3 jaar is gemiddeld genomen met elke dag laden. Als je niet elke dag laadt, dan kan het wel die vijf of zes jaar bereiken. Maar langer dan dat zelden hoor, simpelweg omdat je nu eenmaal een beperkt aantal laadcycli per batterij hebt.
Dus grote kans dit het gewoon dit is. Ik heb zelf vaak genoeg meegemaakt.
Je zegt "als je elke dag laad", ik zeg hierboven dat het toestel gemiddeld 1 keer per week opgeladen moet worden (vaak zelfs minder).
Ik begrijp dat een batterij uiteraard niet eeuwig blijft meegaan.
Mijn 2de gsm een Nokia 112 is ondertussen al zeker 5 jaar oud (misschien al ouder) en die batterij doet het ook nog altijd goed.
Daarvoor heb ik een Nokia 5110, SonyEricsson T68i en een Nokia 5310 XpressMusic gehad, ook die toestellen zijn beide zeker 5 jaar meegegaan.
De eerste heeft mijn vader nog gebruikt ma mij en de tweede is naar mijn ma gegaan, van de derde is het scherm gesneuveld, met de batterij nog geen probleem.
Alleen een Siemens a35 was echt een kuttoestel dat niet lang meegegaan is.
Ook met mij smartphones geen problemen met de batterij, het was het geheugen en de opslagcapaciteit die onvoldoende werden waardoor ik van toestel ben moeten veranderen.
Mijn eerste smartphone was een SonyEricsson x10 Mini Pro, daarna een goedkoop Medion toestel en nu een Samsung A70.