Badgast

famtam

Well-known member
Eerste aflevering van de serie met Tom Waes op Terschelling is geen meevaller.

Wel nu en dan mooie plaatjes. Maar dat accent van Tom... Oei.

Badgast is vanaf 11 december 2025 in zijn geheel gratis te streamen op NPO Start en vanaf 19 december op VRT MAX en vanaf 4 januari op VRT 1.

Je kon de serie als eerste bekijken op NLZIET

Hier heb je het hele seizoen alvast nu (maar wil je dat echt?)

Terschelling is een prachtig eiland maar de serie is erg erg erg zwak. Acteerwerk is bedroevend. Ook van Tom. Zelfs een monument als Jack Wouterse haalt nergens een acceptabel niveau. Dialogen zijn onnatuurlijk en oubollig. Uitgekauwde verhaallijn. Snel vergeten.

Vandaar dat de Hollanders dit alleen online durven uit brengen.

Ben ook beginnen kijken op vrt max. Qua niveau een combo tussen De Buurtpolitie en Familie Flodder. Had hier zoveel meer van verwacht.

Scenario voor een publiek van 8 tot 88, incashen op Waes zijn populariteit in Nederland. We gaan het wel uitkijken. Die uitbaatster van het hotel mag gezien worden.

Ik ben gestopt met kijken naar alles waar Waes in mee doet.
Reizen Waes stelt al lang geen hol meer voor, van Kalm Waes werd ik niet kalm en sinds z'n accident is hij alleen maar gedaald in m'n achting.

Ik vind het nog wel ontspannend om naar te kijken, Zoë (Freya Van Campenhout) doet het wel goed voor haar eerste hoofdrol, leuke verschijning!

In het begin was het nog semi OK, al was het scenario nogal voorspelbaar.

Maar los van de voorspelbaarheid, slaat het scenario echt nergens op. Truck load coke raakt vermist. Random mensen verkopen een miljard zakken aan 50 euro per zakje. Niemand ript hen af. Niemand klopt de "stoere" dealers in elkaar. De politie stond erbij en kijkt ernaar. En het loopt vol met lollige highe vlinders en iedereen vindt het toppie floppie.

En de lollige zwarte vriend klopt Tom W de ene dag wat af en de dag nadien gaan ze samen een lijkje verstoppen. Enfin, ja.

Maar goed, de madam wil op zondag kijken. Dus we kijken op zondag. Er zijn ergere zaken om naar te kijken. Maar benieuwd waar het scenario naartoe gaat. Want bingen ga ik het nu ook niet doen.

Moest ik als Nederlandse jongere geld genoeg hebben om mij iedere dag van mijn verlof coke te kopen zou ik toch op Ibiza zitten in plaats van Terschelling.

Terug
Bovenaan