewoon een andere term gekregen heeft over de jaren heen, transformers en alle marvel films noemen ze ook al blockbusters tegenwoordig.

Nu soit slecht gaat het niet zijn maar verhaal is idd vrij generetic maar ze kijken wel leuk weg.

Denk dat de blockbuster gewoon een andere term gekregen heeft over de jaren heen, transformers en alle marvel films noemen ze ook al blockbusters tegenwoordig.
Je had dan ook 2 transformers films die over het miljard box office gingen:

Avengers Endgame bijne 3 miljard...

Je kan het per franchise bezien, maar dat is enkel USA/CAN; maar als je doorklikt krijg je ook worldwide te zien.

Dus ja, daar zaten meer dan genoeg blockbusters bij. Niet allemaal, maar veel.

Ik heb beide vorige Avatar films gezien en al houd ge een geweer tegen m'n hoofd ik zou geen 5 personages kunnen bij naam noemen, geen origineel pilot-element dat me is is bijgebleven, enkel dat ik tweemaal door een grote naam Cameron, prachtige animatie en lichte sociale druk naar de cinema gelokt ben... Geen derde keer...

Ik steek voor december de grens over en ga in Nederland een maandje eerder naar Nuremberg te kunnen gaan kijken.

Hopelijk flopt deze Avatar film zodat James Cameron terug iets deftiger kan gaan maken, blah.

• a motion picture, novel, etc., especially one lavishly produced, that has or is expected to have wide popular appeal or financial success.

De term komt oorspronkelijk van de jaren 60 en 70 toen films effectiefs blocks busten omdat er zoveel volk kwam opdagen dat ze rijtjes rond het blok vormden. Zulke scenarios zijn met online ticketverkoop en reservaties alsook het dalende cinema bezoek ondertussen al lang verleden tijd. Onder blockbuster verstaat men vandaag eerder massive budget studio films. Het is immers zo dat reeds in de fase waarin een film een budget wordt toegekend al beslist wordt hoe blockbusting die moet zijn. Dat zijn dus niet mijn verwachtingen maar die van de studios zelf. Die review die ik citeerde die het had over Avatar die alle andere blockbusters dit jaar het nakijken geeft refereert daarmee naar dezelfde films die ik opsomde. Jurassic World en Superman waren financieel tamelijk succesvolle blockbusters. Tron Ares duidelijk niet. Mede daarom dat men ook al vele jaren spreekt over blockbusters die falen als ze onder verwachting scoren.

Ik zou het niet erg vinden om Cameron iets nieuws te zien maken, dat project "The Devils" waar hij rond cirkelt ziet er ook enorm interessant uit. Maar anderzijds zou ik het ook niet erg vinden moest hij voort gaan met Avatar gezien 4 en 5 zo vreemd zouden worden in vergelijking met de reeds vrij far out there voorgaande films. Voor mij is het juist dat visuele spektakel dat van Avatar zo'n rollercoaster maakt dat zo'n meerwaarde biedt om deze in IMAX 3D te bekijken aangezien het een ervaring is die je in tegenstelling tot de meeste andere films thuis moeilijker kan repliceren.

Laatst bewerkt:
Film is wel voorspelbaar maar heb er toch van genoten buiten de mensen in de zaal die met hun gsm fotos trekken en filmen, gewoon op social media zitten toch paar keer men gedacht moeten zeggen dat ze hun gsm moeten steken waar de ☀️ niet schijnt.

Film is wel voorspelbaar maar heb er toch van genoten buiten de mensen in de zaal die met hun gsm fotos trekken en filmen, gewoon op social media zitten toch paar keer men gedacht moeten zeggen dat ze hun gsm moeten steken waar de ☀️ niet schijnt.
Tijdens de film? :unsure:

Terug
Bovenaan