Batterij plots op 1 dag leeg?

knight-rider

Well-known member
Mijn moeder heeft nog een simpele Nokia 100 gsm, deze word niet zoveel gebruikt en tot vorige week gemiddeld 1 keer per week opgeladen.
Maar sinds afgelopen vrijdag moet de gsm plots elke dag aan de lader, want de batterij is iedere keer zo snel weer leeg.
Normaal gezien gaat zo een battrij toch geleidelijk aan achteruit en niet ineens zo niks meer???

Waarschijnlijk is er ergens een app die volop op de achtergrond aan het werken is. Probeer eens uit te zoeken welke.
Heb je hem al eens herop gestart?

Mijn moeder heeft nog een simpele Nokia 100 gsm, deze word niet zoveel gebruikt en tot vorige week gemiddeld 1 keer per week opgeladen.
Maar sinds afgelopen vrijdag moet de gsm plots elke dag aan de lader, want de batterij is iedere keer zo snel weer leeg.
Normaal gezien gaat zo een battrij toch geleidelijk aan achteruit en niet ineens zo niks meer???
Hangt af hoe oud die gsm is, welke type batterij erin zit en hoeveel laadcycli die heeft doorstaan.
Bij de meeste Li-ion batterijen zakt het batterijcapaciteit gestaag na verloop van tijd, maar na gemiddeld een drietal jaar kom je op een punt dat het max aantal laadcycli overschreden is en dan zakt de capaciteit bruusk in elkaar.

Dus ik denk dat je ma beste een nieuwe batterij aanschaft als haar telefoon nog met swappable batterijen is.

Had mijn vader ook voor met zijn gsm van 6 maand oud, eens alle updates gedaan en volledig afgelegd en het was opgelost bij hem.

Om te beginnen, bedankt voor de reacties en de tips.
Waarschijnlijk is er ergens een app die volop op de achtergrond aan het werken is. Probeer eens uit te zoeken welke.
Heb je hem al eens herop gestart?
Het gaat om een Nokia 100, dat is geen smartphone, dat ding weet niet eens wat apps zijn.
Ja, aangezien het toestel al volledig uit was voor hij aan de lader hing moest het wel opnieuw opgestart worden.
Hangt af hoe oud die gsm is, welke type batterij erin zit en hoeveel laadcycli die heeft doorstaan.
Bij de meeste Li-ion batterijen zakt het batterijcapaciteit gestaag na verloop van tijd, maar na gemiddeld een drietal jaar kom je op een punt dat het max aantal laadcycli overschreden is en dan zakt de capaciteit bruusk in elkaar.

Dus ik denk dat je ma beste een nieuwe batterij aanschaft als haar telefoon nog met swappable batterijen is.
Ik zou het eigenlijk niet weten hoe oud dat toestel nu is.
Maar hier hebben we tot nu toe toch altijd met al onze toestellen meer dan 3 jaar gedaan, zelfs tot 5 a 6 jaar.
Had mijn vader ook voor met zijn gsm van 6 maand oud, eens alle updates gedaan en volledig afgelegd en het was opgelost bij hem.
Updates zijn er niet voor dat ding.

Ik heb het toestel volledig uit elkaar gehaald, stof eruit geblazen en opnieuw in elkaar gestoken, nu afwachten wat dat gaat geven.

3 jaar is gemiddeld genomen met elke dag laden. Als je niet elke dag laadt, dan kan het wel die vijf of zes jaar bereiken. Maar langer dan dat zelden hoor, simpelweg omdat je nu eenmaal een beperkt aantal laadcycli per batterij hebt.
Dus grote kans dit het gewoon dit is. Ik heb zelf vaak genoeg meegemaakt.

3 jaar is gemiddeld genomen met elke dag laden. Als je niet elke dag laadt, dan kan het wel die vijf of zes jaar bereiken. Maar langer dan dat zelden hoor, simpelweg omdat je nu eenmaal een beperkt aantal laadcycli per batterij hebt.
Dus grote kans dit het gewoon dit is. Ik heb zelf vaak genoeg meegemaakt.
Je zegt "als je elke dag laad", ik zeg hierboven dat het toestel gemiddeld 1 keer per week opgeladen moet worden (vaak zelfs minder).
Ik begrijp dat een batterij uiteraard niet eeuwig blijft meegaan.
Mijn 2de gsm een Nokia 112 is ondertussen al zeker 5 jaar oud (misschien al ouder) en die batterij doet het ook nog altijd goed.
Daarvoor heb ik een Nokia 5110, SonyEricsson T68i en een Nokia 5310 XpressMusic gehad, ook die toestellen zijn beide zeker 5 jaar meegegaan.
De eerste heeft mijn vader nog gebruikt ma mij en de tweede is naar mijn ma gegaan, van de derde is het scherm gesneuveld, met de batterij nog geen probleem.
Alleen een Siemens a35 was echt een kuttoestel dat niet lang meegegaan is.

Ook met mij smartphones geen problemen met de batterij, het was het geheugen en de opslagcapaciteit die onvoldoende werden waardoor ik van toestel ben moeten veranderen.
Mijn eerste smartphone was een SonyEricsson x10 Mini Pro, daarna een goedkoop Medion toestel en nu een Samsung A70.

Als de rest van de gsm nog goed is en hij deftig oplaad zou ik gewoon het batterijtje vervangen.
Als dit een oplossing zou zijn lijkt me dat inderdaad de moeite. De prijs van zo een batterij lijkt me wel mee te vallen.
De toestellen zijn blijkbaar wel duur geworden volgens die website. Toen mijn ma dat toestel kocht was dat 25 euro, nu bijna 90 euro. :wtf:
Ik heb het toestel volledig uit elkaar gehaald, stof eruit geblazen en opnieuw in elkaar gestoken, nu afwachten wat dat gaat geven.
Blijkbaar heeft dit toch iets geholpen, batterij is niet leeg na minder dan 12h.
Tot nu toe sinds gisteren middag 1 streepje kwijt.

Terug
Bovenaan