Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

Is dit gewoon The Witcher in ander jasje of met wat kan je deze game beste vergelijken?

Nooit de oude games gespeeld van hun.

ik denk dat je dit eerder kan vergelijken met de eerste Dragon Age, of Larian's eigen Divinity reeks (als je nooit de oude Baldur's Gate games of Neverwinter etc gespeeld hebt)

Ik heb wel eens goesting in dit soort game maar ik vind het moeilijk in te schatten of ik 'nerd' genoeg ben voor dit complexe genre. Ik heb Divinity 2 met vrienden gespeeld maar in co-op werden dialogen veel geskipt en waren de gevechten supertraag omdat iedereen om beurt zijn move moet doen. En deze is nog meer een afgeleide van de boardgame neem ik aan.

Goh, je kan ook gewoon alleen spelen he. Dan kan je wel gewoon de dialogen op je eigen tempo doen. Gevechten zijn natuurlijk wel traag omdat het turn based is. Maar als je dat alleen speelt dan bepaal je wel de moves van iedereen in je party in plaats van te wachten op je vrienden.

Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens goesting in dit soort game maar ik vind het moeilijk in te schatten of ik 'nerd' genoeg ben voor dit complexe genre. Ik heb Divinity 2 met vrienden gespeeld maar in co-op werden dialogen veel geskipt en waren de gevechten supertraag omdat iedereen om beurt zijn move moet doen. En deze is nog meer een afgeleide van de boardgame neem ik aan.
Je moet niks van D&D kennen om dit te kunnen spelen, zo complex is het allemaal niet als je andere RPG's gewoon bent en zeker niet als je Divinity gespeeld hebt. Ik speel dit soort games de eerste keer sowieso liever alleen op mijn eigen tempo, eigen keuzes en dan ben je ook veel meer immersed dan wanneer je op discord met 3 man zit te zeveren. :unsure:

Kwestie van op budget te kopen, is deze beter dan de laatste Divinity? De laatste Divinity heb ik nog niet gespeeld maar als BG3 beter is zou ik liever ineens deze kopen

Je moet niks van D&D kennen om dit te kunnen spelen, zo complex is het allemaal niet als je andere RPG's gewoon bent en zeker niet als je Divinity gespeeld hebt. Ik speel dit soort games de eerste keer sowieso liever alleen op mijn eigen tempo, eigen keuzes en dan ben je ook veel meer immersed dan wanneer je op discord met 3 man zit te zeveren. :unsure:
Ik heb ook Baldur's Gate 2 gespeeld zonder iets van D&D te kennen. Dat is gewoon wanneer je bijvoorbeeld schade doet aan een vijand, hij die rules gaat gebruiken in de berekeningen op de achtergrond.

Kwestie van op budget te kopen, is deze beter dan de laatste Divinity? De laatste Divinity heb ik nog niet gespeeld maar als BG3 beter is zou ik liever ineens deze kopen
Als je Larian zelf mag geloven, is deze beter. Ze zeggen zelf dat ze geleerd hebben van Divinity Original Sin 2 en de dingen die zwakker waren, verbeterd.
Ik heb nog niet lang genoeg gespeeld om hierover een oordeel te vellen.

kan aan mijn pc liggen, maar ik heb op dit moment toch maar een vrij laggy ervaring.
conversaties die traag (of niet) laden, saves die erg lang duren en ondertussen kan je niks doen, character models die in kruis-stand staan, etc etc.

de rest verloopt wel vlot, door de wereld lopen en combat enzo geen enkel probleem. het is gewoon als er geswitcht moet worden van exploren naar combat of conversatie of cut-scene, en dergelijke dingen dat het lastig doet

kan aan mijn pc liggen, maar ik heb op dit moment toch maar een vrij laggy ervaring.
conversaties die traag (of niet) laden, saves die erg lang duren en ondertussen kan je niks doen, character models die in kruis-stand staan, etc etc.

de rest verloopt wel vlot, door de wereld lopen en combat enzo geen enkel probleem. het is gewoon als er geswitcht moet worden van exploren naar combat of conversatie of cut-scene, en dergelijke dingen dat het lastig doet
Geïnstalleerd op een SSD?

