Wij zijn van Nienof!

Hmm, ik zie er weinig verschil in.

Dit kwam in de reeks ook ter sprake: de reporter vroeg zich af of andere partijen nog wel voeling hadden met de gewone bevolking en nog wel genoeg deden voor hen.
D'haeseleer heeft een leemte gevuld die er enkel kon komen doordat mensen zich niet meer gehoord voelden door andere partijen.

Van wat ik gevonden heb, werd dit gefinanciëerd met opbrengsten van eetfestijnen en mandatarissen die deel van hun zitpenningen afstaan.
Forza Ninove zal deze tweede uitstap terug financieren met een deel van de opbrengst van het jaarlijks eetfestijn en een bijdrage van alle mandatarissen, die een deel van hun zitpenningen afstaan voor sociale projecten.
En zo hebben ze blijkbaar nog andere acties gedaan (via google snel gevonden) zoals deze:
Wat mij hier vooral opvalt is dat je niet verplicht lid moet zijn van Forza, iets wat ik bij ons wel telkens zie bij zo'n acties/uitstappen van partijen.
En voor een andere actie roepen ze op tot inzamelen:

Zoals aangehaald worden hier in de gemeente ook uitstappen geregeld en acties gedaan vanuit politieke partijen. Het grote verschil is, dat dit enkel voor hun leden zijn. En bij de reclame errond is er altijd een handige kleine uitleg hoe je jezelf lid kunt maken... Het zou mij niet verbazen dat dit zo goed als overal wel gebeurt. Alleen is het nu drama omdat dit in de serie kom, terwijl dit eigenlijk een vrij gangbare praktijk is. Buiten dan geen verplichting om lid te worden van de partij blijkbaar.

Zelfs nationaal wordt dit gedaan hé, gratis of met korting als je lid bent van de partij.
Zie de familiedagen van n-va bv. Geen idee of dit gratis of met korting was: https://www.hln.be/binnenland/familiedag-n-va-in-plopsaland-lokt-13-000-bezoekers~afa72b68/
Bij Vooruit was het gratis: https://www.vooruitplus.be/article.php?id=121
CD&V was het €5 blijkbaar: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=389628336541863&id=100064840982228&set=a.297888385715859

Ik denk bij veel simpele mensen wel.
Uit de laatste aflevering bleek toch wel dat veel mensen op de Guy stemmen omdat hij voor hen iets had gedaan, niet zozeer omwille van de visie/standpunten van zijn partij.
Of dat nu gaat om pinten, voedselpakketten, uitstapjes, ...
Dat is toch ook niet verkeerd ofzo ? Is het niet de bedoeling dat politici de mensen helpen ? Zeker op lokaal vlak.

Ja door een goed beleid te voeren dat iedereen dient. Niet door regels van ocmw's en sociale huisvesting te omzeilen en zo andere mensen in de kou te laten staan puur omdat je weet dat je bij die andere waarschijnlijk veel minder stemmen gaat rapen.
Je moet wel de kans krijgen om beleid te voeren dan. We weten nog niet hoe het Forza Ninove-beleid er uit zal zien. Ik denk dat mensen dat apprecieren als een politicus hen helpt, van waar die middelen dan ook moge komen.

Hij dronk nooit dus vond de link naar een slechte lever iets te makkelijk. Net zoals een roker die longkanker krijgt ook iets te snel ‘ahja! Dat komt er van!’ krijgt

Terwijl een niet roker ook longkanker krijgt. Vroeger sprak men zo. Vandaag hoor ik echter overal dat iedereen kanker heeft. Alleen komt het bij sommige uit en bij andere niet.

Terug
Bovenaan