Average Rob & Arno the kid

Obi Wan Kenobi

Well-known member
Vreemd dat er nog geen topic was voor deze sympathieke jongens.

Wel genoten van de documentaire.
Ze hebben in ieder geval top doorzettingsvermogen.
Maar door hun ziekte aan de start en de beperkte voorbereiding, lijkt deze wedstrijd toch minder lastig om uit te lopen dan dat ik op voorhand dacht.

Ik had hetzelfde gevoel bij de documentaire. Beetje wandelen lijkt me niet zo moeilijk.
Maar waarschijnlijk echt wel heftig 🤣

Er is natuurlijk geen 1 seconde echt lopen aan te pas gekomen, wat ik ergens wel jammer vond.
Nu was het een lange wandeltocht want wedstrijd kan je het dan ook niet noemen.
Niet tegenstaande dat het een helse opgave moet zijn. Elke dag zoveel kilometers in brakke ondergrond met zo’n weer.
Zou beter zijn dat ze een jaar verder trainen en opnieuw meedoen voor een echte tijd neer te zetten.

"De gebroeders Van Impe zijn geen atleten. Het zijn hypers van pseudoprestaties", aldus de eeuwig kritische Hans Vandeweghe in Knack :cheer:

Ik heb het ook niet voor hun fake overenthousiasme. Volgens mij ook eerder content voor scholieren dan voor volwassenen.

"De gebroeders Van Impe zijn geen atleten. Het zijn hypers van pseudoprestaties", aldus de eeuwig kritische Hans Vandeweghe in Knack :cheer:
Want mensen die een iron man uitlopen groeien aan de bomen natuurlijk. Wat een verschrikkelijk sujet is die vent toch.

Straf dat de eerste drie posts gaan over hoe zwak deze prestatie was, goed bezig guys:)

Je leest mijn bericht dan wat mis , ik vind het nog altijd een hele mooie prestatie. Heel veel mensen die het niet zouden kunnen.
Voor de laatste mensen van de wedstrijd is het vaak een stuk lastiger dan de eerste, Dus niks dan respect ;)
-----
Ik ken de MDS wel van naam en titel dat hij krijgt. Maar eigenlijk nooit van dicht gevolgd. ik dacht dat het loopgedeelte een stuk lastiger ging zijn om te finishen door die titel dat hij krijgt.

Ligt dus eerder aan mezelf dat ik op voorhand dacht dat de lastigheid van de wedstrijd vooral in het loopgedeelte zat door een harde cutt of time.
Maar de lastigheid van deze wedstrijd ligt dus vooral aan de omgeving en dat je zelfvoorzienend moet zijn.

Puur qua loopgedeelte van de wedstrijd zijn er zeker lastigere wedstrijden om te kunnen finishen. Die hier bij ons minder aanzien hebben dan Marathon des sables.

Ze hebben daar ook veel gewandeld
En ja op de manier van hun kunnen er heel veel mensen dat
Ja ok... in die "easy mode" is het wel een uitdaging van om en bij de 16u...

Vraag aan de gemiddelde mens eens om 180km te fietsen OF 42km te wandelen. De meesten zullen al hard pass mumbelen, nevermind de 2 combineren met dan ook nog eens 3,8km openwaterzwemmen wat voor iemand die dat niet gewoon is vlotjes 5km wordt.

Ik heb het ook niet voor hun fake overenthousiasme. Volgens mij ook eerder content voor scholieren dan voor volwassenen.
Zij doen ook maar wat het grootst mogelijk doelpubliek aantrekt, zoals elke andere YouTuber out there... wat eigenlijk al niet meer veel scheelt van wat ze tegenwoordig op Vlaamse TV geven in die elvendertig BV blijtprogramma's waar ze zogezegd een super zware uitdaging aangaan maar in praktijk maar 10km per dag wandelen en hun rugzakken dan ook nog laten dragen.

Hans Vandeweghe... goh, als ge ooit geen citroen/azijn in huis hebt kan je altijd een collum van de man in u eten doen. :sop:

Laatst bewerkt:
Haha de Wout, zalige reactie 😀

Fantastisch gedaan van Rob en The Kid trouwens, alleen al die temperaturen en die hellingen in de duinen waar je volledig in doorzakt. Gewoon crazy dat iemand dit doet. Hoeveel zijn er uiteindelijk geëindigd trouwens? Een stuk of 1000?

Haha de Wout, zalige reactie 😀

Fantastisch gedaan van Rob en The Kid trouwens, alleen al die temperaturen en die hellingen in de duinen waar je volledig in doorzakt. Gewoon crazy dat iemand dit doet. Hoeveel zijn er uiteindelijk geëindigd trouwens? Een stuk of 1000?
897 atleten gestart
848 gefinisht
dus maar 49 uitvallers

MDS lijkt mij vooral een kwestie van geen blaren en andere blessures te krijgen. En je zal er ook moeten voor trainen natuurlijk.
De meeste mensen die een marathon lopen doen dat 1x, en niet 7 dagen achter elkaar.

Zelfs al stap je het grootste deel dan moet je dat toch niet onderschatten, want zand loopt/stapt niet zo vlot.

Er is natuurlijk geen 1 seconde echt lopen aan te pas gekomen, wat ik ergens wel jammer vond.
Nu was het een lange wandeltocht want wedstrijd kan je het dan ook niet noemen.
Niet tegenstaande dat het een helse opgave moet zijn. Elke dag zoveel kilometers in brakke ondergrond met zo’n weer.
Zou beter zijn dat ze een jaar verder trainen en opnieuw meedoen voor een echte tijd neer te zetten.
Doordat ze te weinig getraind zijn is het dan juist zo'n helse opgave, ik zou liever een marathon lopen moest ik getraind zijn dan stappen, dat duurt gewoon veel te lang anders.

Beeld u in, elke dag 8 uur aan een stuk stappen. Stap eens enkele kilometers op het strand aan een deftig tempo om het gevoel te krijgen wat het is om in de woestijn te stappen, en dan moet je de warmte er nog bijrekenen.

Er zijn dus maar 848 gekken die dit kunnen in heel deze wereld.
Nee. 848 die dit doen.

Zeer mooie prestatie (en ik zou het zelf niet kunnen en willen doen), maar dit is geen loopwedstrijd meer en ´iedereen´ kan finishen als je geen eindtijd instelt als organisatie. Maar voor een organisatie is hoe meer mensen inschrijven (want geen eindtijd) hoe meer inkomsten.

Er zijn dus maar 848 gekken die dit kunnen in heel deze wereld.

Die zich voor dit jaar hebben ingeschreven hebben en de inschrijvingsprijs betaald hebben van 3500 euro excl. Alle andere kosten :)

In totaal hebben van de +/- 30 000 starters er al 27 000 gefinisht.

Om met de titel te gaan lopen als zwaarste ultrawedstrijd vind ik het slaagkansen vrij hoog ;)

Terug
Bovenaan