Probeer vulkan te gebruiken of direct x. Bij sommigen draait het beter op vulkan, andere op direct x. Maar sommige mensen krijgen microstutter. Al spraken die mensen wel dat dit ongeveer op hetzelfde moment was als de autosave.

Sommigen hebben dan ook de autosave afgezet.

Momenteel draait mijn PC deze game vlot op 59-60fps. En ik heb maar een vega 64 en 1700x van amd. Al is het wel op 1440p.

Als je Larian zelf mag geloven, is deze beter. Ze zeggen zelf dat ze geleerd hebben van Divinity Original Sin 2 en de dingen die zwakker waren, verbeterd.
Ik heb nog niet lang genoeg gespeeld om hierover een oordeel te vellen.
Het zou nogal vreemd zijn moest Larian iets anders beweren :lol:.

Ik vind het voorlopig (maar nog maar een paar uur gespeeld) grootser, mooier en meer overweldigend overkomen. Voor iemand die géén keuzes kan maken en een eeuwige twijfelaar als mij, was de character creation van Original Sin 2 al een hele opgave. Dit is nog van een totaal andere grootorde.

Ik ga nog ettelijke uren nodig hebben vooraleer ik mezelf echt ga toewijden aan een personage, vrees ik. Ik heb nu een custom wood half-elf archfey warlock, maar heb niet echt gekeken naar de startskills en stats. Ook hard aan het twijfelen of ik niet eerst een origin character wil spelen.

Ziet er fenomenaal uit.

Hier enkel een Switch en een verouderde game-pc, dus de deze komt op de wishlist om "ooit" te spelen, maar geniet er maar van allemaal!

Nu goed, nog een resem andere games in m'n backlog nog uitspelen op Switch, maar toch, stiekem jaloers... al vrees ik dat Baldur's Gate 3 toch een enorme tijdslurper moet zijn.

Samen met Hogwarts Legacy, RE4 remake, Elden Ring en Starfield (en misschien Spiderman) toch meer en meer kriebels om ofwel een betere PC ofwel een extra console aan te schaffen, maar dan zou ik niet eens weten welke want bepaalde exclusives sluiten elkaar onvermijdelijk uit.

Ik heb een gnome rock (die met dubbele geschiedenis save) bard genomen.

Eeuwige twijfelaar 2 hier :(... zou ik toch niet beter voor een shield gegaan zijn... of misschien toch beter dwarf of githyanki voor medium armour. Ach ja, we zien wel ;p.

Ziet er fenomenaal uit.

Hier enkel een Switch en een verouderde game-pc, dus de deze komt op de wishlist om "ooit" te spelen, maar geniet er maar van allemaal!

Nu goed, nog een resem andere games in m'n backlog nog uitspelen op Switch, maar toch, stiekem jaloers... al vrees ik dat Baldur's Gate 3 toch een enorme tijdslurper moet zijn.

Samen met Hogwarts Legacy, RE4 remake, Elden Ring en Starfield (en misschien Spiderman) toch meer en meer kriebels om ofwel een betere PC ofwel een extra console aan te schaffen, maar dan zou ik niet eens weten welke want bepaalde exclusives sluiten elkaar onvermijdelijk uit.
De asus rog ally ingeplugd en aangesloten op de tv waar je ook uw switch op zet ? Al denk ik wel dat de volgende generatie pas het optimale instappunt is.
Is goedkoper dan een xbox en een playstation kopen ;p.

Ik heb een gnome rock (die met dubbele geschiedenis save) bard genomen.

Eeuwige twijfelaar 2 hier :(... zou ik toch niet beter voor een shield gegaan zijn... of misschien toch beter dwarf of githyanki voor medium armour. Ach ja, we zien wel ;p.

De asus rog ally ingeplugd en aangesloten op de tv waar je ook uw switch op zet ? Al denk ik wel dat de volgende generatie pas het optimale instappunt is.
Is goedkoper dan een xbox en een playstation kopen ;p.
Hah, hier ook een Gnome Rock Bard!

Dat terzijde:

Piek!
1691163893032.png

Terug
Bovenaan