Basketbal: USA on top of stunt van Belgian Cats bij de vrouwen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Het zou wel leuk zijn voor de sport dat de andere landen buiten de USA zich verder blijven ontwikkelen. Zo van de close games als gisteren zijn 100 keer leuker dan de zoveelste 20pts rout van de Amerikanen.
Dit is toch wel het geval. Veel toppers uit de NBA zijn Europeanen (Giannis, Doncic, Jokic, Sabonis, Wemby, etc.).

Jammer dat Canada eruit ging tegen de Fransen. Gaf die misschien meer kans tegen de VS.

Dit is toch wel het geval. Veel toppers uit de NBA zijn Europeanen (Giannis, Doncic, Jokic, Sabonis, Wemby, etc.).

Jammer dat Canada eruit ging tegen de Fransen. Gaf die misschien meer kans tegen de VS.
Inderdaad, ik denk dat er vooral nog groei in de breedte nodig is, als je ziet hoe sommige landen echt wel te veel op één of twee sterspelers moeten rekenen. Als bij de USA Durant slecht speelt gooit Curry er wel 30 binnen zoals gisteren, andere landen hebben die luxe niet natuurlijk.

Jep, inderdaad. Er zijn nu zo’n 5 keer meer NBA-spelers die niet van de VS zijn dan in de periode van het dream team.

Inderdaad, ik denk dat er vooral nog groei in de breedte nodig is, als je ziet hoe sommige landen echt wel te veel op één of twee sterspelers moeten rekenen. Als bij de USA Durant slecht speelt gooit Curry er wel 30 binnen zoals gisteren, andere landen hebben die luxe niet natuurlijk.
USA zal altijd een veel grotere poule hebben van spelers om uit kiezen. Servië is bevoorbeeld een landje van een goede 6M inwoners. In andere Europese landen blijft voetbal veruit baas. Maar je ziet bij de mannen dat het niveauverschil toch serieus minder geworden is in de afgelopen 20 jaar. Dat is ook wel duidelijk met hoeveel buitenlanders er in de NBA geraken. Mooi om te zien.

Canada wel een serieuze teleurstelling.

Moest Joegoslavië nog bestaan hadden die wel een ferm team kunnen opstellen 😬

USA zal altijd een veel grotere poule hebben van spelers om uit kiezen. Servië is bevoorbeeld een landje van een goede 6M inwoners. In andere Europese landen blijft voetbal veruit baas. Maar je ziet bij de mannen dat het niveauverschil toch serieus minder geworden is in de afgelopen 20 jaar. Dat is ook wel duidelijk met hoeveel buitenlanders er in de NBA geraken. Mooi om te zien.

Canada wel een serieuze teleurstelling.
Canada mist een solide big man imho.

Curry is dat beginnen dragen na een elleboogstoot in zijn jonge jaren en daarna is het een gewoonte geworden. Hij gebruikt het voor stress situaties tijdens een game.

Je kan het zelfs kopen als je wilt :p

https://www.amazon.com/Under-Armour-Basketball-Collection-Mouthguard/dp/B07SNT6ZWJ?th=1

:bow:
Ja, ik was niet heel de wedstrijd aan het bekijken en ik bekeek juist dat moment, en ik dacht even: zit die Curry daar nu in bij belangrijke vrije worpen op zijn gemak te puffen door een modernistische transparante pijp?! :p

Straks weer Vandegoor commentator zeker? Of toch Xhaët?

Toch echt een verademing gisteren dat commentaar van die laatste tijden Servië - USA.

Alle toppers zijn aanwezig bij de USA - ook jongere spelers zoals Edwards, Booker, Bam, Tatum en Haliburton zijn er gewoon bij. Ik zie niet in welke andere jongere spelers een LeBron, Curry of KD uit de selectie kan houden. Beter als dit wordt het niet hoor voor Team USA.
Kawhi?

Als Vanloo heel de wedstrijd blijft denken dat ze Steph Curry is zijn we nog nie thuis. En ze moeten nog altijd leren rebounden ook. Gelukkig mist Frankrijk echt alles momenteel.

Ze zijn sinds die 17-10 precies aan 't proberen om het zo nonchalant mogelijk weg te geven, lijkt echt helemaal nergens meer op.

Terug
Bovenaan